کد خبر 1544199
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۲ - ۲۳:۱۰
کاظم انبارلویی

سید مقاومت روز جمعه چه گفت؟ او بیش از یک ساعت بدون لکنت زبان در کمال فصاحت و بلاغت و صراحت سخن گفت! تحلیل محتوای سخنان او فوق‌العاده مهم است!

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت‌ عنوان «پیامدشناسی جنگ غزه» نوشت:

۱- جمعه گذشته حادثه مهمی در تاریخ منبر ، موعظه و نصیحت روی داد. یک روحانی یک سید از سلاله رسول‌الله و زهرای اطهر (س) به منبر رفت درحالی‌که حداقل ۴ میلیارد نفر مستمع در پای منبر و ایستاده و برخی نشسته بودند.

«حجت»‌ اسلام و «حجت» مسلمین سیدحسن نصرالله ، دبیرکل حزب‌الله لبنان پس از شکستن یک ماه سکوت در یک سخن‌گاه جهانی به منبر رفت تا به پرسش‌های بی‌پاسخ فلسفه وجودی عملیات محیرالعقول «طوفان‌الاقصی» پاسخ دهد.

او از منبر پایداری و مقاومت با استبداد جهانی اتمام «حجت» کرد. گونه‌شناسی مخاطبین او در پای این منبر الهی جالب است.

الف- ملت‌های عربی، مسلمانان جهان و آزادگان جهان که براساس یک فطرت الهی و انسانی با یک اندوه وجدانی پای منبر او نشسته بودند تا ببینند عاقبت نسل‌کشی، جنایات جنگی صهیونیست‌ها در حملات موشکی و بمباران‌های جنون‌آمیز چه می‌شود؟ آیا حزب‌الله به عنوان خط مقدم نبرد با صهیونیست‌ها دست به قبضه شمشیر در این فضای طوفانی خواهد برد؟

ب- اندیشمندان ، فیلسوفان سیاسی ، جامعه‌شناسان و روشنفکران جهان آمده بودند تا بشنوند سید چه می‌گوید؟ آیا او قادر است پرده‌های حیرت و ابهام را کنار زند و در این مرحله یک تئوری برای تبیین ماجرا ارائه دهد یا حداقل خبر، نه تحلیل از اوضاع «غیب» و«شهود» ماجرا دهد؟

ج- استراتژیست‌های‌ نظامی جهان و در صف اول آن استراتژیست‌های پنتاگون و لشکر تحصیل‌کرده‌های حوزه سیاسی، نظامی، اجتماعی و فرهنگی در اندیشکده‌های اروپایی و آمریکایی با نفس‌های حبس شده در سینه نشسته بودند تا همزمان و برخط ببینند و بشنوند سید چه می‌گوید؛ تا تکلیف خود را در نگرش به آینده نبرد طوفان‌الاقصی بفهمند.

د- نیروهای مقاومت در کل خطوط نبرد، در عراق، سوریه، لبنان، غزه ، کرانه باختری و رزمندگان دست به خنجر موشکی و پهپادی یمن هم آمده بودند ببینند «سید مقاومت» قهرمان جنگ ۳۳ روزه و جنگ‌های مقدس رزمندگان حزب‌الله علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی آرایش صحنه را چگونه گزارش می‌کند و تحلیل او از اوضاع و آینده نبرد چیست؟

این نکات از نظرگاه پیامدشناسی جنگ غزه فوق‌العاده مهم است.

۲- در طول تاریخ اسلام و تشیع حتی در طول تاریخ بشر مورخان سراغ ندارند یک رهبر سیاسی یا نظامی در یک میتینگ یا گردهمایی به سخن‌گاهی بیاید که گستره مخاطبین او مردم ۵ قاره جهان را دربرگیرد.

علت اصلی این رویداد بزرگ تاریخی چه بود؟ واقعیت این است که مسئله فلسطین مسئله اول جهان اسلام است! اما امروز مسئله فلسطین با طوفان‌الاقصی و واکنش دیوانه‌وار و جنون‌آمیز رژیم صهیونیستی با ارتکاب نسل‌کشی و جنایات جنگی مسئله امروز تمام جهان درآمده است.

محور «شرافت» در برابر محور «شرارت» در جهان شکل گرفته است شکل‌گیری این معادله از پیامدهای عجیب جنگ غزه است.

همان‌طور که مقام معظم رهبری در دیدار ۱۳ آبان خود با دانش‌آموزان و دانشجویان فرمودند: «میدان غزه و اسرائیل، میدان حق و باطل است».

امروز تمامی حق در برابر تمامی باطل در جهان صف‌آرایی کرده‌اند. نظم مستبدانه جهانی به هم خورده است. آرایش صحنه را آزادی‌خواهان و عدالت‌خواهان و مؤمنان الهی با عبور از سد پولادین رسانه‌های اهریمنی غرب به دست گرفته‌اند.

۳- سید مقاومت روز جمعه چه گفت؟ او بیش از یک ساعت بدون لکنت زبان در کمال فصاحت و بلاغت و صراحت سخن گفت! تحلیل محتوای سخنان او فوق‌العاده مهم است! جهان عرب طی یک صد سال اخیر سراغ ندارد یک سیاستمدار و یک مبارز انقلابی این‌چنین محکم و استوار و متین در برابر استبداد و استکبار جهانی سخن گفته باشد!

مخاطبان اصلی او در اتاق جنگ رژیم صهیونیستی در «قلعه صهیون» و اندیشکده‌های آمریکایی و اروپایی ، نظامیان و استراتژیست‌های نظامی به ۱۵ نکته کلیدی در تحلیل محتوای سخنرانی سید مقاومت رسیدند. در این مقال فرصت فهرست‌برداری این ۱۵ نکته نیست فقط به دو نکته اشاره می‌کنم.

۴- سید مقاومت آمده بود دو کلمه حرف حساب با قصابان غاصب و غاصبان قصاب بگوید؛

کلمه اول: حماس و جهاد اسلامی درغزه حساب همه چیز را کرده‌اند. این عملیات محصول ماه‌ها و روزها فکرو اندیشه رهایی در ابعاد نظامی ، سیاسی ،اجتماعی و فرهنگی است.

مقاومت در غزه خودش حریف رژیم صهیونیستی است. حزب‌الله و دیگر خطوط مقاومت خود را برای مبارزه با آمریکا و پایان دادن به سلطه غرب در منطقه آماده کرده‌اند لذا حریف اصلی مقاومت به ویژه حزب‌الله، آمریکا است. پنتاگون باید تصمیم بگیرد آیا می‌خواهد در یک باتلاقی همانند ویتنام، افغانستان و عراق فرو رود، بسم‌الله!

در اولین گام موشک‌ها و پهپادهای ما آماده‌اند ناوهای آمریکا را به قعر آب‌های غرب آسیا بفرستند. او گفت؛ شگفتانه‌های زیادی برای این نبرد آماده کردیم. همه گزینه‌های ما روی میز است.

کلمه دوم : به خونریزی و کشتار خاتمه بدهید و شرایط شرافتمندانه آتش‌بس را بپذیرید.جلوی هزینه‌های شکست غیرقابل ترمیم را از هر کجا بگیرید به نفع شماست.

راه‌حل جبران شکست، تشدید جنایات جنگی و نسل‌کشی آن هم در جهانی که بوق‌های تبلیغاتی شما جهان را پر از کلمات پرتکرار «حقوق بشر»، «آزادی» و «دموکراسی» کرده‌اند نیست. جامعه جهانی تاب‌ این‌همه جنایت و خونریزی و کشتار زنان و کودکان و بی‌پناهان را ندارد. شما باید در برابر افکار عمومی برافروخته و غضب‌آلود جهان زانو بزنید.

رژیم صهیونیستی باید یاد بگیرد دستی را که نمی‌تواند ببُرد باید ببوسد!

سید مقاومت، آمریکا و سه کشور شرور اروپایی را در برابر این دو گزینه خسارت‌بار قرار داد آنها باید در تشخیص گزینه خسارت کمتر، عقل نظامی و سیاسی خود را به‌کار ببرند و از قمارکردن بپرهیزند.

آنها باید بدانند هر بمبی که در غزه فرود می‌آید یک پل را برای بازگشت به تصمیم درست ویران می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    لبیک یا مهدی ع و خامنه ایی عزیز مرگ بر آمریکا و اسراییل....
  • ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۷
    1 0
    راکت ازاونجامیزنن
  • محمد مهدی اسلامی ۰۵:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۸
    0 0
    __ بسمه تعالی __ بزبان حال دشمن می گویم : دانم که حریف من تویی لیک __ هیچ چاره ندارم که چو یک خیک __ انداخته مرا بدوش ارباب __ بگرفته ز هر دو چشمم او خواب __ خواهد بکند مرا پر از آب اینک که ز دست داده است تاب __ نا بود شوم و فتم ز دوشش __ زیرا نرود درست بگوشش __ هیچ حرف متین وحق هر گز __ هر دو چو همیم ، کنیم وز وز __

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس