بازتاب‌های جهانی به «وتوی» آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس در غزه

در پی اقدام وقیحانه آمریکا در حمایت از رژیم صهیونیستی و وتوی قطعنامه آتش‌بس در غزه، نهادهای حقوق بشری و کشورهای مختلف به اقدام آمریکا در شورای امنیت در جلوگیری از توقف جنگ واکنش نشان دادند.

به گزارش مشرق، اقدام آمریکا در وتوی قطعنامه‌ای در شورای امنیت که خواستار آتش بس در غزه است با واکنش سازمان‌های حقوق بشری و کشورهای مختلف روبرو شد.

وتوی آمریکا بر قطعنامه آتش‌بس، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است

سازمان حقوق بشری عفو بین الملل با انتقاد از اقدام آمریکا در به شکست کشاندن پیش قطعنامه شورای امنیت در برقراری آتش بس در غزه اعلام کرد: وتوی قطعنامه آتش‌بس از سوی آمریکا، بی‌توجهی ظالمانه به رنج غیرنظامیان در نوار غزه است.

پیام تشکرآمیز نماینده رژیم صهیونیستی از دولت جو بایدن

بعد از این رأی‌گیری، «گیلاد عردان»، نماینده اسرائیل طی پیامی در شبکه اجتماعی ایکس از دولت جو بایدن بابت «حمایت قاطع از اسرائیل» تشکر کرد.

وی قطعنامه پیشنهادی را «تحریف‌شده» توصیف کرد و مدعی شد که آتش‌بس تنها زمانی ممکن خواهد بود که همه اسرا در غزه آزاد شوند و حماس نابود شود.

ابراز تأسف نماینده روسیه در سازمان ملل از دیپلماسی آمریکا در برابر غزه

دیمیتری پولیانسکی معاون نماینده روسیه در سازمان ملل گفت که انفعال این شورا باعث ویرانی‌های گسترده در غزه و فاجعه انسانی شده است.

پولیانسکی تصریح کرد: «یکبار دیگر دیپلماسی آمریکا در حال به جا گذاشتن زمین سوخته و ویرانی است.»

این دیپلمات روسیه همچنین گفت: «همکاران، اگر یک بار دیگر مانع آتش‌بس فوری شوید این را چطور برای مردمتان توضیح خواهید داد؟»

فرانسه: تعهد راستین در شورا وجود ندارد

نیکلاس دی ریوری، نماینده فرانسه گفت که «بار دیگر این شورا شکست خورده است.».

او تصریح کرد «فرانسه به شدت درباره تراژدی انسانی که در حال وقوع در غزه است نگران است و به همین دلیل است که فرانسه به این قطعنامه رأی مثبت داد.»

نماینده فرانسه گفت: «این شورا به دلیل عدم اتحاد نشان دادند که تعهد راستین به مذاکرات شکست خورده است.»

حماس: اقدام آمریکا غیراخلاقی و غیرانسانی است

جنبش مقاومت اسلامی حماس با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که وتوی قطعنامه آتس‌بس در غزه از سوی آمریکا را به شدت محکوم می‌کنیم و اقدام آمریکا غیر اخلاقی و غیر انسانی است.

ایالات متحده آمریکا بامداد شنبه قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای برقراری آتش‌بس فوری در غزه را وتو کرد. ۱۳ عضو شورا به این قطعنامه رأی موافق دادند. انگلیس به آن رأی ممتنع داد و آمریکا آن را وتو کرد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 35
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 14
  • ایرانی ۰۷:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    28 5
    تبت یدا ابی لهب بریده باد دست آمریکا و انگلیس ملعون
    • ۰۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      7 7
      وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد از اشک به هر چهره روان چشمه آب است گل نیست ولی شهر پر از عطر گلاب است سوزانده اگر حادثه پروانه ما را لرزانده اگر بار غمی شانه ما را در فطرت یاران علی دوست بدی نیست جز خون شجاعانه حجر ابن عدی نیست از مرگ چه باکیست در این راه حسینی از مرگ نترسیم که فرمود خمینی ما را بکشید ای دلتان زار تر از پیش بیدار شود ملت و بیدار تر از پیش وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد باید که در این حادثه توبیخ شود خصم درسی بدهیم عبرت تاریخ شود خصم ای شبزدگان از صف خورشید بترسید از سایه خود نیز بترسید بترسید این راه که بی ره رو دگر نیست بدانید دوران بزن در رو دگر نیست بدانید گر فکر پناهید به دنبال سرابید در کل جهان منطقه امن نیابید هر گوشه این خاک کنون حادثه خیز است چون از سوی ما هر چه گزینه روی میز است وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد چون لشکر مختار همه منتقمانیم ایرانی پر جاذبه مانند کیانیم برخیز و برو خصم که بغداد خراب است چون لشکری از منتقمان پا به رکاب است تهدید شدی خصم برو از چه نشستی در راه سلیمانی ما نیست شکستی حق داری اگر خصم که از ما بهراسی در حمله ما راه فراری نشناسی امداد خدا طبق شواهد شده حتمی پیروزی مردان مجاهد شده حتمی از خون سلیمانی سردار به زودی برچیده شود دولت خون خوار سعودی دیدیم اگر چه همه بی دینی شان را بر خاک بمالیم همه بینی شان را وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد دشمن بهراسد صف مردان سپاه است چون کاخ سفید آینه روز سیاه است هر چند که دشمن پی احیای کجی هاست این خاک پر از غیرت محسنن حججی هاست جانم به فراوانی این کشور سلمان عشاق سلیمانی این کشور سلمان ای دشمن ما خط و نشان کم بکش امروز تو مرد عمل نیستی این شعله بیفروز دستی به بدن هست در این صحنه پیکار حاشا که بیفتد علم از دست علمدار حیف است که او در دل بستر بدهد جان باید که چونان مالک اشتر بدهد جان از دیده سردار گل صاعقه سر زد یک لنگه کفششد به سر خصم بیاَرزد وای اگر خامنه ای حکم جهادم دهد ارتش عالم نتواند که جوابم دهد آن چکمه که بر سینه دشمن بفشاریم در گام دوم بر گلوی خصم بذاریم هیهات که پیروز شود دشمن اسلام در جبهه بحرین و عراق و یمن و شام ای دشمن قدار ببین غرق تلاشیم تا منتقم لحظه ب
    • ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      4 3
      اونی که حکم جهاد میده آیت الله العظمی سیستانی بود...
    • ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      10 1
      تنها راه بی اعتبار کردن سازمان ملل از طریق خروج دسته جمعی کشورها از این سازمان تحت استثمار آمریکاست
  • محمد ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    21 2
    مرگ بر آمریکا...
  • امید ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    16 2
    ام الفساد = آمریکای صهینونیست.
  • ۰۸:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    10 2
    امریکا از همه جنگها جون سالم بدر برده است در جنگ دوم جنگیده ولی امریکا صدمه ندیده در جنگ عراق و ویتنام هم همین طور....باید حنگ داخل امریکا کشیده شود
  • ۰۸:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    این جهانی بود؟!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    آیا دولت آمریکا بر این باور است که مردم دنیا کور و کر و نادان هستند، یا قصد دارد ثابت کند دیکتاتور پیروز است. خود شیفتگی دارد یا منافع شخصی را مقدم می‌داند. مدافع حقوق بشر یا ریاکار است. ب تفکر جامعه بین المللی متعهد است یا فقط ساز خود را می‌زند. منزوی می‌شود یا دوران برده داری در پیش داریم؟
  • ۰۹:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    7 1
    آمریکا بار دیگر ثابت کرد که شیطان و یزید زمانه. گرگ کثیف خونخوار.
  • ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 6
    آمریکا باز قدرتش رو ب رخ کشید
  • فلسطین ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    حق وتو یک حق ظالمانه است همه کشورها باید در شورای امنیت حق رای داشته باشند بطور یکسان و برابر و رای اکثریت مورد قبول همه اعضاء قرار گیرد.
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    راهی غیر از به شکست کشاندن اسرائیل وامریکا نیست .باید فشار بر اسراییل وامریکا زیاد کرد .یمنی ها ضربه های خوبی زده اند .مقاومت نباید اجازه دهد حماس شکست بخورد ..شکست حماس پایان مبارزات مقاومت در فلسطین اشغالی است.
  • ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    آمریکا وتو کرده پس باید پیشنهاد آتش بس در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح بشه.ولی کی؟
  • ۱۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    همه مردم جهان فهمیدن که دولت و نمایندگان آمریکا و انگلیس هم صهیونیست و خونریز هستن .
  • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 0
    انگلیس روباه پیر هم رای ممتنع داده
  • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 2
    ایران به خود بیا .وقت تنگ است
    • ۲۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۹
      0 0
      بمب اتم در انتظارتونه اگه سمتش قدمی بردارید.هیروشیما و ناکازاکی براتون عبرت شه
  • ۱۱:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 0
    آمریکا با وتوی آتش بس نابودی اسرائیل را تسریع کرده است. اسرائیل به ظاهر از این وتو خوشحال است ولی در داخل سرزمین اشغالی غوغاست هر آن شورش متصور است و اگر شدت حملات گروه مقاومت بیشتر شود به حتم یقین شیرازه رژیم صهیونیستی پاره میگردد.
  • فرزاد ۱۱:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    باید با تدوین کلیپ با محتوای اسلام ناب به بیدارسازی غربی ها کمک کنیم .حالا وقتشه
  • ۱۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    5 1
    برای همه دنیا معلوم شد که اسرائیل یعنی آمریکا و انگلیس و انگلیس و آمریکا یعنی اسرائیل.ترکیه هم برای منطقه ما خطرناکه .در پایگاه آمریکایی اینجرلیک در آدانا آمریکا بمب اتم انبار کرده.این یعنی خود فروشی و سرسپردگی ترکیه به آمریکا و اسرائیل.باکو هم داره راه ترکیه رو میره و افکار خبیثانه ای در سر داره
    • علی ۱۸:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      1 0
      حالا تو دشمن اصلی اسراییل را ول کردی چسبیدی به دوکشور مسلمان ترکیه واذربایجان کافران حامی همدیگر هستند مسلمانان هم باید چنین باشند الته تو برای تخلیه احساسات می توانی بری غزه وبا صهیونیستها جنگ کنی
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    واقعا مملكت ما هم بي برنامه است سازمان بين المللي هم به درد نمي خورد پس هرجا باشيم آسمان همين رنگ است
  • حبیب بن مظاهر ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    6 0
    سلام،بالاخره شیطان بزرگ چهره خودشو نتونست پنهان نگه داره و هویت واقعی خودشو لو داد.
  • فدائی اسلام و ایران🇮🇷❤ ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    11 0
    شاهد تلاشهای دیپلماتیک ایران بودیم اما آمریکا اثبات کرد فرمانده جنگ و جنایت در غزه است.
  • ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    4 0
    از آمریکای جنایتکار که ملقب به شیطان بزرگه انتظاری نیست، چرا تشکیلات خودگردان فلسطین، مردم کرانه باختری و قدس اشغالی حرکتی نمی کنن؟ مگه از نزدیک این همه جنایت بر علیه مردم غزه را نمی بینن؟ فقط با قیام تمام مردم فلسطین بر صهیونیستها ی اشغالگر پیروز می شوند
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    3 0
    مرگ بر آمریکا و انگلیس و اسرائیل. دنیا باید حق وتو را از دست شیطان بزرگ بگیرد و الا تمام بشر را نابود خواهد کرد. به دیوانه تفنگ دهند جان همه را تهدید می کند. این ابزار قدرت را از دستش بگیرید.
  • شریف ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    2 1
    معلوم بودسیرک نمایشی شورای(به اصطلاح امنیت)بادلقک بازی آمریکاو اسرائیل جنایتکاربه نتیجه نمیرسه...لعنت به هردوشون
  • ۱۵:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    ای خدا ما که گناهکاریم ودعامون اثر نداره بحق مهدی فاطمه ع گل پسر مولا علی وزهرای مرضیه س وبه حق اه بچه های مظلوم وغریب غزه خودت کمکشون کن وبه فریادشون برس امین
  • ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    1 0
    دنیا دنیای زور و قدرت هست اگه قوی نباشی، نابودت می کنند! حقوق بشر هم دروغ بزرگ سازمان ملل هست! باید حق وتو رو حذف کنند!
    • ایرانی ۲۳:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      قانون جنگل که میگن همینه سازمان ملل و غیره کشک بریم بمب اتم بسازیم چون تو این جنگل باید دندان و پنجه داشت دریده نشویم 200تا کشور میگن آتش بس یه نخاله میگه جنگ
  • ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 1
    امریکا نماینده اسراییل و اروپا و ترکیه و تمام کشورهای عربی است که نمی خواهند سر به تن حماس و .... باشد/ مطمئن باشید که با وعده امنیت و کار و مسکن دو میلیون نفر مردم غزه هر کدام به جایی مهاجرت می کنند. این یک موردِ خیلی خیلی عادی است
    • ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      اگه برای مردم غزه عادی بود که این همه قتل عام و نسل کشی اتفاق نمی افتاد ، وطن مانند مادر و ناموسه اگر کسی نتواند ازش دفاع کند حتی به قیمت از دست دادن جان ، به درد لای جرز دیوار هم نمی خورد
  • محراب آذری ۱۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
    0 0
    مقاومت فلسطین بااون سلاحهای ابتدایی تا به امروز مقاومت جانانه ای کردند بیش از این نمی شه انتظاری از انها داشت حلقه محاصره هروزرتنگ تر می شه متاسفانه أتش کینه واختلافاتی که بین دولتهای همسایه ومسلمان منطقه با ایران درطول سالیان از سوی اجانب وهمراهی جاهلان ومغرضان داخلی پرورش داده شده مانع ایجادهمگرایی واتخاذ تصمیم واحد شده است دشمن سیاست تفرقه بیانداز وحکومت کن رابرای همچین شرایطی دنبال می کند
    • ۲۱:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
      0 0
      خداوند می فرمایند: سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کنه الا به خواست و ارادهء خودشان،با پیوستن کرانهءباختری و قدس اشغالی به مقاومت غزه پیروزی نهائی اتفاق خواهد افتاد ان شاءالله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس