کد خبر 1553756
تاریخ انتشار: ۱۷ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۳
کاوه: درستکار به خاطر مسائل شخصی ادامه نداد/ کادرفنی کشتی کامل عوض نمی‌شود

سرمربی کشتی آزاد گفت: پژمان درستکار نتایج بسیار خوبی گرفت و به خاطر مسائل شخصی از تیم کنار رفت.

به گزارش مشرق، محسن کاوه امروز جمعه با حضور در تلویزیون پاسخگوی بسیاری از ابهامات و سوالات در خصوص تیم ملی کشتی آزاد و مسائل پیرامونی وی بود. در این برنامه اکبر فیض یکی از کارشناسان قدیمی کشتی ایران نیز حضور داشت.

محسن کاوه در خصوص عملکرد پژمان درستکار گفت: پژمان خیلی زحمت کشید اما توقعات مردم از کشتی بالا بود. نتایج تیم در سه مسابقه جهانی خوب بود و هیچ کم‌کاری نبود ولی خوب مسائل شخصی داشتند که اولویت را بر آنها گذاشت و ادامه نداد. فشار کاری و زمانی تا یک مقطع می‌شود کنترل کرد اما در مقطعی نمی‌توان در برابر آن مقاومت کرد و پژمان نیز مسیر دیگری را انتخاب کرد. ما در ابتدای کار فدراسیون جدید با کرونا مواجه بودیم و تیم نیز ایزوله بود به همین خاطر رفت و آمد کم بود اما اکنون فضا باز شده است.

کاوه در پاسخ به سوالی در خصوص دخالت خود در تیم ملی در زمان درستکار گفت: سرمربی تیم ملی زیر نظر فدراسیون است و من نیز به عنوان مدیر فنی نیز یک مشورت‌هایی می‌دادم اما تصمیم نهایی را مربیان و کادر فنی می‌گرفتند. علیرضا دبیر نیز هم اینگونه بود. او هیچ اصراری بر به کرسی نشاندن حرف خود نداشت. رابطه من نیز با علیرضا دبیر بسیار خوب است و از تمام نظرات استقبال می کنم. من از تمام بزرگان رخصت گرفتم و باز هم از نظراتی که مفید باشد استقبال می‌کنم. من هم نقد پذیر هستم و از انتقاد سازنده استقبال می‌کنم اما ضربه زدن بسیار متفاوت است.

وی در خصوص استفاده از مربیان سازنده افزود: تعریف من از مربی سازنده این نیست که مربی سازنده را در تیم ملی محصور کنیم باید مربیان سازنده در باشگاه‌ها فعالیت کنند و خود من نیز مربی باشگاه هستم و سال‌ها فعالیت داشتم. طی سه سال گذشته بیشترین اعزام‌ها به مسابقات برون مرزی مربیان سازنده به ویژه مربیان مازندرانی بود. شماری از مربیان پایه و کمک مربیان ما هم از مازندران هستند. برخی از قهرمانان ما تمایلی به کار کردن با مربیان سازنده ندارند و این مربوط به این دوران نیست بلکه در گذشته هم بوده است و این یک حقیقت است.

وی در خصوص دستیاران خود نیز گفت: چند مورد است که باید صحبت کنیم و در نهایت نیز تایید فدراسیون را باید بگیرم. کادر فنی گذشته سه سال در کنار تیم بوده و بچه‌ها از برخی از این مربیان راضی هستند. در این زمان کوتاه نمی‌توانیم تغییرات گسترده بدهیم.

کاوه این را هم تصریح کرد: اینکه کسی با من کار نمی کند درست نیست و شمار زیادی از بزرگان کشتی در این یک هفته برای همکاری اعلام آمادگی کردند و شاید این اعلام آمادگی فقط برای مربیگری نبوده بلکه در کارهای دیگر هم مشورت بدهند. همه ما اعتبار خود را از کشتی می گیریم. ما اگر کار مثبتی انجام می دهیم به خاطر توسعه کشتی است. من از ۱۳ سالگی در کشتی بودم و تا کنون نیز در کنار کشتی بودم. هم در تیم ملی بودم و هم اینکه در باشگاه به تربیت شاگرد پرداختم.

شوک باید به سود کشتی ایران باشد

مدیر فنی سابق تیم‌های کشتی آزاد در زمینه تلاش برای کسب سه سهمیه المپیک برای کشتی ایران گفت: مسابقات کشتی آزاد قهرمانی کشوراز ۲۲ آذر در شهر ساری برگزار می‌شود و بعد از آن اردو تیم ملی تشکیل خواهد شد. برای قهرمانانی سهمیه گرفتند یک برنامه داریم و برای کسانی که هنوز سهمیه نگرفتند برنامه ویژه خواهیم داشت. شوکی که به آزادکاران وارد می‌شود باید به نفع کشتی ایران باشد. برخی از مربیان پیشین با بچه ها تمرین کردند و قهرمانان ما هم با آنان راحت هستند. مطمئن باشید زمانی که به صورت رسمی کادر را اعلام می کنیم با فاکتور و دلیل این کار را خواهیم کرد.

کاوه در خصوص باخت به روس‌ها در لیگ گفت: روسیه همیشه در کشتی آزاد خوب بوده است و نخبگان آنان نیز به لیگ ایران می‌آیند نفراتی به ایران آمدند هم قهرمان المپیک بودند و هم اینکه تجربه قهرمانی در گذشته داشتند. پیروزی روس‌ها نشان داد که ما باید کار کنیم کشتی‌گیر ما به قهرمان جهان باخت. دبیر در چند ماه گذشته با بسیاری پیشکسوتان مشورت کرده و من نیز مشورت کردم تا بهترین راهکار را برای تیم پیدا کنیم. غلامرضا محمدی از مربیان توانمند است که به عنوان سرمربی جوانان انتخاب شده است و ما از هر کشتی‌گیری که به تیم کمک کند استفاده خواهیم کرد.

سوادکوهی به وزن ۸۶ کیلوگرم می‌رود

وی ادامه داد: حسن یزدانی با دکترهای معتمد دارد کار می کند او یک سرمایه ملی است و باید به کشتی برسد و بعد از آن تصمیم در خصوص حضور وی در انتخابی خواهیم گرفت.

کاوه گفت: علی سوادکوهی و محمد نخودی برای چرخه به یک تورنمنت خارجی اعزام شدند و محمد نخودی نتیجه خوبی گرفت و صاحب دوبنده تیم ملی شد. سوادکوهی قرار است در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی بگیرد. هر کسی که بتواند از چرخه انتخابی بیرون بیاید عضو تیم ملی خواهد بود.

زارع شخصیت قهرمانی دارد

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد در ادامه افزود: امیرحسین زارع شخصیت قهرمانی را دارد و مداوم تلاش می کند. تصمیم ما این است که به سمت طلای المپیک برود اما شرط این است که که وی در انتخابی موفق شود. در کنار او یک جوان بسیار خوب هم داریم. امیررضا معصومی یکی از نفرات خوب ما برای سنگین وزن است. او دارد زارع را تهییج برای قهرمانی می‌کند. من ارتباط خوبی با من دارد و می‌خواهد در ایران بماند. اینکه فردین معصومی به کادر اضافه شود یا نه در آینده مشخص خواهد شد چون هنوز وقت داریم.

زیرگیری باید همراه با خاک باشد

ضعف زیرگیری از دیگر مباحث مورد نظر کاوه بود. وی در این خصوص گفت: من نیز موافقم. اگر کشتی‌گیر ایرانی در دنیا موفق باشد باید زیرگیر خوبی باشد و در گذشته هم اینگونه بوده است. ما هم روی این برنامه بیشتر کار می‌کنیم تا بچه ها هم پا را بگیرند و هم خاک کنند. باید بیشتر روی خاک کردن کار کنیم. کشتی گیران ایران فنون زیرگیری را اجرا می کنند اما باید یک زیر خوب همراه با خاک باشد تا در برابر قهرمانان روسی و آمریکایی موفق باشیم زیرا گرفتن زیر یک مساله و خاک کردن یک مساله دیگر است.

وی گفت: بین سبک‌ وزن‌ها و وزن‌های بالا اختلاف است. ما باید این فاصله را کم کنیم. مدعیان وزن ۵۷ بسیار جوان هستند. ما باید بر وی این افراد کار کنیم. برنامه داریم که برای این وزن هم کشتی گیر ثابت وهم پشتوانه تربیت کنیم.

همدلی راز موفقیت است

سرمربی تیم ملی در جمع‌بندی سخنان خود تصریح کرد: اگر قراره مردم را خوشحال کنیم باید همدلی داشته باشیم. از لحاظ کاری سخت مربیگری سخت نیست اما من جای کسی آمدم که عزیز من بوده و هست. من دیگر مسوولیت تیم ملی را دارم. من در باشگاه مربیگری می کنم و تمرین می دهم و زمان تمرین از نقاط مختلف در تمرینم حاضر می‌شوند.

کاوه این را هم گفت: زمانی که این پست را قبول کردم تمام شرایط را بررسی کردم. به یک پختگی کامل در زندگی شخصی و کاری رسیدم. من تمام زوایای کار را در نظر گرفتم و مسوولیت را پذیرفتم.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • طبا ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    2 2
    چرا الکی بهم نون قرض میدید !!؟؟ کجای نتایج این آقا خوب بود که میگی درستکار خوب نتیجه گرفت !!؟؟ احتمالاً اون باختهای با ضربه فنی ستارگان کشتی ما در مسابقات اخیر رو میگه !!!!!!
  • عباس حمیدی ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    2 2
    تیم ملی کشتی ایران وقتی در بین سه تیم اول قرار بگیرد یعنی نتایج خوبی کسب کرده است اما به هیچ وجه باختهای ثانیه‌ی آخر را نباید به پای مربیان نوشت نتایج کشتی گیران را تمریناتی که در طول سال انجام داده‌اند تعیین می‌کند کشتی گیر وقتی روی تشک کشتی می‌رود چیز جدیدی یاد نمی‌گیرد پس کادر فنی و کلا فدراسیون فعلی با کسب رتبه‌های بالای کشتی در تمام رده‌ها خوب کارکرده‌اند اما شکست کشتی گیران در ثانیه‌های پایانی فقط به نوع تفکر کشتی گیر برمی‌گردد که پیروزی را باور نکرده است
  • ۲۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 1
    سر مربی بهتر است سر بسته باشه و مصاحبه با روزنامه نگاران یا نداشته باشه و یا بندرت داشته باشه. عملکرد او حرف اول را می‌زند نه توضیح برنامه هایی که دارد.
  • بهداد ۰۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    سونامی کشتی در راه المپیک برای ایران فاجعه ای بزرگ برای جامعه کشتی ایران عوامل ناکامی ۱. بی مدیریتی مدیری بی تدبیر رئیس فدراسیون ۲. خرافاتی بودن رئیس فدراسیون ۳. ایجاد حواشی از طرف رئیس فدراسیون ۴. رفاقت بی برنامگی در انتخاب سرمربی ۵. سوخته شدن نابغه ها در میادین بزرگ ۶. متواری شدن نابغه ها به کشورهای همسایه ۷. همه این عوامل از طرف رئیس فدراسیون می توانست با برنامه درست رخ ندهد اما متاسفانه عامل حواشی بی احترامی به مردم و اسطوره ها موجب راند بازی در چرخه انتخاب سرمربی خود دبیر بودند و هست نمی توان بی شک کسی را غیر او عامل ناکامی شناخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس