کد خبر 1550317
تاریخ انتشار: ۵ آذر ۱۴۰۲ - ۱۸:۱۰
قطر: درحال گفتگو برای تمدید آتش‌بس هستیم

درپی نزدیک شدن توافق آتش‌بس موقت چهار روزه میان مقاومت فلسطین و رژیم صهیونیستی به روز پایانی، قطر از گفتگو برای تمدید این توافق خبر داد.

به گزارش مشرق، «لولوه الخاطر» وزیر مشاور قطر در امور همکاری‌های بین‌المللی در وزارت خارجه این کشور در سومین روز از توافق آتش‌بس اظهار داشت: برای اولین بار از ابتدای تجاوز، کمک‌ها به مناطق شمال نوار غزه رسید.

وی اعلام کرد: تلاش و تماس‌ها برای تمدید آتش بس و انتقال به یک روند سیاسی در جریان است.

الخاطر در ادامه خاطرنشان کرد: قطر آماده ارسال هر مقدار مورد نیاز کمک به نوار غزه است.

در همین راستا، سفارت آمریکا در دوحه نیز در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: ما به همکاری با شرکای قطری خود ادامه خواهیم داد تا از اجرای کامل تبادل اسرا و آتش بس در غزه اطمینان حاصل کنیم.

بیش از هفت دهه اشغالگری رژیم صهیونیستی و پایبند نبودن آن به معاهدات بین المللی و اصول انسانی نشان داد که چیزی جز مقاومت مسلحانه، پاسخ اشغالگری نیست.

مقاومت فلسطین، در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و تجاوز رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه و دیگر مناطق سرزمین‌های اشغالی، در هفت اکتبر (۱۵ مهر) عملیات طوفان الاقصی را علیه این رژیم آغاز کرد.

رژیم صهیونیستی مطابق معمول با قتل عام غیرنظامیان و بمباران مناطق مسکونی به عملیات رزمندگان مقاومت پاسخ داد.

جنایات رژیم صهیونیستی واکنش شدید مردم آزاده جهان و مسلمانان را در سراسر جهان در پی داشت و بسیاری از دولت‌ها و نهادهای بین المللی نیز مجبور به تبعیت از افکار عمومی و محکوم کردن این جنایات شدند.

علیرغم فشار افکار عمومی جهان، بسیاری از دولت‌های غربی از جمله دولت‌های انگلیس، فرانسه، آلمان و آمریکا بر حمایت همه جانبه و بی قیدوشرط از جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین تاکید کردند.

رژیم اشغالگر اواخر هفته گذشته، شکست در عملیات خود علیه مقاومت فلسطین را پذیرفت و تسلیم مقاومت شد.

آتش‌بس چهار روزه بین رژیم صهیونیستی و جنبش مقاومت حماس در نوار غزه از ساعت ۷ صبح روز جمعه (به وقت محلی) آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل و انگلیس و فرانسه و آلمان و .... و کشورهای خائن منطقه و منافقین داخلی و خارجی و کفار و مشرکین و توطئه گران و فتنه گران ...
  • ۲۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
    0 0
    دست تمام کسانیکه برای امنیت و آرامش مردم فلسطین مخصوصا مردم مظلوم غزه تلاش می کنن درد نکنه، ولی مردم فلسطین باید بدون چشمداشت به کمک حاکمان عربی که فقط لباس تنشون عربیه و تفکراتشان صهیونیستیه با پیوستن به مقاومت یک بار برای همیشه کشورشون را از دست اشغالگران آزاد کنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس