کد خبر 1549472
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۲
۵ سرباز هندی در منطقه کشمیر کشته شدند

به گفته مقامات هندی در درگیری میان نیروهای هندی با شبه نظامیان در منطقه کشمیر، پنج سرباز هندی و ۲ شبه‌نظامی کشته شدند.

به گزارش مشرق، شبکه خبری فاکس نیوز با انتشار این خبر به نقل از مقامات هندی، گزارش داد: درگیری از دیروز (چهارشنبه) پس از آن آغاز شد که نیروهای هندی گزارشی در مورد پنهان شدن دو تن شبه‌نظامیان درجنگل‌های انبوه منطقه دریافت کردند.

حساب کاربری شبکه ایکس ارتش هند در پستی خبر داد شبه‌نظامیان محاصره شده و تعدادی از آنان نیز مجروح شدند اما اطلاعاتی از تعداد این افراد منتشر نشد.

تبادل آتش میان دو گروه امروز نیز ادامه یافت و در جریان آن ۷ تن کشته شدند.

به گفته مقامات نظامی هند، یکی از دو شبه‌نظامی کشته شده تبعه پاکستان بوده و دیگری تک تیرانداز آموزش‌دیده و متخصص کار با مواد منفجره که در یک سال گذشته در منطقه فعال بوده است.

یک افسر و دو سرباز از یگان ویژه در میان پنج نیروی هندی جان باخته در این درگیری هستند.

دیروز مقامات رسمی دولت هند اعلام کرده بودند که در جریان درگیری بین نیروهای نظامی و اعضای لشکر طیبه در منطقه راجوری جامو و کشمیر، دو تن از اعضای ارتش هند کشته شدند.

بر اساس اعلام پلیس منطقه جامو و کشمیر، درگیری بین اعضای این گروه که دولت هند آنها را تروریستی می‌داند و نیروهای مشترک ارتش و پلیس در منطقه باجیمال درمسال و در پی عملیات مهار و جست‌وجو رخ داد.

روز جمعه هفته گذشته، نیروهای امنیتی پنج عضو لشکر طیبه (LeT) را در منطقه کولگام در جنوب کشمیر در یکی از شدیدترین درگیری های سال جاری در قلمرو هند کشتند.

به گفته پلیس، در سال جاری میلادی تاکنون بیش از ۴۰ تروریست در منطقه راجوری کشته شده اند.

لشکر طیبه (LeT)، معروف به ارتش درستکاران در دهه ۸۰ میلادی تشکیل شد. لشکر طیبه از طرف هندوستان متهم به انجام تعدادی حمله به شهروندان و نیروهای نظامی این کشور شده‌است که از جمله مشهورترین آنها می‌توان به حمله به پارلمان هند در سال ۲۰۰۱ و حملات نوامبر ۲۰۰۸ در بمبئی اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    2 1
    درحال حاضر بعد از اسرائیل بزرگترین دشمن مسلمانان دولت هند است و نه آمریکا! هند با رهبری حزب افراطی نژادپرست هندو کنونی بشدت علیه اسلام و مسلمانان فعالیت می کند و تقریبا نوددرصد نیروی کار جنگ روانی مجازی علیه جهان اسلام توسط هند و دولت فاسد نژادپرست ضداسلامی آن تامین می شود. عجیب است که در طول تاریخ مردمان هند مداراگراترین مردمان و دارای بهترین روابط فرهنگی و قومی با مسلمانان بوده و کشور هند دارای اقلیتی چندصدمیلیونی از مسلمانان است که تقریبا آن را بزرگترین کشور مسلمان نشین جهان کرده اما در دو دهه اخیر بویژه با نخست وزیری نارندرا مودی فاشیست این کشور دیگری و دشمن خود را مسلمانان و اسلام قرار داده است و بدل به بزرگترین شریک راهبردی اسرائیل شده است. اما بزودی جواب این اسلام ستیزی را خواهد گرفت چرا که هندو عددی نیست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس