کد خبر 1552313
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۲۱:۵۵
استقبال امیرعبداللهیان از همتای عمانی در تهران

وزیر خارجه سلطنت عمان که به تهران سفر کرده، امشب در محل وزارت امور خارجه مورد استقبال همتای ایرانی خود قرار گرفت.

به گزارش مشرق، در سومین روز دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به غزه، وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان امشب (یکشنبه) ۱۲ آذر ماه به تهران سفر کرد تا با همتای ایرانی حسین امیرعبداللهیان دیدار و درباره مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به رایزنی بپردازد.

او امشب در بدو ورود به محل وزارت امور خارجه مورد استقبال رسمی حسین امیرعبداللهیان قرار گرفت و پس از آن وزرای خارجه بر سر یک میز به گفت‌وگو نشستند.

وزرای خارجه ایران و عمان جمعه شب دهم آذر ماه و در پی دور جدید حملات رژیم اسرائیل به غزه تلفنی درباره اوضاع غزه گفت‌وگو کرده و بر ضرورت آتش‌بس پایدار و ارسال گسترده کمک‌های انسانی و اقدامات مؤثر جامعه جهانی در این خصوص تأکید کردند. این چهارمین تماس تلفنی وزرای خارجه از ابتدای عملیات طوفان الاقصی و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و اولین تماس تلفنی بعد از دور جدید حملات رژیم صهیونیستی به این منطقه بود. وزرای خارجه ایران و عمان ۱۷ و ۲۹ مهر ماه و همچنین ۱۳ آبان ماه نیز تلفنی در این باره گفت‌وگو کرده بودند.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و هیثم بن طارق سلطان عمان نیز ۲۲ مهر ماه و پس از آغاز عملیات طوفان الاقصی و شروع حملات صهیونیست‌ها علیه مردم غزه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. رئیس‌جمهور در این تماس تلفنی با اشاره به اینکه حمایت نامحدود کشورهای غربی و به‌ویژه آمریکا از جنایات صهیونیست‌ها شرایط را بیش از پیش پیچیده و وخیم کرده است، اقدام قاطع و فوری کشورهای اسلامی و آزادگان جهان را برای توقف ماشین کشتار صهیونیستی ضروری خوانده بود.

بدر البوسعیدی ۲۶ تیر ماه سالجاری نیز سفری چند ساعته به تهران داشت و با حسین امیرعبداللهیان در محل دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت امور خارجه دیدار کرد. پس از آن هم وزرای خارجه در حاشیه هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر ملاقات کرده بودند.

رژیم صهیونیستی روز جمعه دهم آذر ماه و یک هفته پس از آتش بس موقت که چند بار تمدید شده بود، حملات خود به غزه را از سر گرفت. براساس اعلام وزارت بهداشت غزه در این حملات بیش از ۲۰۰ نفر شهید و بیش از ۶۰۰ نفر نیز مجروح شده‌اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    0 0
    حالا هی واسه هم نوشابه وا کنین . آخرش که چی ؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس