نامه‌های امیرعبداللهیان به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری درباره غزه

وزیر امور خارجه در نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری خواستار تسریع در رسیدگی به پرونده فلسطین و محاکمه جنایتکاران جنایات اخیر در غزه شد.

به گزراش مشرق، وزیر امور خارجه حسین امیرعبداللهیان با ارسال نامه‌هایی به رئیس و دادستان دیوان بین‌المللی کیفری، بر ضرورت تسریع در رسیدگی این دیوان به پرونده فلسطین و محاکمه جنایات اخیر در غزه تأکید کرد.

وزیر امور خارجه در این نامه‌ها با اشاره به بمباران وحشیانه غزه و تجاوز زمینی به آن از سوی رژیم صهیونیستی و شهادت بیش از ١۴٠٠٠ نفر از مردم بیگناه و مجروح شدن بیش از ٣٢٠٠٠ نفر، این اقدامات را مصداق ارتکاب جرایم خطیر بین‌المللی از قبیل جنایت جنگی، جنایت علیه بشریت و نسل کشی خوانده است.

امیرعبداللهیان حمایت برخی از کشورها از رژیم غاصب صهیونیستی را موجبات قلدری و ادامه سبوعیت و خشونت این رژیم در ارتکاب جنایات بین‌المللی در کمال آرامش و بی کیفر مانی خوانده و بر تعهد حقوقی دیوان بین‌المللی کیفری در انجام وظایف خود مبنی بر تعقیب مرتکبان این جنایات برای پایان بخشیدن به بی کیفری تأکید کرده است.

وزیر امور خارجه در این نامه‌ها با اشاره به رسیدگی پرونده فلسطین نزد دیوان، اقدام دیوان بین‌المللی کیفری در این رابطه را آزمونی برای استقلال و بی طرفی قضایی آن خوانده و افزوده اکنون زمان آن است که دیوان تصمیم بگیرد که در برابر فشار و منافع برخی از قدرت‌ها مقاومت کند و یا با عقب نشینی در این مسیر اجازه دهد که بی رحمی‌های ارتکابی توسط رژیم اشغالگر بی کیفر باقی بماند.

امیرعبداللهیان در این نامه‌ها عنوان کرده است از دیوان بین‌المللی کیفری انتظار می‌رود که اجازه ندهد مرتکبان جرایم خطیر بین‌المللی بی کیفر مانده و با تبعیت از وظیفه اصلی خود که در اساسنامه رم بر آن تأکید شده است، با اجتناب از استانداردهای دوگانه و عدالت گزینشی و سیاسی کاری، تعقیب قضایی کارآمد مرتکبان جنایات خطیر بین‌المللی را تضمین کند.

در این نامه‌ها اعلام شده که وزارت امور خارجه در راستای اجرای قانون مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت مصوب مجلس شورای اسلامی(اردیبهشت ۱۳۹۹) و همچنین در راستای حمایت از مردم مظلوم فلسطین و شهدا و مجروحان غزه به فعالیت‌های دیپلماتیک، بین‌المللی و حقوقی خود ادامه می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس