سفر دبیرکل ناتو به عربستان و دیدار با معاون وزیر خارجه سعودی

رسانه‌های سعودی اعلام کردند که «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو ضمن سفر به عربستان با «ولید بن عبدالکریم الخریجی» معاون وزیر امور خارجه این کشور در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش مشرق، دبیرکل ناتو با معاون وزیر امور خارجه عربستان در مقر این وزارتخانه در ریاض دیدار و گفت‌وگو کرد.

بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه عربستان سعودی، در این دیدار درباره مسائل منطقه‌ای و بین المللی مورد توجه دو طرف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

استولتنبرگ خاطرنشان کرد که این نخستین بار است که دبیرکل ناتو به عربستان سعودی سفر می‌کند.

ناتو همچنین در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر شد، اعلام کرد که «ینس استولتنبرگ» از روز سه‌شنبه سفر خود را به پادشاهی عربستان سعودی آغاز می‌کند و این سفر تا چهارشنبه ادامه خواهد داشت.

در این بیانیه آمده است: دستور کار سفر استولتنبرگ شامل دیدار با «خالد بن سلمان بن عبدالعزیز» وزیر دفاع و سایر مقامات عالی رتبه سعودی است. وی همچنین در نشستی در دانشگاه دفاع ملی سعودی شرکت خواهد کرد.

این خبر در حالی است که دبیرکل ناتو روز سه‌شنبه در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کرد که با «جاسم البدیوی» دبیرکل شورای همکاری خلیج‌فارس گفت‌وگو کرده است.

استولتنبرگ افزود: گفت‌وگو با شرکا برای ناتو بسیار مهم است و ما برای روابط خود با شورای همکاری خلیج فارس ارزش قائل هستیم.

شورای همکاری خلیج فارس هم در بیانیه‌ای اعلام کرد که البدیوی طی تماسی با استولتنبرگ خواستار فشار بر اسرائیل برای توقف جنگ در نوار غزه شد.‌

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۲۲
    0 0
    ناتو با ناتو( یعنی ناکس، شرور، متقلب) دیدار کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس