کد خبر 1549247
تاریخ انتشار: ۱ آذر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۹
انبارلویی نمایه

امروز رژیم صهیونیستی با فرسودگی و فرسایش ماشین جنگی خود روبه‌رواست و لذا از سال ۲۰۰۰ به بعد در هر جنگی که وارد شده مجبور به پذیرش آتش‌بس، عقب‌نشینی و شکست شده است.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «ضربه فنی!» نوشت:

۱- رهبر انقلاب اسلامی در نگاه به عملیات غرورانگیز طوفان‌الاقصی در نخستین روزهای این پدیده شگرف فرمودند؛ «زلزله ۱۵ مهر یک شکست نظامی و اطلاعاتی غیرقابل ترمیم است.»

این بیان یک «تحلیل» از عملیات نبود، بلکه یک «خبر» بود. صهیونیست‌ها اگر به آن یک نگاه اطلاعاتی داشتند. جنگ و خونریزی و کودک‌کشی را به عنوان یک راهبرد ادامه نمی‌دادند.

امروز پس از گذشت ۴۶ روز از عملیات الاقصی، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مدال‌آوران بازی‌های آسیایی با بهره‌گیری از ادبیات ورزشی فرمودند : «رژیم صهیونیستی شکست سنگین را جبران نکرده و در آینده هم نخواهد کرد.»

لذا رهبر معظم انقلاب به عنوان یک داور در این منازعه فرمودند : «حماس در طوفان‌الاقصی رژیم صهیونیستی را ضربه فنی کرد.»

قبول آتش‌بس یک تصمیم سخت برای رژیم صهیونیستی و به تعبیر اینمار بن گویر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی یک تصمیم فاجعه‌بار بود.

بدین ترتیب صهیونیست‌ها از شکست «ترمیم‌ناپذیر» به شکست «جبران‌ناپذیر» رسیدند!

۲- علت شکست ترمیم‌ناپذیر و جبران‌ناپذیر چیست که صهیونیست‌ها در محاسبات نظامی خود به آن فکر نکردند. صهیونیست‌ها باید بدانند پس از پیروزی در جنگ با اعراب در سال ۱۹۴۸ و ۱۹۶۷ که یک جنگ متقارن بود، گرفتار جنگ های غیرمتقارن شدند. صهیونیست‌ها جنگ غیرمتقارن را با فریب مذاکرات صلح اسلو تمام شده فرض کردند. اما جنگ های ۳۳ روزه، ۲۲ روزه، ۵۲ روزه، ۸ روزه اخیرا جنگ ۴۶ روزه نشان داد که دومینوی شکست رژیم صهیونیستی اجتناب‌ناپذیر است.

۳- آمریکا و شوروی در نیمه دوم قرن بیستم در جنگ غیرمتقارن با ویتنام و افغانستان شکست فضاحت‌باری خوردند اما در هزاره سوم آمریکا دوباره در جنگ غیرمتقارن با افغانستان و عراق وارد شد. در اولی به شکلی فضاحت‌بار فرار کرد و در دومی در باتلاق آن گیر کرده است و نمی داند چگونه فرار کند!؟

شکست اسرائیل در لبنان و فرار صهیونیست‌ها به مرزهای اشغالی یک جنگ غیرمتقارن بود. صهیونیست‌ها نشان دادند با همه تجهیزات و مهمات و حمایت های اشرار جهان نمی توانند حرفی برای گفتن داشته باشند.

رژیم صهیونیستی در غزه و کرانه باختری وارد یک جنگ غیرمتقارن شده است.

امروز رژیم صهیونیستی با فرسودگی و فرسایش ماشین جنگی خود روبه‌رواست و لذا از سال ۲۰۰۰ به بعد در هر جنگی که وارد شده مجبور به پذیرش آتش‌بس، عقب‌نشینی و شکست شده است. عقب‌نشینی و شکست گام به گام به گروه‌های مقاومت در داخل سرزمین‌های اشغالی و بیرون از آن در غرب آسیا اعتماد به نفس و احساس پیروزی داد.

۴- نتانیاهو گفته بود، آتش بس را نمی پذیرد چون پذیرش آن به مثابه پذیرش شکست است.

او گفته بود نبرد زمینی را تا نابودی حماس و آزادی اسرا ادامه می‌دهد. اما امروز در حالی که نه اسیری آزاد کرده، نه حماس را نابود کرده است مجبور شده روی میز مذاکره چانه زنی بر ای شروط آتش بس با خفت و خواری بنشیند.

مقاومت خارق العاده و محیرالعقول رزمندگان حماس از یک طرف و فریادهای لعن‌آلود و افکار عمومی جهان از طرف دیگر ماشین جنگی صهیونیست‌ها را متوقف کرد.

مقاومت فلسطینی نشان داد قادر است بیماری خودشیفتگی و خودبزرگ‌بینی و گردن‌کلفتی صهیونیست‌ها را با «واقعیت میدان» جراحی کند.

۵- مقاومت اسلامی در منطقه و حرکت حماسی فلسطینی‌ها در داخل سرزمین‌های اشغالی نشان دادند برای پرداخت هر هزینه‌ای آماده اند، چراکه چیزی برای از دست دادن ندارند همه آنچه را که دارند در طبق اخلاص گذاشته‌اند اگر بکشند پیروز هستند و اگر کشته شوند، شهید محسوب می شوند و در پیشگاه خداوند متعال روسپیدند. اما رژیم صهیونیستی به این نتیجه رسید برای بقا حاضر به پرداخت هر هزینه‌ای نیستند در هر مرحله متناسب با ضربه ای که می‌خورند حاضرند سرشان را پایین بگیرند و تسلیم شوند.

۶- نگارنده طی یادداشتی تحت عنوان «نرخ آتش‌بس» ۱۸ روز پس از نبرد طوفان‌الاقصی نوشتم: «رژیم صهیونیستی هر قدر دیرهنگام اقدام به پذیرش آتش‌بس کند نرخ بیشتری باید برای آن بپردازد» امروز ۲۸ روز از آن تاریخ می‌گذرد، نرخی که برای آتش‌بس دو طرف تعیین کرده اند فقط بخش ناچیزی از دستاوردهای یک طرف را در برمی گیرد. برای تعیین تکلیف بقیه دارایی ها معلوم نیست چه تصمیم خواهند گرفت.

توافق آتش‌بس موقت تنها ۵۰ تن از کودکان و زنان اسیر اسرائیلی را در مقابل آزادی ۱۵۰ زن و کودک فلسطینی را دربرمی‌گیرد. ضمن اینکه عملیات نظامی متوقف می‌شود و کمک‌های بشردوستانه به غزه سرازیر می‌شود.

اما در مورد مفاد اصلی آتش بس که آزادی ده‌ها اسیر نظامی رژیم صهیونیستی که در میان آن‌ها ژنرال‌های دانه درشت وجود دارد تصمیمی اتخاذ نشده است.

نرخ اصلی آتش‌بس براساس ضخامت بازوی مقاومت در عملیات طوفان‌الاقصی قیمت‌گذاری می شود.

آنجا محاسبات پیروزی در این نبرد به تعداد امتیازات دوطرف مربوط نمی شود چون بازی با «ضربه‌فنی» به پایان رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    2 6
    هزاران آفرین به فلسطین
    • فلسطین ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۴
      0 0
      دوهزارآفرین هم به تو!!!
  • محمد مهدی اسلامی ۰۰:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    8 11
    __ بسمه تعالی __ دشمن بد بخت را کردیم ذلیل __ ما بحول و قوه ی ِ ربّ جلیل __ تن به تسلیم داده و شد نا گزیر __ کله را خم کرده ،و آرَد بزیر __ مایه ننگ خود و ارباب پست __ شد ،چشیدند هر دو شان طعم شکست __ قدرت ایمان اعجاز می کند __ راه فتح و فوز را باز می کند __
    • محمد مهدی اسلامی ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      3 6
      __ بسمه تعالی __ محمد مهدی از این که می بینی بعضی از دوستان خوبت بتو نمره ی ِ منفی داده اند مبادا ناخشنود باشی ، چون این عزیزان نظرهایت را قبول ندارند وگر نه با خودت که بد نیستند فقط ممکن است خواسته باشند ، سر بی ارزشت روی تنت نباشد همین . پس شاد باش .تو هم فقط دعا کن آن بزرگواران عیب و ایرادت سخنانت را با دلیل بیان کنند تا چیزی بیاموزی . خادم کوچک همه دوستان محمد مهدی اسلامی
  • Hh ۰۲:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    6 24
    آرزوی ما اقامه نماز پشت سر رهبرم ن در مسجد اقصی خدایا قسمت کن با نابودی سگیونیسم انشاالله
  • منتقد گمنام ۰۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    18 7
    اسرائیل انتقام ورزشکاران المپیک مونیخ را گرفت. کسی جان سالم به در نبرد. مدتی قبل چند زندانی فرار کردند. همه را با پهپاد شناسایی و مجددا دستگیر کرد. وقتی هزاران نفر کشته ، غزه ویران و نفرات بیشتری در آینده از حماس کشته خواهند شد دیگر نمیتوان گفت ضربه فنی. با همین شعارها و تحلیل های خائنانه مسئولان را تحت تاثیر قرار میدهید تا آنها هم تصمیمات اشتباه بگیرند.
    • دانشجو ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      10 3
      اولا: همه می دانند عدم نابودی اسرائیل یعنی تشکیل اسرائیل بزرگ پس باید نابودش کنیم. ثانیاً در هفتاد سال گذشته اسرائیل کشته و ویران کرده و جلو آمده و هیچکس نگفته بالای چشمت ابروست حتی اگر با ورزشکارش بازی نکرده ایم همه طعنه زده اند حالا این همه اسیر و کشته داده اند رسوا شده اند و همه از او متنفرشده اندباز هم طعنه به جبهه مقاومت می زنید؟؟؟
    • محمد قزل ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      3 25
      اسرائیل جرأت داره به ایران حمله کنه....حماس که یه گروه کوچک در محاصره بوده
    • وطن پرست ایرانی ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      1 28
      یه کارشناس متوجه میشه کی پیروز شده حرفای اتوبوسی و غیر کارشناسه نکنید جنگ غزه ، جنگ ایران و آمریکا. فلسطین همونایی ان که با سنگ میجنگیدن منقد گمنام.البته که معلومه کجایی ولی خب هزاری هم تو فضای مجازی بگید ایران ضعیفه تو میدان چیز دیگه داره رقم میخوره و اینو کارشناسان و افسران جنگی متوجه میشوند نه منتقدان
    • ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      1 27
      خائن آلبانی
    • ۰۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      22 0
      10:28 و 12:51- خودت کارشناس ، افسر یا منتقدی ؟ نظر اگر از خارج ارسال شود نشان پرچم ایران نمیخورد. حالا بگید آلبانی !
  • ۰۵:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    24 4
    شما 45 روز به زمین زمان متوصل شدین عجب رویی دارین
    • محمد ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      1 13
      سلام تحلیلهای رهبری بسیار واقعبینانه و دقیقند ؛فقط باید چشم بینا وگوش شنوا و درک تحلیل داشته باشیم.
    • دانشجو ۰۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      0 5
      منظور از شما ماییم یا اسقاطیل؟
    • ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      1 5
      "متوصل" که بوده و تا ابد خواهیم بود. تو برو به فکر اونکه با اولین حرقه "متوسل" به عمو سام و دایی جان انگلیس شد باش .
    • ۱۱:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
      0 5
      خودت عجب رویی داری که زر زدی
  • ۰۷:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 3
    نصر من الله وفتح قریب به یاری خدا در مسجداللقصی نماز میخوانیم کور دلان نمیتوانند درک کنند همچنانکه میگفتیم کربلا کربلا ما داریم میاییم میخندیدند وتمسخر میکردند
  • ۰۸:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    5 0
    غزه ویران شده
  • کاظم ۱۲:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    8 1
    حرف هایی از این دست با واقعیت کاملا در تضاد هست و تعداد کشته ها و خرابی های دو طرف هم موید این موضوع هست. در حال حاضر ایران نه توان ورود به جنگ را دارد و نه اقبال عمومی به مسأله فلسطین در خور توجه نیست.
  • یوسف ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    4 1
    این نه تحلیل داره نه فلسفه بافی،هرکس وظیفه دارد ازناموس وحریم خانواده اش دفاع کند،واین وظیفه درمورد وطن،ضرورتش بیشتر هست،در راه دفاع ازشرف وناموس،اگرهم کشته شوی،باز ازحقارت ذلت،باارزش تر است،ملتی که،دشمن خبیث وشرور وخونریز وپست ترازحیوان را بعد ازچهل پنج روز وادار به آتش بس کرده،این مصداق واقعی ضربه فنی است،حالا حرامیان خوششان بیاید یا نیاید،واقعیت همین است که هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس