اختصاص چهار مجموعه ورزشی شهرداری پایتخت به توان‌یابان

مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران از اختصاص چهار مجموعه ورزشی برای توان‌یابان پایتخت خبر داد.

به گزارش مشرق، آیین اختتامیه نخستین دوره مسابقات پارا قهرمان شهر؛ ویژه جانبازان و توان‌یابان پایتخت با حضور زهرا شمس احسان رییس کمیته ورزش شورای اسلامی شهر تهران، غلامرضا شنگی شهردار منطقه ۲۰، غفور کارگری رییس کمیته ملی پارالمپیک، علیرضا خسروی سرپرست فدراسیون ناشنوایان و علی خلیلی رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی در مجموعه ورزشی قمر بنی هاشم(ع) برگزار شد.

حسین اوجاقی، رییس سازمان ورزش شهرداری تهران هم که در این مراسم حضور داشت، با اشاره به تخصیص چهار مجموعه ورزشی به توان‌یابان پایتخت گفت: این مجموعه‌ها در ۴ نقطه پایتخت، امکانات و ظرفیت‌های خود را به طور اختصاصی در اختیار توان‌یابان و جانبازان شهرمان قرار می‌دهند تا براساس تدابیر مدیریت شهری، گامی دیگر در راستای ایجاد عدالت اجتماعی برداشته شود.

وی از حمایت‌های مدیریت شهری به خصوص رییس کمیته ورزش شورای شهر و معاون اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران برای اجرای برنامه‌های ورزشی و توسعه ورزش شهروندی قدردانی کرد و افزود: اگر چه رقابت‌های قهرمان شهر از اهمیت زیادی برخوردار است ولی مسابقات پاراقهرمان شهر، به دلیل ایجاد بستر مناسب برای توان‌یابان اهمیتی مضاعف دارد و این اختتامیه، آغاز راه توسعه ورزش برای این قشر جامعه است.

کارگری: اقدام سازمان ورزش، ستودنی و قابل الگوبرداری است

غفور کارگری نیز با ابراز خرسندی از اقدام سازمان ورزش در راستای توجه به ورزش جانبازان و توان‌یابان گفت: این اقدام می‌تواند به الگویی برای سایر شهرهای کشورمان تبدیل شود و ما به عنوان متولیان امر، درصدد هستیم تا راهکارهای مشترک با نهادهای مختلف از جمله شهرداری را ایجاد و برای خدمت بیشتر به این قشر تلاش کنیم.

وی در ادامه اضافه کرد: این موضوع طی جلساتی با شهردار تهران هم مطرح شده و سعی می کنیم با اولویت بندی، رشته‌های کم هزینه‌تر با علاقه‌مندان بیشتر را شناسایی و زمینه را برای حضور این قشر در عرصه قهرمانی نیز فراهم کنیم.

شمس احسان: توسعه ورزش همگانی برای تمام اقشار جامعه رسالت اصلی مدیریت شهری است

زهرا شمس احسان هم ضمن تقدیر از برگزارکنندگان این دوره از مسابقات، توسعه ورزش همگانی برای اقشار مختلف از جمله توان‌یابان شهر تهران را رسالت اصلی مدیریت شهری برشمرد و افزود: ما این موضوع را به طور مستمر در دستور کار داریم. خبر خوش مدیرعامل سازمان ورزش شهرداری تهران نیز در همین راستا بود که از اختصاص چهار مجموعه ویژه جانبازان و توان‌یابان حکایت دارد.

شمس احسان در بخش دیگری از اظهارات خود به رقابت‌های پاراآسیایی هانگژو و درخشش ورزشکاران ایرانی در این عرصه اشاره کرد و آن را مایه مباهات خواند.

رقابت‌های پاراقهرمان شهر در رشته‌های بوچیا، دارت و ایردارت، پارتیله، بهکاپ، مینی گلف، بازی‌ها و ورزش‌های ایستگاهی شامل پرتاب پنالتی، ایرهاکی، پرتاب حلقه، فریزبی، بهکاپ، شوت دارت و کورن هول با حضور حدود یک‌هزار شهروند توان‌یاب تهرانی، ۱۴ و ۱۵ آذرماه برگزار شد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • حسین ۲۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    سلام و تشکر فراوان از شهرداری تهران و معاونین من بعنوان ورزش کار معلول وزنه برداری انتقاد شدید بخاطر اینکه تمامی رشته های انجام شده نام برده شده ولی پرس سینه پارا وزنه برداری گفته نشده و چرا قهرمان و مدال اور را نام برده نشده بخصوص مربیان ورزنه و داوران زحمت کش جا دارد میر شفیعی ، جباری فخرآور حسنی و بغدادی و دیگر مربیان و که بحوی احسنت این مسابقه را برگذار کردند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس