کد خبر 1550341
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۷

به گزارش مشرق، کانال ایتای بدون مرز نوشت:

آتش بس با طعم شکست

پس از نزدیک به پنجاه روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی و حملات پی در پی و ددمنشانه صهیونیست ها برای جبران ضربات دریافتی از حماس بالاخره اسرائیل شروط حماس را پذیرفت و تن به آتش بس داد. به زعم همه کارشناسان نظامی پذیرفتن آتش بس از سوی رژیم صهیونیستی به منزله شکست آنهاست چرا که هیچ یک از اهداف آنان در این نبرد محقق نشده و بر روی زمین هم هیچ گونه دستاوردی نداشته اند.

اما از آن طرف اگر بخواهیم در مورد دستاوردهای این نبرد برای جبهه مقاومت صحبت کنیم می توانیم به موارد مهم زیر اشاره کنیم:

۱- پرونده فلسطین از موضوع منطقه ای به ابعاد جهانی گسترش پیدا کرد و افکار عمومی دنیا با فلسطین در این نبرد همراه شد.

۲- این نبرد، نبردی متمایز از نبردهای قبلی برای دشمن صهیونیستی و آمریکا بود چرا که آنها متوجه گردیدند که درگیری با یکی از گروه های مقاومت به منزله درگیری با کل جبهه مقاومت خواهد بود و هزینه درگیری با تمام جبهه مقاومت در نقاط مختلف غرب آسیا برای آنها بسیار سنگین می باشد.

۳- با ادامه حمایت های آمریکا و اروپا از جنایات رژیم کودک کش اسرائیل طومار حقوق بشر غربی و مدافعان آن درهم پیچیده شد و کذب دعوی این روبه صفتان برای مردم جهان آشکار گردید.

۴- برانگیخته شدن حس کنجکاوی مردم دنیا درباره ی راز مقاومت ملت فلسطین و دیگر ملت های مسلمان مثل یمن، سوریه، ایران و تحقیق و پژوهش درمورد قرآن و دین اسلام ، بویژه در غرب رو به افزایش نهاده است.

۵- مقاومت فلسطین از تسلیحات جدید و غافلگیر کننده رونمایی کرد که شرایط را برای صهیونیست ها بیش از پیش بغرنج نمود.

۶- کشورهایی مانند عربستان سعودی که سعی در عادی سازی رابطه با رژیم صهیونیستی داشتند، درمعادلات خود تجدید نظر کرده و فعلا اسرائیل از رابطه با آنها محروم خواهد شد.

۷- ضربات مهلکی که رژیم صهیونسیتی در ابعاد اقتصادی و بویژه در بحث صنعت توریسم دریافت کرده تا مدت های مدیدی قابل جبران نخواهد بود.

۸- حماس از طریق این عملیات اعتبار خود را در بین فلسطینیان افزایش داده و از حمایت جهان عربی و اسلامی نیز برخوردار گردید.

۹- با این نبرد قدرت بازدارندگی فلسطین در برابر اسرائیل افزایش پیدا کرد.

۱۰- با ورود قدرتمند یگان دریایی انصارالله و توقیف کشتی اسرائیلی معادلات جنگ بر هم خورد و سیطره امنیتی آمریکا بر تنگه راهبردی باب المندب هم زیر سوال رفت.

در پایان باید گفت که یکی از دلایل اصلی شکست دشمن در این نبرد، مقاومت جانانه مردم فلسطین و هماهنگی بی نظیر بین گروه های مقاومت منطقه از حزب‌الله لبنان گرفته تا انصارالله یمن و مقاومت عراق بود که در جای خود در این رابطه صحبت خواهیم کرد.

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۰۸:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    2 2
    مورد 11 هم داره.در کل تاریخ، اونی که همیشه پیروز میشه مظلومِ نه ظالم.
  • ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    15 هزار فلسطینی کشته شد ...
  • ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    یه مشت احمق کاسه داغ تر از آش میگن اسراییل به اهدافش رسیده،قبول اتش بس نشانه ضعف،معنی نمیده وقتی حماس هنوز هست اتش بس قبول کنی
  • ۰۹:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    الان دییگه ازادی به نفع اسراییل بود
  • ۱۱:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    عجب تحلیلگرایی داریم ما .خداروشکر این همه دستاورد داشت طوفان الاقصی.بیچاره مردم بینوای غزه که قربانی بازی سیاسیون شدن این همه آدم کشته شدن تا فقط صلح عربستان با اسراییل به تعویق بیفته وگرنه هیچ دستاورد دیگری برای طرف فلسطینی نبود .گروههای مقاومت هم جز موشک پرانی صوری عملا هیچ کاری نکردن .
  • ۱۴:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۶
    0 0
    چقدر حوب شد که اسراییل جنایکار شکست خورد که فقط توانست ۱۵ هزار انسان بی گناه به شهادت ۳۰ هزار را مجروح کند و نیمی از عزه ویران کند. اگر این رژیم جنایتکار پیروز می شد که چیزی از غزه باقی نمانده بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس