کد خبر 1553440
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۵
موافقت کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود محدود سوخت به نوار غزه

دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

به گزارش مشرق، دفتر نخست‌وزیری رژیم صهیونیستی بامداد پنجشنبه اعلام کرد که کابینه امنیتی تل‌آویو با ورود سوخت به نوار غزه موافقت کرده است.

پایگاه خبری «آکسیوس» به نقل از مقامات صهیونیست که خواستند نامشان فاش نشود، ادعا کرد که این تصمیم پس از فشار شدید دولت آمریکا گرفته شد.

بر اساس تصمیم کابینه، اسرائیل «حداقل مقدار سوخت مورد نیاز برای جلوگیری از فروپاشی انسانی و شیوع بیماری در جنوب غزه» اجازه ورود خواهد داشت.

آکسیوس در ادامه نوشت: «در تصمیم کابینه آمده است که میزان حداقل مقدار سوخت مورد نیاز، هر چند وقت یک‌بار توسط کابینه جنگ با توجه به وضعیت انسانی غزه تعیین خواهد شد».

مقام‌های صهیونیست به این پایگاه خبری گفتند که همه وزرای کابینه امنیتی به غیر از «ایتمار بن گویر» وزیر امنیت داخلی و «بتزلل اسموتریچ» که مخالف آن بودند، به این طرح رای مثبت دادند.

در ادامه این گزارش به نق از یک مقام صهیونیست آمده است: «اسرائیل در آینده نزدیک میزان سوختی را که وارد غزه می‌شود از ۶۰ هزار لیتر در روز به ۱۲۰ هزار لیتر در روز افزایش می‌دهد که در جریان آتش‌بس ۷ روزه وارد غزه شد».

پیش از این،‌ شبکه «سی‌اِن‌اِن» بامداد چهارشنبه به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که واشنگتن انتظار دارد مرحله کنونی تهاجم زمینی رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا ماه ژانویه سال ۲۰۲۴ ادامه یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
     مرگ بر اسرائيل"

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس