امیرعبداللهیان-نمایه

وزیر امور خارجه با بیان اینکه از رهبران مقاومت شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت منطقه از طریق مقاومت وارد مرحله جدیدی خواهد شد، گفت که توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است.

به گزارش مشرق، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حسین امیرعبداللهیان که امشب (یکشنبه) ۱۲ آذر ماه در محل وزارت امور خارجه میزبان وزیر خارجه سلطنت عمان بدر البوسعیدی بود، پس از دیدار و گفت‌وگو با وی در جمع خبرنگاران به تشریح رایزنی‌های انجام شده پرداخت.

وی ضمن خیرمقدم به همتای عمانی گفت: ما و همکاران در وزارت امور خارجه و همچنین سایر همتایان در منطقه و کشورهای اسلامی در بیش از ۵۰ روز گذشته به صورت شبانه روزی مشغول پیگیری تحولات مربوط به فلسطین برای بازگشت ثبات و امنیت به منطقه و توقف جنایات جنگی و نسل‌کشی رژیم اسرائیل هستیم.

وزیر خارجه بیان کرد: امشب فرصتی شد تا با وزیر خارجه سلطنت عمان درباره مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کنیم. بخشی از گفت‌وگوها بعد از این نشست خبری ادامه خواهد یافت.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد:‌  فردا بیستمین نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و عمان در تهران به میزبانی وزیر صمت برگزار خواهد شد. اسناد مهمی بین دو کشور در جریان دیدار رئیس جمهور ایران و سلطان عمان به امضا رسیده است. این کمیسیون فرصتی است تا پیگیری دقیقی در بخش اقتصادی برای انجام دقیق نیات و دستورات روسای دو کشور صورت بگیرد.

وزیر خارجه بیان کرد: وزیر اقتصاد جمهوری اسلامی ایران بزودی برای امضای موافقتنامه گمرکی وپیگیری توسعه هر چه بیشتر مناسبات اقتصادی به مسقط سفر می‌کند. امشب همکاری‌های رو به توسعه اقتصادی، تجاری و فرهنگی، گردشگری، علمی و فناوری و ورزشی بین دو کشور را مرور کردیم.

امیرعبداللهیان بیان کرد: خرسندیم ارزیابی مشترکی از پیشرفت خوب مناسبات فراروی ما قرار دارد و همه بخش‌ها در دو دولت ایران و سلطنت عمان به خوبی توافقات به عمل آمده در دیدارهای روسای دو کشور را پیگیری می‌کنند.

وی افزود: یکی از موضوعات مهم گفت‌وگوهای ما به مسأله تحولات در غزه و کرانه باختری فلسطین بازمی‌گردد. دوستان ما و مقامات سلطنت عمان همواره نقش منطقه‌ای و بین‌المللی فعالی را برای کمک به حل و فصل مناقشات در منطقه به عمل آورده‌اند و امشب نیز در این خصوص گفت‌وگوهای مهمی را با آقای بدرالبوسعیدی همتای عمانی خواهیم داشت.

* چراغ سبز آمریکا به تل‌آویو

وزیر خارجه با ذکر این نکته که مرحله جدید حملات رژیم صهیونیستی علیه غزه و کرانه باختری با حضور وزیر خارجه آمریکا در نشست کابینه جنگی رژیم صهیونیستی آغاز شد، اظهار داشت: آمریکا از یک طرف در رسانه از توصیه به اسرائیل برای عدم کشتار زنان و کودکان و غیرنظامیان سخن می‌گوید، اما در عمل با دادن چراغ سبز به تل‌آویو از نسل‌کشی در غزه حمایت می‌کند.

وی گفت:‌ مایلم با صدای بلند اعلام کنم که آمریکا باید تبعات این رفتار ریاکارانه خود در همراهی و مشارکت و حمایت از اسرائیل برای نسل‌کشی و جنایات جنگی در غزه و کرانه باختری را تحمل کند.

وزیر خارجه بیان کرد: در دو روز گذشته ۸۰۰ شهید زن و کودک و غیرنظامی در غزه به شهادت رسیده و به خاک و خون کشیده‌ شدند. از رهبران مقاومت در روز گذشته شنیدیم که در صورت ادامه این وضعیت، منطقه از طریق مقاومت وارد مرحله جدیدی خواهد شد. توسعه عمیق جنگ در منطقه کاملا متصور است و به همه طرف‌هایی که دنبال جنگ افروزی هستند هشدار داده می‌شود که تا دیر نشده کشتار زنان و کودکان که دور جدید آن آغاز شده را متوقف کنند.

امیرعبداللهیان بیان کرد:‌از همه دولت‌های اسلامی و جهان می‌خواهیم که برای توقف جنایات جنگی رژیم صهیونیستی و بازگشایی معبر رفح و معبر ابوسالم جهت ارسال دارو و مواد غذایی و سوخت به مردم غزه و همچنین مقابله با کوچ اجباری ساکنان غزه و کرانه اقدام کنند.

وی گفت: در بخشی از اسنادی که در عملیات طوفان الاقصی توسط نیروهای مقاومت ضبط شده است و در بخشی از لپ‌تاپ‌هایی که در اختیار نیروهای مقاومت قرار گرفته این فرضیه ثابت شده است که رژیم اسرائیل به دنبال انتقال همه ساکنان غزه به بخشی از خاک و سرزمین مصر و به دنبال انتقال ساکنان کرانه باختری به بخش‌هایی از کشور اردن هاشمی است.

امیرعبداللهیان اضافه کرد: امیدواریم برادرانمان در مصر نسبت به بازگشایی مرز رفح به صورت فوری و جدی اقدام کنند و مانع تحقق این توطئه اسرائیلی علیه تمامیت ارضی اردن و مصر شوند.

وزیر خارجه تأکید کرد: تشکیل دادگاه جنایت جنگی و محاکمه جنایتکاران رژیم صهیونیستی امروز یک خواست مردمی و جهانی است که شکایت‌هایی در این رابطه از این طریق از سوی برخی دولت‌ها تسلیم محاکم بین‌المللی علیه رژیم اسرائیل شده است از جمله جمهوری اسلامی ایران در این رابطه در هماهنگی با چند کشور دیگر این اقدام را آغاز کرده و امیدواریم شاهد محاکمه جنایتکاران جنگی که در بیش از ۵۰ روز گذشته بالغ بر ۱۶ هزار زن، کودک و غیرنظامی را در غزه و کرانه باختری به شهادت رسانده‌اند، باشیم.

وزیر خارجه اضافه کرد:‌ بار دیگر از تلاش‌های سازنده آقای بدر البوسعیدی وزیر خارجه عمان در این مسأله نیز صمیمانه تشکر می‌کنم.

وی گفت که جمهوری اسلامی ایران هیچگاه خواهان توسعه جنگ و ناامنی در منطقه نبوده است، ولی به جنگ افروزان در منطقه و جنایتکارانی که به دنبال نسل‌کشی در غزه و کرانه هستند، قویا هشدار داده می‌شود تا دیر نشده است آمریکا حمایت خود از جنایتکاران اسرائیلی را فورا متوقف کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 13
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 23
  • ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    3 1
    انشالله همه کشور های اروپایی به ایران حمله کنند و ایران وارد جنگ تمام عیار شود
    • ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 4
      اولا ان شاءالله درسته دوما شما حرامیها هیچ غلطی نمی‌تونید بکنید به حول قوه الهی
    • ۱۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 3
      ان شاءالله درد بزنه به هیکلت مزدور
  • ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۲
    2 4
    فقط هشدار می دهید هیچ کار عملی انجام نمی‌دهید
    • ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 4
      حرف مفت نزن
  • ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    9 4
    آخی، طفلک هنوز فکر می کنه وزیر امورخارجه ایران را کسی جدی می گیرد.
    • ۰۹:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      0 1
      خب، ادامه میدادید، بجاش به تو اهمیت میدن لابد
  • Puyamotlaq ۰۷:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    سلام بر ساکنان غزه قهرمانان مقاومت در برابر ظلم اشغالگر قدس شریف. همچنان که در خبرها موثق آمده است و می توانید خودتان از مراجع ذی صلاح پیگیر باشید: در طی مدت ۴۸ روز بعد از طوفان الاقصی از طرف ملت های آزاده در تمامی نقاط جهان اقدامات لازم به جهت جمع آوری و ارسال کمک های بشردوستانه برای ملت جنگ‌زده فلسطینیان نوار غزه انجام پذیرفت که طی ۴۸ روز تنها مانع رسیدن بسته بودن گذرگاه به شمال نوار غزه بود. چطور شد؟؟با گشایش ۷ روزه آتش‌بس بشردوستانه نیازمندی های و هزینه زندگی به دست خانواده‌های غزه نرسید. در بهبود شرایط زندگی و مراکز درمانی و بهداشتی و سرپناهی هیچ تغییر صورت نگرفت. با اعلام خبر خبرنگاران و گزارشات کادر درمانی از ساکنان نوار غزه و اعلام گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد فرانچسکا البانی در امور حقوق بشر گفت:(( ساکنان نوار غزه در حال نابودی هستند)) خواستار ادامه فعالیت‌ها آزادگان جهان بواسطه وظیفه انسانی هر شخص با هدف مسئولیت پذیری و پاسخ‌گویی مدیران عالی مقام در سطوح ملی و بین‌المللی در تمام نقاط جهان باشید. به امید آزادی اراده فلسطین و ساکنان غزه در تعیین سرنوشت و اقامه نماز مسجدالاقصی
  • ۰۸:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 0
    اگه مرزرفح باز بشه که فلسطینی ها از آن عبور کرده وواردمصر می شوند؟ اینکه همان خواسته اسرائیله مگه نیست؟
  • ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    4 3
    بالای ۵۰ روزه همین حرف را میزنی اونها دارند بچه ها و زنها را می کشند تو امثال تو یا گردن نمی گیرید یا فقط دارید شعار می دهید
    • ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 4
      حرف مفت نزن
    • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
      1 0
      لات کوچه خلوت که باشی زورت فقط به زن و بچه ات تو خونه می رسه و بیرون که بیای مجبوری از ترس پشت نوچه ها قایم شی و فقط داد و بیداد کنی و قمه نشون بدی.
  • Puyamotlaqسیدمحمدمهدی ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۳
    0 3
    سلامنوع بشر فلسطینیان مظلوم در نوار غزه شامل مجروحین و بیماران و زنان و کودکان نیازمند خدمات بشر دوستانه هستند. چنانچه افرادی که در یاری رساندن امید بخشیدن و نوع دوستی و خدمت به بشریت شرافت به خرج داده در نوار غزه 77 نفر خبرنگار و 280 نفر از کادر پزشکی و پرستار امدادگران هلال احمر و کارکنان مراکز درمانی در حال مشغول به انجام وظیفه به قتل رسیده‌اند توسط نظامیان رژیم اشغالگر صهیونیستی به واسطه‌ای بمباران و تهاجم به مراکز غیر نظامی در نوار غزه اللهم حبب الی مشاهدهم و شهاداتهم. ضمن تشکر و قدردانی از فلسطینیان ساکن نوار غزه در حمایت از قدس شریف و امید به احقاق حقوق و تعیین سرنوشت حاکمیت بدست ساکنان نوار غزه و آزادسازی قدس شریف. و از افکار عمومی ملت های جهان به واسطه‌ی وظیفه‌ی انسانی خواستار پاسخ‌ نمودن مسئولین عالی مقامان و مدیران اجرایی در سطوح ملی و بین‌المللی در تمام نقاط جهان می‌باشیم اجرای عدالت را بخواهیم و احقاق حقوق این افراد باشد تا افراد بیشتری بتوانند به وظایف انسانی در غزه مشغول باشند و با گذشت ۵۸ روز از این دسته حوادث ، جان افراد بی گناه بیشتری توسط رژیم اشغالگر تهدید می شود.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس