دبیرکل ناتو: از توافقات بین حماس و اسرائیل استقبال می‌کنیم

دبیرکل ناتو ضمن استقبال از توافق مبادله اسرا و توقف ۴ روزه جنگ در نوار غزه، بر اهمیت تمدید آتش‌بس موقت بین رژیم صهیونیستی و حماس تاکید کرد.

به گزارش مشرق، «ینس استولتنبرگ» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) روز دوشنبه خواستار تمدید آتش‌بس موقت در نوار غزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس شد.

استولتنبرگ در گفتگوی کوتاهی با خبرنگاران پیش از ورود به اجلاس وزرای خارجه کشورهای عضو ناتو، از حصول توافق مبادله اسرا و توقف ۴ روزه جنگ در نوار غزه استقبال کرد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «ما از توافقات بین حماس و اسرائیل استقبال می‌کنیم. ما معتقدیم که آتش‌بس باید برای رساندن کمک‌های بیشتر [به غزه] و آزادی گروگان‌ها تمدید شود».

پیش از این، نماینده جمهوری ایرلند در پارلمان اروپا با بیان اینکه تل‌آویو با حمایت‌های آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا به جنایت جنگی در غزه می‌پردازد، گفت که مردم اروپایی باید برای توقف این کشتار به دولت‌هایشان فشار بیاورند.

دبیرکل ناتو در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت که وزرای خارجه ناتو قصد دارند در نشست پیش رو، بر سر پیشنهادها درباره مسیر پیوستن اوکراین به این ائتلاف نظامی به توافق برسند.

طبق این گزارش، استولتنبرگ اظهار داشت که فنلاند و آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا، با بحران در مرز با روسیه برخورد خواهند کرد و هیچ درخواستی برای حمایت به ناتو ارائه نشده است.

به نوشته اسپوتنیک، وی همچنین افزود که مأموریت اصلی ناتو در حال حاضر، همچنان جلوگیری از تنش نظامی با روسیه در بحبوحه جنگ اوکراین است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس