.

یگان دریایی انصارالله یمن طیف گسترده ای از موشک های کروز و بالستیک ضد کشتی را در اختیار دارد که ممکن است در حملات روز گذشته به کشتی‌های اسرائیلی از آنها استفاده شده باشد.

سرویس دفاع و امنیت مشرق _ در دهمین سال از انقلاب مردم یمن و نهمین سال آغاز جنگ در این کشور با تجاوز ائتلافی از کشورهای عربی قرار داریم؛ در این مدت میدان نبرد در خاک یمن فراز و نشیب‌های زیادی به خود دید و علی رغم برتری یکطرفه تکنولوژیک، تجهیزاتی و اقتصادی متجاوزین به این کشور، انصارالله و گروه های مردمی یمن با همراهی بخشی از ارتش این کشور که به مردم خود وفادار ماندند موفق به حفظ مناطق راهبردی از جمله صنعا پایتخت یمن شده و در نهایت مزدوران تحت امر عربستان و امارات متحده عربی را وادار به آتش بس و پذیرش صلح با شروط انصارالله کردند.

در سلسله گزارشات زیر قصد داریم به معرفی مهمترین تجهیزات بومی طراحی شده توسط متخصصین یمنی و عملکرد آنها در میدان نبرد بپردازیم.

از قایق انتحاری تا موشک کروز؛ کلید سیطره یمنی‌ها بر دریای سرخ

یکی از مهمترین دلایل ناکامی ائتلاف متجاوز عربی در جنگ یمن و ناتوانی آنها در شکستن اراده ملت قهرمان این کشور، وحشت از نزدیک شدن به سواحل تحت کنترل انصارالله در سالهای ۲۰۱۵ تا ۲۰۲۲ بود.

قوای ائتلاف در ابتدای نبرد تسلط نسبتا کاملی روی آسمان یمن داشتند که البته بعدها با ورود سامانه های دفاع هوایی ارتش یمن وضعیت متفاوت شد، اما در در راه محاصره دریایی کامل یمن و جلوگیری از ورود محموله های کمکی به بنادر این کشور نظیر بندر راهبردی الحدیده با چالش تسلیحات بومی ارتش و کمیته های مردمی یمن مواجه شدند.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر


در سالهای نخست جنگ، قوای یمنی به کمک ذخایر باقی مانده از موشک های کروز ضد کشتی C-۸۰۲ ساخت چین که در خدمت ارتش سابق این کشور بود و همچنین تعدادی قایق انتحاری طراحی شده توسط متخصصان یمنی حملاتی را به کشتی های سعودی و اماراتی در دریای سرخ انجام دادند که موجب شد ناوگان ائتلاف عربی فاصله قابل توجهی از سواحل یمن را رعایت کرده و امکان محاصره کامل دریایی این کشور وجود نداشته باشد.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر
ناو اماراتی سوئیفت پس از حمله موشکی انصارالله

مهمترین ناوهای هدف قرار گرفته در این دوره ناوشکن کلاس المدینه نیروی دریایی عربستان و ناو تدارکاتی HSV-۲ سوئیفت نیروی دریایی امارات متحده عربی بودند.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر
لحظه اصابت قایق انتحاری یمنی به ناو المدینه عربستان

با کاهش درگیری و برقراری آتش بس در خاک یمن، این بار قرار بود انصارالله با هدفی متفاوت و برای حمایت از مردم مظلوم فلسطین که در نوار غزه با دشمن صهیونیستی مشغول مبارزه هستند وارد کارزار شده و امنیت دریایی این رژیم را مختل کند.

انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟

۱۹ نوامبر سال جاری یگان ویژه دریایی انصارالله یمن یک کشتی تجاری اسرائیلی با نام "گلکسی لیدر" را در آبهای ساحلی یمن به کنترل خود درآورده و ضمن توقیف آن را به سواحل خود بردند.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر


این مسئله به نظر یک هشدار مقدماتی به جنایتکاران صهیونیست بود که در صورت ادامه تجاوز و بمباران آنها علیه نوار غزه سطح بالاتری از حملات به منافع رژیم صهیونیستی در مسیر استراتژیک دریای سرخ از سوی انصارالله یمن را شاهد باشیم.

بلافاصله پس از نقض آتش بس از سوی ارتش اسرائیل و از سرگیری حملات به نوار غزه ارتش یمن و به شکل خاص یگان دریایی این کشور آماده وارد کردن ضربه ای کاری به ناوگان تجاری اسرائیل در دریای سرخ شد.

صبح روز گذشته وبسایت های مخصوص ثبت ترافیک دریایی از وقوع چند حادثه در آبهای دریای سرخ و نزدیکی سواحل یمن خبر دادند؛ یحیی سریع سخنگوی ارتش یمن شب گذشته در کنفرانس خبری خود جزئیات عملیات جدید یگان دریایی ارتش یمن را تشریح کرد:

" صبح امروز نیروی دریایی ارتش یمن با یاری خداوند متعال دو کشتی اسرائیلی به نام های یونیتی اکسپلورر و نامبر ناین (شماره ۹) را در باب المندب مورد حمله قرار داد؛ کشتی اول با موشک و کشتی دوم با پهپاد (انتحاری) مورد هدف قرار گرفت. این عملیات پس از آن انجام شد که دو کشتی پیام های هشدار دهنده نیروی دریایی ارتش یمن را رد کردند؛ نیروهای مسلح یمن تا زمانی که تجاوز اسرائیل به برادرانمان در نوار غزه متوقف نشود، به جلوگیری از حرکت کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ و عرب ادامه می دهند؛ نیروهای مسلح یمن به تمامی کشتی‌های اسرائیلی یا کشتی‌های وابسته به اسرائیل هشدار داده بودند که در صورت نقض آنچه در این بیانیه و بیانیه‌های قبلی صادر شده است، به یک هدف قانونی تبدیل خواهند شد".

فرماندهی مرکزی ارتش امریکا "سنتکام" مدعی شده است در زمان حملات روز گذشته ارتش یمن، ناوگان نیروی دریایی امریکا به کمک کشتی های تجاری مربوطه رفته و تعدادی از پرتابه ها را رهگیری و منهدم کرده است؛ البته تا کنون هیچ گونه مدرکی مبنی بر صحت این ادعا منتشر نشده است.

اما انصارالله برای این عملیات از چه موشک هایی استفاده کرده است؟

در آخرین رزمایش مربوط به سالگرد انقلاب مردم یمن در ۲۱ سپتامبر سال جاری طیف گسترده ای از موشک های کروز و بالستیک ضد کشتی به نمایش درآمده بودند.

موشک‌های ضد کشتی سجیل و تنکیل: در رژه روز ۲۱ سپتامبر ۲۰۲۳ میلادی انصارالله یمن از دو موشک جدید ضد کشتی رونمایی کرده بود؛ موشک کروز ضد کشتی سجیل با برد ۱۸۰ کیلومتر و سر جنگی ۱۰۰ کیلوگرمی جدیدترین سلاح ضد کشتی یمنی در حوزه موشک های کروز بود.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر
موشک کروز سجیل

سلاح دیگر نیز موشک بالستیک ضد کشتی با جستجوگر الکترواپتیک در دماغه موشک با نام "تنکیل" بود که به نظر می رسد در برد ۳۰۰ کیلومتری قادر به حمله به ناوگان دریایی دشمن باشد.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر
موشک بالستیک ضد کشتی تنکیل

همچنین در رژه سال گذشته نیز چند موشک کروز ضد کشتی دیگر با نام های روبیج ۱ و ۲ و المندب ۱ و ۲ و همچنین موشک بالستیک ضد کشتی فالق۱ به نمایش درآمده بودند که بردی بین ۲۰۰ تا ۳۰۰ کیلومتر داشته و از گزینه های احتمالی حملات روز گذشته به کشتی های تجاری صهیونیستی محسوب می شوند.

با زرادخانه تسلیحات ضد کشتی ارتش یمن آشنا شوید/ انصارالله با کدام موشک کشتی‌های اسرائیلی را هدف قرار می‌دهد؟ + فیلم و تصاویر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 39
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 10
  • ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    15 9
    نبرد مَلازگِرد نبردی میان نیروهای امپراتوری ایران به فرماندهی آلپ ارسلان و نیروهای امپراتوری بیزانس به فرماندهی رومانوس دیوژن بود و ایرانیان بالاخره تفاله روم را شکست دادن.
    • ۰۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      11 5
      الله اكبر    الله اكبر    الله اكبر   خامنه اي رهبر    مرگ بر ضد ولايت فقيه     درود بر رزمندگان اسلام    سلام بر شهيدان   مرگ بر آمريكا  مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
  • ۱۶:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    13 38
    یعنی یه کاری میکنن بعد حماس نوبت انصار الله هست
    • ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      18 12
      اسرائیل نابود شد رفت ..! این تفاله ها باقی مونده اش! اینکه جنگ رو رها نمیکنه! برای همینه! جنگ تمام بشه، خودشوم به مرور نابود میشه!
    • ۲۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      14 8
      شنیدی میگن آزموده را آزمودن خطاست انصارلله درجنگ عبری عربی غربی پیروز شده وبه یک ابرقدرت منطقهای تبدیل شده واکنون یکی از ابراه های مهم دنیا رادراختیار خود دارد
    • ۰۹:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
      4 4
      اوه اوه تهدید نکن ترسیدیم ارتش اسقاطیل خیلی قویه ولی نقطه ضعفش اینه که روزی ۸۰ تا کشته میده
  • ۱۶:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 37
    ما بهاییان این اقدام بزدلانه را محکوم می کنیم
    • ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      16 2
      مگربهایی بازم هست امیرکبیر رئیس آنها را اعدام کرد .شما فقط توسوراخ موش زندگی میکنید کوچکترین حرکتی کنید تیرهای برق آماده هست .شما جاسوسان اسرائیلی هستید و برای هرنفرتان آبدیده ترین نیروها را برایتان درنظر گرفته وگم شوید بروید بیرون
    • ۲۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      14 2
      شما بهائیان .......... میل می‌فرمائید
    • محمد ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      3 2
      شما برید تو اسرائیل از قبر حضرت بها مواظبت کنید چون بزودی به سر نوشت قبر رضاخلن بدل میشه
    • على ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
      5 0
      شما غلط میخورید
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      شما بهاییان باید بمیرید
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۱۰/۳۰
      0 0
      بهایی نجس
    • مهدی IR ۱۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
      0 0
      بهایی دیگه چیه دین جدید هست؟🤣🤣
  • ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    2 2
    بفرمایید
  • بهنام ۱۷:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    8 7
    با چه موشکهایی؟ یقینا موشکهایی با پول
    • محمود ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      6 8
      سالها ست که مرز ایران تغییر کرده واز سواحل مدیترانه گرفته تا یمن موقعیت‌های حساس برای ایران هستند که نقش تعیین کننده در شرایط عادی صلح و جنگ برای مرزهای آبی ایران بازی می کنند پس ایران حق دارد در تامین امنیت آن نقش اساسی و کلیدی داشته باشد.لطفا کمی مطالعه بفرمایید.
  • ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    14 5
    پیروز جنگ غزه قطعا ملت فلسطین هستند
  • ۱۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    14 6
    ❤️♥️داستان شیرین برخاستن دو امپراطپری باستانی یمن و ایران، اندک اندک جمع مردان می رسد.❤️❤️
  • ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    13 5
    علاوه بر این تسلیحات اراده ودل وحرات انصار الله درکمک به مردم فلسطین است
  • حسین ۱۸:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    13 2
    ماشاالله
  • ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    12 1
    اینها مرد عمل هستند
  • ۱۹:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    3 2
    جای خوبیه برای آزمایش تجهیزات نظامی یمن .پوشش کل دریای سرخ نیاز به بردهای بیشتر وحتی بتواند با یک چرخش دریای مدیترانه راهم درگیر کند باید دریای مدیترانه هم نامن شود اگر میخواهید ضربه نهایی وارد کنید
  • ۲۰:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    10 7
    واقعا خنده تون نمیگیره ازاین مسخره بازیا
  • هاتف ۲۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    8 4
    اسلحه و موشک و... همگی ابزار هست محرک اصلی اراده و غیرت برای مبارزه با جنایتکاران هست که شیر بچه های شیعه یمنی دارند ولی اعراب منافق و پست ندارند.
  • ۰۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    0 0
    وقتی میگن گذر پوست به دباغ خونه میفته ، یا کوه به کوه نمی‌رسه ولی آدم به آدم میرسه یعنی همین ،/ وقتی عربستان با حمایت همین آمریکا و اسرائیل و برخی دیگر کشورهای عربی کشتی های حامل مواد غذایی و سوخت یمنی رو توقیف میکردند فکرش رو هم نمی‌کردند که یه روزی خودشون کشتی های متحدینشون توسط یمن مورد هدف قرار بگیره یا توقیف بشه
  • ۰۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 0
    نقطه ضعف بزرگ یمنی ها , تسلط نداشتن بر آسمان و نداشتن نیروی هواییه
  • ۰۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    3 3
    خدا نکند یکی از ناو های آمریکایی آسیب ببیند و تکرار فاجعه انسانی که اشتباه مرگبار حماس باعث آن شد برای فلسطینی هایی که در حال زندگی آرام خود بودند . چرا آخه حماس این کار را کرد ؟؟؟
  • نهضت جهانی صلوات ۱۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 3
    اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم#الله اکبر وسبحان الله ولله الحمد#الا ان حزب الله هم الغالبون#برای پیروزی محور مقاومت بر استکبار جهانی وزمینه سازی ظهور دولت یار 14 صلوات تقدیم میشود
  • ۱۲:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 5
    تمامی موشک های مقاومت فلسطینی همانند مقاومت لبنان، یمن و عراق ساخت خودشان است. همان طور که صنایع موشکی ما همگی ساخت خودمان است.
  • ۲۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    2 1
    قدرت یمانی. زمینه سازی. ظهور.
  • ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۴
    1 1
    زمان بزن و در رو گذشته حالا نوبت به رژیم کودک کش صهوینیستی رسیده روزی به کمک عربستان آمدند و کشتیهای یمنی ها را زدند یا تصرف کردند حالا باید پس بدهند اگر عربستان با یمن آتش بس کرده فقط به خاطر اینست که یمنی ها به قدرت بازدارندگی رسیدند و اکر عربستان ادامه می داد قطع اقتصادش فلج می شد و مطمئن باشید آرزوی تسلیم یمنی ها برای همیشه بر دل آمریکا، عربستان و دیگر نوکر آن امارات مانده است آسیاب به نوبه
  • حمید ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا مرگ بر انگلیس مرگ بر آلمان مرگ بر اسراییل
  • عبدالله ۱۹:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۵
    0 0
    اگه ایران مستقیم بخواد با آمریکا درگیر بشه که در کمترین زمان ناوهای آنریکایی رو منهدم میکنه. دوما یمنی های قهرمان خودشون بلدند چطور با شیاطین برخورد کنند. لذا راهی برا آمریکا و همراهاش نمونده بلکه مثل بچه آدم مودب و سر بزیر باشند. در غیر اینصورت جایگاهشون قعر خلیج فارس و دریای سرخه.
  • وحید ۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۶
    0 0
    لعنت خدا بر انگلستان لعنت خدا بر روسیه
  • ۲۱:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
    0 0
    گند موشک هاتون درامد🤣🤣🤣🤣
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۳
    0 0
    سلام و درود خدای متعال ونبی مکرم اسلام (ص) بر برادران و خواهران گرامی وارجمندیمنی که مصداق بارز شجاعت و ایمان و غیرت هستند خدای متعال پشت و پناهتان باد
  • وحید ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۴
    0 0
    دولت اسلامی ایران از حق پرسپولیس دفاع کنید. استقلال عرب خیانتکار است.
  • IR ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۰/۲۳
    0 0
    مرگ بر اسراییل خبیث غده سرطانی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس