کد خبر 1554032
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۰
غول هاوانا در اندیشه پنجمین طلای المپیک

پرافتخارترین فرنگی‌کار کوبا به دنبال کسب پنجمین طلای المپیک خود در دهه پنجم زندگی است.

به گزارش مشرق، میخائین لوپز یکی از پرافتخارترین کشتی‌گیران جهان به شمار می‌رود که چهار طلای المپیک و پنج مدال طلای قهرمانی جهان را در کارنامه دارد. بازگشت غول هاوانا به کشتی، زنگ خطر را برای فرنگی‌کاران ایران و ترکیه به صدا درآورد. لوپزِ شکست ناپذیر در توکیو با غلبه بر امین میرزازاده و رضا کایالپ به فینال رسید و در نهایت مدال طلای چهارم خود را در ژاپن ضرب کرد.

دارنده مدال طلای چهار المپیک پنج طلا و سه نقره جهان که بنا دارد تمرینات خود را از سال میلادی جدید از سربگیرد خاطر نشان کرد: پس از فوت پدرش تاکنون تمرینات خود را متوقف کرده، اما با توجه به انتظاراتی که نزدیکانش از او دارند قصد دارد برای حضور در المپیک اسارت کار خود را برای صید پنجمین طلای المپیک در پاریس از سال میلادی جدید آغاز کند.

گفته می‌شود که هنوز تصمیمی برای حضور در مسابقات قهرمانی پان آمریکن که بهمن ماه امسال در مکزیک برگزار می‌شود، نگرفته، اما این احتمال وجود دارد که غول هاوانا به صورت مستقیم شانس و توان خود را برای المپیک پاریس به کار ببندد.

کوبا در چند سال گذشته سنگین وزن‌های خوبی در کشتی فرنگی داشته است که اسکار پینو هندز نمایش خوبی در رقابت‌های جهانی بلگراد نیز داشت و توانست سوای کسب سهمیه المپیک به مدال برنز وزن ۱۳۰ کیلوگرم برسد. در این وزن امین میرزازاده، رضا کایالپ ترکیه‌ای، عبداللطیف مصری و ژی منگ چینی نیز در مسابقات جهانی بلگراد موفق به کسب سهمیه المپیک شدند. کارشناسان از امین میرزازاده، رضا کایالپ و میخاییل لوپز به عنوان سه شانس اصلی کسب نشان طلای المپیک یاد می‌کنند.

میرزازاده که در کارنامه او یک طلا و یک نقره جهانی به چشم می خورد. کایالپ نیز پنج طلای جهانی و سه مدال المپیک (یک نقره و ۲ برنز) و میخاییل لوپز نیز چهار طلای المپیک و پنج طلای جهان را در کارنامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس