مقام پنتاگون: ۷ گلوله خمپاره در سفارت آمریکا در بغداد فرود آمد

یک مقام ارتش آمریکا مدعی شد ۷ گلوله خمپاره روز جمعه در سفارت آمریکا در بغداد فرود آمده است.

به گزارش مشرق، یک مقام ارتش آمریکا بامداد شنبه به خبرگزاری رویترز گفت تقریباً ۷ گلوله خمپاره بامداد روز گذشته (جمعه) در مجموعه سفارت آمریکا در بغداد فرود آمده است.

یک مقام دیگر پنتاگون هم گفت که نیروهای آمریکا در عراق و سوریه دست‌کم ۵ بار در روز جمعه هدف قرار گرفتند که ۳ مورد آن در پایگاه‌های آمریکا در سوریه و ۲ بار در پایگاه عین‌الاسد در غرب بغداد اتفاق افتاد.

خبرگزاری رویترز اشاره‌ای به نام این مقام‌ها نکرده است.

از میانه اکتبر که نیروهای مقاومت در منطقه حملات خود به پایگاه‌های آمریکا به دلیل حمایت این کشور از کشتار مردم غزه توسط اسرائیل را آغاز کرده‌اند بیشترین تعداد حملات در یک روز متعلق به جمعه جاری بوده است.

حمله به سفارت آمریکا نخستین باری بوده که این مکان در بالغ بر یک سال گذشته هدف حمله قرار گرفته که این نشان‌دهنده افزایش دامنه حملات ضدآمریکایی در منطقه است.

مقام‌های آمریکایی مدعی شده‌اند که حملات روز جمعه تلفات جانی در پی نداشته و تنها باعث خسارت‌های جزئی به ساختمان سفارت آمریکا شده است.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در یک گفت‌وگوی تلفنی با محمد السودانی، نخست‌وزیر عراق گفت که واشنگتن حق پاسخ به گروه‌هایی که مرتکب این حملات شده‌اند را محفوظ می‌داند.

در بیانیه‌ای از پنتاگون آمده است: «ایالات متحده حق خود بری پاسخ قاطع به این گروه‌ها را محفوظ می‌داند.»

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حملات روز جمعه را بر عهده نگرفته است.

رویترز نوشته مقام ارتش آمریکا که به شرط عدم افشای نام گفت‌وگو می‌کرد احتمال شلیک پرتابه‌های بیشتر به سمت ساختمان سفارت آمریکا را رد نکرد اما این پرتابه‌ها داخل سفارت فرود نیامده‌اند.

طبق گزارش رویترز، صدای چندین انفجار در مرکز بعداد ساعت ۴ صبح جمعه (به وقت گرینویچ) شنیده شد و آژیرهای هشدار به صدا درآمدند.

از زمان آغاز حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه، ده‌ها پایگاه آمریکا در منطقه هدف قرار گرفته‌است. مقاومت عراق آمریکا را مسئول اصلی حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین می‌داند.

آمریکا از زمان آغاز حملات نظامی اسرائیل در غزه اصلی‌ترین حامی این رژیم بوده و با ارسال سلاح و حمایت‌های سیاسی به شعله‌ور کردن آتش جنگ کمک کرده است.

دولت جو بایدن در هفته‌های آغاز جنگ در برابر درخواست‌های مستمر برای کمک به برقراری آتش‌بس در غزه گفته بود که کاخ سفید تنها از «وقفه‌های جنگی» در غزه حمایت می‌کند و طرفدار آتش‌بس که می‌تواند به نفع حماس تمام شود نیست.

ایالات متحده آمریکا شامگاه جمعه هم پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد.

حملات شدید رژیم اسرائیل در غزه بعد از عملیات طوفان‌الاقصی در روز ۷ اکتبر (۱۵ مهرماه) به شهادت بیش از ۱۷ هزار فلسطینی در غزه منجر شده که اکثر آنها غیرنظامی هستند. این آمارها به ویژه با گسترش عملیات رژیم اسرائیل به منطقه جنوب غزه رو به افزایش هستند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد از اشک به هر چهره روان چشمه آب است گل نیست ولی شهر پر از عطر گلاب است سوزانده اگر حادثه پروانه ما را لرزانده اگر بار غمی شانه ما را در فطرت یاران علی دوست بدی نیست جز خون شجاعانه حجر ابن عدی نیست از مرگ چه باکیست در این راه حسینی از مرگ نترسیم که فرمود خمینی ما را بکشید ای دلتان زار تر از پیش بیدار شود ملت و بیدار تر از پیش وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد باید که در این حادثه توبیخ شود خصم درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم ای شبزدگان از صف خورشید بترسید از سایه خود نیز بترسید بترسید این راه که بی ره رو دگر نیست بدانید دوران بزن در رو دگر نیست بدانید گر فکر پناهید به دنبال سرابید در کل جهان منطقه امن نیابید هر گوشه این خاک کنون حادثه خیز است چون از سوی ما هر چه گزینه روی میز است وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد چون لشکر مختار همه منتقمانیم ایرانی پر جاذبه مانند کیانیم برخیز و برو خصم که بغداد خراب است چون لشکری از منتقمان پا به رکاب است تهدید شدی خصم برو از چه نشستی در راه سلیمانی ما نیست شکستی حق داری اگر خصم که از ما بهراسی در حمله ما راه فراری نشناسی امداد خدا طبق شواهد شده حتمی پیروزی مردان مجاهد شده حتمی از خون سلیمانی سردار به زودی برچیده شود دولت خون خوار سعودی دیدیم اگر چه همه بی دینی شان را بر خاک بمالیم همه بینی شان را وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد دشمن بهراسد صف مردان سپاه است چون کاخ سفید آینه روز سیاه است هر چند که دشمن پی احیای کجی هاست این خاک پر از غیرت محسنن حججی هاست جانم به فراوانی این کشور سلمان عشاق سلیمانی این کشور سلمان ای دشمن ما خط و نشان کم بکش امروز تو مرد عمل نیستی این شعله بیفروز دستی به بدن هست در این صحنه پیکار حاشا که بیفتد علم از دست علمدار حیف است که او در دل بستر بدهد جان باید که چونان مالک اشتر بدهد جان از دیده سردار گل صاعقه سر زد یک لنگه کفششد به سر خصم بیاَرزد وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد آن چکمه که بر سینه دشمن بفشاریم در گام دوم بر گلوی خصم بذاریم هیهات که پیروز شود دشمن اسلام در جبهه بحرین و عراق و یمن و شام ای دشمن قدار ببین غرق تلاشیم تا منتقم لحظه ب
  • ۰۹:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    باید که در این حادثه توبیخ شود خصم درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم ای شبزدگان از صف خورشید بترسید از سایه خود نیز بترسید بترسید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس