کاخ سفید ایران را در حمله یمن به دو کشتی در دریای سرخ متهم کرد

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی آمریکا، جمهوری اسلامی ایران را در حمله نیروهای مسلح یمن به دو کشتی در دریای سرخ در روز یکشنبه متهم کرد.

به گزارش مشرق، نیروهای مسلح یمن در بیانیه‌ای از هدف قرار دادن دو کشتی متعلق به ارتش رژیم اسرائیل در روز یکشنبه خبردادند و اعلام کردند: نیروهای مسلح یمن پس از رد پیام‌های هشدارآمیز از سوی دو کشتی «یونیتی اکسپلورر» و «شماره ۹» علیه آنها در تنگه باب المندب عملیات نظامی انجام دادند و کشتی اول هدف موشک نیروی دریایی و کشتی دوم هدف پهپاد نیروی دریایی یمن قرار گرفت.

جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه به وقت محلی در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: مشورت با متحدان خود را در مورد پاسخ به حملات حوثی ها به کشتی ها ادامه می دهیم. در حال رایزنی با تعدادی از کشورها برای تشکیل نیروهای دریایی برای حفاظت از کشتی ها در آب های بین المللی هستیم.

وی مدعی شد: ما دلایل کافی داریم که باور کنیم حملات حوثی‌ها به طور کامل توسط ایران تقویت می‌شود. ایران کشوری است که تسلیحات مورد استفاده حوثی‌ها را تامین کرده و در نهایت مسئول این حملات است.

وی با بیان اینکه حملات به کشتی ها در دریای سرخ صلح و ثبات بین المللی را تهدید می کند، مدعی شد: «حمله به کشتی‌های تجاری در آب‌های بین‌المللی کاملاً غیرقابل قبول است.ما معتقدیم ایران در نهایت مسئول آن است».

سالیوان در عین حال مدعی شد: سه کشتی که مورد حمله قرار گرفتند ربطی به اسرائیل ندارند. حملات نشان می دهد که حوثی ها چقدر بی ملاحظه هستند.

شبکه الجزیره قطر روز یکشنبه به نقل از یک مقام پنتاگون نوشت، چند موشک و پهپاد از یمن به سوی ناوشکن آمریکایی کارنی و چند کشتی تجاری در دریای سرخ شلیک شد.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرده است: در حمایت از ملت فلسطین، تردد کشتی‌های دشمن صهیونیستی را مختل کردیم.

به گزارش ایرنا از شبکه المیادین، یحیی سریع گفته است: نیروهای مسلح یمن پس از آغاز تجاوزات وحشیانه دشمن علیه نوار غزه، هدف قرار دادن رژیم اشغالگر صهیونیستی را با حملات دردناک و ویرانگر از سر خواهند گرفت. امروز در حال یک نبرد سرنوشت ساز با دشمنان صهیونیستی و آمریکایی هستیم و تا پایان تجاوز به غزه به این نبرد ادامه خواهیم داد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: آمریکا دولتی است که جنگ در یمن را هدایت می‌کند و دقیقا طرفی است که امروز جنگ را در غزه و فلسطین رهبری می‌کند. ائتلاف رژیم‌های خبیث و باندهای مزدوری که به مردم یمن حمله کردند، همان کسانی هستند که از رژیم صهیونیستی در تجاوزات وحشیانه‌اش به غزه حمایت می‌کنند. نیروهای مسلح دلاور یمن آماده همه گزینه‌ها و احتمالات برای پاسخ به هرگونه حمله از سوی عربستان و امارات هستند.

در همین حال، شرکت دریانوردی رژیم اسرائیل «تسیم» اعلام کرد که «به دلیل حمله پهپادی به دو کشتی در سواحل یمن، مسیر دریانوردی خود را تغییر دادیم».

نیروهای دریایی یمن پیشتر هشدار داده بود که عملیات نظامی علیه کشتی‌ها و منافع دشمن اسرائیلی را تا زمانی که تجاوزات آن به غزه و جنایاتش علیه ملت فلسطین متوقف شود، ادامه خواهند داد.

نیروهای مسلح یمن پیش‌تر نیز اعلام کرده بود در پاسخ به اقدام نظامی رژیم اشغالگر قدس در نوار غزه هر کشتی اسرائیلی را که در دسترس باشد، هدف قرار خواهد داد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 19
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۰:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    5 4
    امریکا جنایت کار تروریست عالم
    • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      پای ایران رو وسط بکشید تا راحت شوید
    • ۰۷:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      0 0
      تمام اسلحه تروریست های داعش امریکایی بود تمام بمب های اسرائیل هم همینطور بمب هیروشیما و ناکازاکی هم همینطور خجالت بکش هیولا
    • ۱۳:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      لبیک بر مقاومت. مدل غربی علیه خودشون علاوه بر ایمان و با امکانات یک جفت دمپایی و یک کلاش علیه مدل غربی با اون همه پول. لبیک بر مقاومت.
  • ۰۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    پس ایران به دلیل اینکه امریا میگوید تامیت اسلحه می‌کند مجرم است و باید پاسخگو باشد. خب طبق این قاعده، امریکا، فرانسه، انگلیس و ... باید پاسخگو باشند برای تامین صدام.
  • هوشمند ۰۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    آمریکا مسول اصلی جنایات اسراییل در منطقه است و با وقاحت این کمک ها را اعلام می کند و شرم ندارد و ایران را متهم به پشتیبانی از حوثی ها و گروه های مقاومت می کند
  • ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    الله اكبر    الله اكبر    الله اكبر   خامنه اي رهبر    مرگ بر ضد ولايت فقيه     درود بر رزمندگان اسلام    سلام بر شهيدان   مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
    • ۱۳:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      1 0
      و البته مرگ بر سرمایه های رژیم صهیونیستی در خاک پاک ایران
  • ۰۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 1
    هزارتا مشکل اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی توی ایران داریم ساختارهامون درست نیست حالا به جای اینکه مسئولین و رسانه های داخلی راه حل برای رفع مشکلات ارائه بدن همش چسبیدن به جنگ اسرائیل و حماس و یمن و لبنان. آقا جون خانواده ها بخاطر فقر دارن از هم میپاشن. فرزند آوری بخاطر فقر متوقف شده شماها دنبال چی هستین ؟
  • ۰۷:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    سالیوان غلط اضافی کرده کرکودیل
  • همرزم هادی ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    زنده باد یمن مرده باد بی غیرت های منطقه که فقط حرف میزنند
  • رضا ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    اقتدار
  • ۰۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    بمب هایی که اسرائیل برسر کودکان غزه میریزد امریکایی نیست؟؟؟؟ دست پیش میگیرد که پس نیفتد لعنت برامریکی
  • علی ۰۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    شرمنده و سرافکنده دربرابر کودکان فلسطین هستیم که هر روز دسته دسته شهید می‌شوند و ما هیچ کاری نمی‌توانیم برای نجاتشان بکنیم
  • ۰۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    این انتر سالیوان میگه چون ایران به حوثی کمک تسلیحاتی کرده پس ایران هم شریک جرم یمن هست و باید پاسخگو باشد خب پفیوز پس شما هم با کمک کردن و دادن بمب هاب یک تنی و سنگر شکن به اسراییل شریک جنایتهای این رژیم هستید وباید پاسخگو باشید
  • ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    گیریم که ایرا سلاح یمنی ها رو تامین کرده،چه غلطی میخواید بکنید؟
  • ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 0
    اگه ربطی به اسرائیل نداره شما چرا نگران شدین؟ حالا ایران مسئول باشه مثلا چه غلطی میتونین بکنین؟ دوران امپراطوریه شما ارازل به سر اومده
  • ۰۹:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    خب به شما چه؟؟؟ مگه کدخدای منطقه هستی که زر مفت میزنی؟!
  • محسن ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۶
    0 0
    متاسفانه اقدامات حوثیها در پیگیری و محاسبه غرامت جنگ ائتلاف آمریکا و عربستان علیه مردم یمن چشمگیر نیست. اعتماد به نفس آمریکا در بی تفاوت کردن مردم جهان نسبت به اقدامات تروریستی علیه مردم مسلمان نگران کننده است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس