امیرعبداللهیان با روسای برخی از سازمان‌های بین‌المللی رایزنی کرد

وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌های جداگانه به دبیرکل آسه‌آن، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی و دبیرکل اتحادیه آلبا به بررسی تحولات فلسطین پرداخت.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان با ارسال نامه‌های جداگانه به دبیرکل آسه‌آن، رییس کمیسیون اتحادیه آفریقا، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی و دبیرکل اتحادیه آلبا به تبیین تحولات فلسطین و جنایات رژیم صهیونیستی در غزه پرداخت.

امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به کائو کیم هورن، دبیرکل اتحادیه ملت‌های جنوب شرق آسیا (آسه‌آن)، با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی طی هفته‌های گذشته از جمله در به شهادت رساندن بیش از ۱۵ هزار فلسطینی، تخریب زیرساخت‌های حیاتی و اماکن عمومی، استفاده از تسلیحات ممنوعه و تهدید به کاربرد سلاح هسته‌ای علیه مردم غزه، بر مسؤولیت نهادهای بین‌المللی در بی کیفر نماندن رژیم اشغالگر تأکید کرد.

وی همچنین طی نامه‌ای به فلیکس پلاسنسیا، دبیرکل اتحادیه آلبا (اتحاد بولیواری برای ملل آمریکای ما)، از مواضع این سازمان منطقه‌ای در اتخاذ مواضع شفاف در زمینه توقف کشتار در غزه و ضرورت احترام به قوانین بین‌المللی و حقوق بشردوستانه بین‌المللی تقدیر کرد.

در این نامه هم چنین با اشاره به بی‌عملی برخی نهادهای بین‌المللی و بی کیفرمانی رژیم اشغالگر که زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته شده است، از دبیرکل اتحادیه آلبا خواسته شد اقدامات موثرتری در راستای توقف جنایات ضد بشری رژیم صهیونیستی و کاهش رنج‌های مردمان بی‌پناه فلسطینی اتخاذ شود.

وزیر امور خارجه کشورمان در نامه‌ای به تاسماگامبتوف ایمانگالی نورگلیویچ، دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی، به چندین دهه جنایات رژیم صهیونیستی در زمینه نقض فاحش حق تعیین سرنوشت فلسطینی‌ها پرداخت و بی‌عملی برخی بازیگران و نهادهای بین‌المللی و بی کیفرمانی رژیم اشغالگر را زمینه‌ساز تداوم جنایات این رژیم طی هفته‌های گذشته برشمرد.

در این نامه از دبیرکل سازمان پیمان امنیت جمعی درخواست شد گام‌های موثرتری در جهت توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

امیرعبداللهیان همچنین طی نامه‌ای به موسی فکی، رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا، از مواضع ایشان در محکومیت بمباران بیمارستان المعمدانی توسط رژیم صهیونیستی و درخواست توقف حملات و ارائه کمک‌های بشردوستانه به مردم مظلوم فلسطین تقدیر کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان با قدردانی از مواضع رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا در حمایت از فلسطین، خواهان اتخاذ گام‌های مؤثرتر در این راستا شد.

در این نامه هم‌چنین با اشاره به مسؤولیت‌های نهادهای بین‌المللی در جلوگیری از جنایات جنگی رژیم صهیونیستی، از رئیس کمیسیون اتحادیه آفریقا خواسته شد با توجه به شرایط غزه، گام‌های مؤثرتری در زمینه توقف دائمی حملات رژیم اشغالگر به باریکه غزه، رفع کامل محاصره و پایان اشغال برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس