حداد عادل

حداد عادل رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی در کشور ما نیز اثر گذاشته است، گفت: به طور قطع، آن جریانی که می‌گفت می‌توان با آمریکا نشست و خندید، در کشور کمرنگ می‌شود.

به گزارش مشرق،‌ غلامعلی حداد عادل، رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب در افتتاحیه همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و غزه؛ روایت‌ها و واقعیت‌ها» گفت: جان ‌اف کندی، رئیس جمهور ایالات متحده در کتاب خود درباره فلسطین نوشته است؛ «فلسطین، سرزمینی بی‌مردم است و ما مردم آواره دنیا را به این سرزمین آوردیم.» اگر این سرزمین بی‌مردم است، چرا ۷۵ سال با آنها در جنگ هستند؟

حداد عادل خطاب به دانشجویان گفت: از شما دانشجویان می‌خواهم که در ارتباط با مسائل فلسطین کتاب بخوانید و در این زمینه به تحقیق و پژوهش بپردازید. من از دانشجویان می‌خواهم که در زمینه به وجود آمدن رژیم صهیونسیتی تحقیق و پژوهش کنند.

وی با بیان اینکه از زمان شکل‌گیری رژیم صهیونسیتی تا به امروز شاهد اقدامات متعدد جنایتکارانه از سوی این رژیم بوده‌ایم، گفت: سازمان ملل اگر این رژیم را به حال خود بگذارد، این رژیم به اقدامات از جنس دیگر دست می‌زند، چه بسا که پس از صحه‌گذاشتن به اقدامات دیگر دست زده است.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب، درباره اقدامات رژیم صهیونسیتی، گفت: اوج توحش رژیم صهیونسیتی را طی ۵۰ روز گذشته مشاهده کردیم. بررسی‌ها بیانگر این است که به طور متوسط ۳۰۰ فلسطینی به فیض شهادت نائل آمده‌اند. زنان و کودکان بیش از نیمی از شهدا را تشکیل می‌دهند.

حدادعادل با اشاره به جنگ‌های طول تاریخ، گفت: جنگ کره بلافاصله پس ازجنگ جهانی دوم آغاز شد. من از آغاز جنگ کره تا به امروز، جنگ‌های شکل گرفته در سطح جهان را بررسی کرده‌ام، اما در هیچ‌کدام یک از جنگ‌ها با چنین خشونتی که در غزه دیدیم، مواجه نشده‌ام.

وی با بیان اینکه نازی‌ها با تمام خشونتی که داشتند، مانند رژیم صهیونسیتی عمل نمی‌کردند، گفت: تصاویر منتشر شده از اسرای فلسطینی آزاد شده نشان می‌دهد که تمام افراد در بند، کودکان هستند.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی با اشاره به یکی از سفرهای خود به مرز لبنان، گفت: محفظه‌های فلزی که کمی از یک میز تریبون سخنرانی بزرگ‌تر بودند، در این مرز وجود داشت. این محفظه‌های فلزی، زندان‌هایی بودند که اسرای فلسطینی را در آن اسیر کرده بودند؛ این موضوع بیانگر اقدامات بی‌رحمانه رژیم صهیونسیتی است.

وی ادامه داد: رژیم صهیونسیتی با ترور و ویران کردن خانه‌های فلسطینی‌ها دست به اقدامات جنایتکارانه می‌زند. رژیم صهیونسیتی، پرتراکم‌ترین نقطه جهان را در غزه ایجاد کرده است و غزه را به بزرگ‌ترین زندان بدون سقف جهان تبدیل کرده است. پیش از آغاز عملیات طوفان‌الاقصی، رژیم صهیونسیتی فرماندهان حماس را ترور می‌کرد.

رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رژیم صهیونسیتی به جنایات متعددی دست می‌زند، گفت: دنیای غرب به سرکردگی آمریکا از جنایات رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند. پرسش «جوامع غربی که از رژیم صهیونسیتی حمایت می‌کنند، چه تمدنی هستند؟» را مطرح می‌کنم.

وی با بیان اینکه دنیای غرب به سرکردگی آمریکا همواره خود را مدافع صلح و مردم‌سالاری نشان می‌دهد، گفت: نه تنها خود را مدافع صلح و مردم‌سالاری می‌دانند، بلکه خود را مخالف تروریست نیز نشان می‌دهند. این اقدامات در طول تاریخ تکرار شده است، به نحوی که این جوامع به هنگام مبارزه با مارکسیست‌ها اعلام کردند که مارکسیست‌ها در پشت پرده آهنین به دنبال جنگ هستند.

رئیس شورای ائتلاف نیروهای انقلاب با بیان اینکه جوامع غربی معتقدند مسلمانان جنگ‌طلب هستند، افزود: آنها برای اینکه چنین ادعایی را مطرح کنند، داعش را به وجود آوردند.

حداد عادل ادامه داد: فلسطین یک آزمایشگاه برای غرب به حساب می‌آید و ادعاهای نظری جوامع غربی در این آزمایشگاه ارزیابی می‌شود. آنها یک نظریه می‌دهند، اما به نحوی دیگر عمل می‌کنند؛ در واقع میان عمل و نظر آنها تضاد وجود دارد.

وی با بیان اینکه کتابی در خصوص نظم جهانی به قلم «کیسینجر» به رشته تحریر درآمده است، گفت: وی در این کتاب نکاتی درباره نظم جهانی نوشته است که هرکسی از آن عدول کند، باید طرد شود. پرسش «آیا رژیم صهیونسیتی به این کتاب پایبند است؟» را مطرح می‌کنم. آیا رژیم صهیونسیتی به قطع‌نامه‌های صادره سازمان ملل عمل می‌کند؟

حداد عادل با بیان اینکه مسلما آمریکا و رژیم صهیونیستی پس از عملیات طوفان‌الاقصی مانند گذشته نخواهند شد، اظهار کرد: جمعیت معترض در خیابان‌های لندن، نیویورک و دانشگاه‌های جوامع غربی بیانگر این موضوع است. طوفان‌الاقصی موجب فروپاشی نظام فکری غرب می‌شود.

وی با بیان اینکه حکام دست‌نشانده کشورهای عربی در حال کمک به مردم فلسطین هستند، گفت: آنها به دلیل ترس از مردم در جهت حمایت از مردم فلسطین گام برداشتند و در کنار مقاومت ایستاده‌اند. حکام کشورهای عربی، بی‌عملی گذشته خود را جبران کرده‌اند.

حداد عادل با بیان اینکه عملیات طوفان‌الاقصی در کشور ما نیز اثر گذاشته است، گفت: به طور قطع، آن جریانی که می‌گفت می‌توان با آمریکا نشست و خندید، در کشور کمرنگ می‌شود. کمااینکه این موضوع در سال ۹۸ و پس از شهادت سردار سلیمانی کمرنگ شد. دانشجویانی که به الگوگرفتن از غرب معتقد هستند، به این پرسش پاسخ دهند که آیا غرب یک الگوی مناسب است؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 26
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • ۱۵:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    13 9
    توحش اسرائیل ؟؟؟
  • ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 9
    آمریکارو شکست میدی
  • ۱۶:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    9 6
    هیچ جریانی نمیگفت بخندیم یا گریه کنیم
    • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      4 5
      جریان اصلاحات کشکن؟
    • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
      5 8
      جریان اصلاحات کشکه؟
  • ۱۷:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    9 6
    لعنت به آمریکا سرمایه داری وهرچی سرمایه دارمفتخورمقلد امریکا
  • ۱۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    6 4
    الان این که گفتی یعنی چی؟
    • ۰۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      2 3
      نشان از خیلی چیزها دارد.
  • ۱۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    6 13
    درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل"
    • ۰۲:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
      4 3
      خخخخخخ
  • ۱۹:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 7
    دنیا هم فهمید
  • ۲۰:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    5 3
    بذارین هر کی خواست تو انتخابات شرکت کنه و رای بده بعد بگو
  • مرتضی ۲۰:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    6 3
    آن جریانی که می گفتمیشه معیشت مردم را از بقیه مسایل جدا کرد کجاست الان می دونه حقوق یه کارگر کفاف چند روز اونو میده
  • ۲۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 1
    مهم اینست که هر کسی آنچه را که بر سر فلسطینی های محاصره شده آمده برای خودش معنی کند.
  • ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 3
    دم خروس باور کنیم یا قسم حضرت عباس
  • انقلابی منطقی ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    10 4
    یک روز مجبور خواهید شد با آمریکا هم مثل عربستان توافق کنید!
  • ۲۲:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 1
    مشخص بود
  • ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    3 0
    دیدیم تو ختم دکتر ندوشن
  • ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 1
    هر دو جریان چپ و راست؟
  • ۲۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    1 2
    همون جریان رو تایید صلاحیت کنید
  • ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    3 2
    ناو آمریکایی در خلیج فارس است.
  • ۰۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    1 1
    یعنی دانشجویان عزیز عمر و وقت خود را صرف مطالعه فلسطین نمایند
  • ۰۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    2 2
    اون جریان هم دنبال منافع خودش بود
  • ۰۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    7 0
    دوباره انتخابات شد و سرو کلت پیدا شد؟! خیالت تخت تخت !!! با کسی که دو دستی به خاتمی ،دست میده! سرو کاری نداریم!
  • ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    0 0
     به طور قطع، آن جریانی که می‌گفت می‌توان با آمریکا نشست و خندید، در کشور کمرنگ می‌شود.برای شادی روح این کسانی که فرهنگ تسلیم در برابر کدخدا را با عکس یادگاری و لبخند و... جشن می گرفتتد. و وعده های بی پایه برای بهبود وضع سفره مررم و اقتصاد .‌.. ایران می دادند.!!! یعنی آن مرحومین و مرده های در ذهن، قلب، دل، فکر و اذهان ما مردم منزجر از شعارهای بی عمل و پوپولیستی، ذکر یک صلوات و فاتحه کفایت می کند‌. الهم .....علی برکت ا..‌. به مردان میدان و عمل و الفرار از هر چی ....
  • ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۷
    12 2
    لعنت به اصلاحات . حالا بگو تورم مسکن و مواد غذایی تا چند سال دیگه قراره پایین بیاد با مسئولان انقلابی؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس