کد خبر 1548121
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۱
کاظم انبارلویی

فصل هفتم منشور ملل متحد اختیارات شورای امنیت سازمان ملل را برای حفظ صلح بیان می‌کند؛ و به این شورا اجازه می‌دهد تا «وجود هرگونه تهدیدی برای صلح، نقض صلح یا اقدام تجاوزگرانه» را تعیین کند و اقدامات نظامی و غیرنظامی را برای «برقراری صلح و امنیت بین‌المللی» انجام دهد.

به گزارش مشرق، محمدکاظم انبارلویی در یادداشتی تحت عنوان «اسرائیل ذیل فصل هفت!» نوشت:

۱- فصل هفتم منشور ملل متحد اختیارات شورای امنیت سازمان ملل را برای حفظ صلح بیان می‌کند؛ و به این شورا اجازه می‌دهد تا «وجود هرگونه تهدیدی برای صلح، نقض صلح یا اقدام تجاوزگرانه» را تعیین کند و اقدامات نظامی و غیرنظامی را برای «برقراری صلح و امنیت بین‌المللی» انجام دهد.

طبق ماده ۴۱ فصل هفتم منشور سازمان ملل متحد شورا قدرت زیاد و گسترده‌ای برای ارزیابی تصمیم‌های گرفته شده در وضعیت‌های «تهدید صلح جهانی، تخطی از رویه‌های صلح، یا اعمال خشونت و زور» در سطح جهانی دارد. در چنین وضعیت‌هایی، کار شورا محدود به توصیه نمی شود و می تواند اقدامات جدی مانند استفاده از نیروهای مسلح نظامی برای نگهداری یا بازگرداندن صلح و امنیت جهانی انجام دهد.

شورای امنیت پس از بیان دقیق کیفیت حقوقی یک وضعیت و قبول آن به عنوان تهدیدی برای صلح یا نقض صلح یا عملی تجاوزگرانه ابتدا تصمیمات موقتی اخذ می کند. (تصمیم‌هایی که جنبه غیرنظامی دارد) تا از پیچیده‌تر شدن اوضاع جلوگیری نماید.

سپس در صورت نیاز، می تواند مجازات‌هایی از قبیل قطع کامل یا جزئی روابط اقتصادی، ارتباطات زمینی، هوایی، دریایی، پستی، تلگرافی، بی سیمی و دیگر وسایل ارتباطی و همچنین قطع روابط دیپلماتیک را در نظر بگیرد و تمام دولت های عضو سازمان موظف‌اند آنها را اجرا نمایند.

چنانچه شورای امنیت تشخیص دهد که اقدامات پیش بینی شده در ماده ۴۱ (مجازات‌های دیپلماتیک و اقتصادی) در حد کافی نبوده می‌تواند از نیروهای نظامی، هوایی و دریایی یا هر وسیله دیگری که برای حفظ یا برقراری صلح و امنیت بین المللی لازم است (تصمیمات نظامی) علیه دولت یا دولت‌های تهدیدکننده صلح، یا ناقض صلح، یا متجاوز استفاده نماید.

۲- شنبه گذشته مردم جهان به وسعت همه کشورها به خیابان‌ها ریختند و جنایات رژیم صهیونیستی را در غزه محکوم کردند. رژیم صهیونیستی از دیدگاه مردم جهان، تهدیدی برای صلح، نقض صلح و اقدامات تجاوزگرانه است. از دیدگاه بشر امروز رژیم اشغالگر قدس مرتکب جنایت جنگی و جنایت علیه بشریت شده و طی ۷۰ سال گذشته سرزمین ملتی را اشغال، مردم آن را آواره، خانه‌های آن‌ها را ویران و زنان و کودکان و مردان آن را به فجیع‌ترین شکل ممکن به قتل رسانده است.

کارنامه رژیم صهیونیستی در سازمان ملل حکایت از سرکشی و عصیان و نافرمانی از ده‌ها قطعنامه‌ای است که علیه این کشور صادر شده و حکام جلاد و زورگوی آن برای اجرای قطعنامه‌ها پشیزی ارزش قائل نشدند و آنرا رعایت نکردند.

۳- اعضای شورای امنیت سازمان ملل تحت فشارهای آمریکا و انگلیس از انجام وظایف خود در اجرایی کردن فصل هفتم منشور ملل متحد تاکنون تخطی کرده است لذا ملت های جهان مجبور شدند شنبه گذشته یک صدا به خیابان ها بریزند و با اعلام موجودیت جامعه جهانی بیزاری خود را از رژیم صهیونیستی اعلام و از نیروی مقاومت در منطقه بخواهند وظایف بر زمین مانده ماده ۴۱ و ۴۲ فصل هفتم منشور ملل متحد را به اجرا بگذارند. حضور میلیاردها انسان که نماد وجدان جریحه‌دار بشری است در تظاهرات روز شنبه گذشته بنا به صریح قطعنامه های راهپیمایی هرگونه اقدام تعریف شده در مفاد فصل هفتم منشور ملل متحد علیه رژیم اشغالگر قدس را مشروعیت می بخشد.

مردم جهان به خیابان‌ها آمدند تا کشتار هزاران کودک بی‌گناه و زنان و مردان بی‌دفاع را محکوم و رژیم اشغالگر قدس را به عنوان یک کشور جعلی و یاغی معرفی کنند و هرگونه اقدام نظامی علیه تبهکاران و جنایتکاران صهیونیستی را مشروع اعلام کنند.

مردم جهان آمده بودند بگویند قطعنامه‌های سازمان با وتوی آمریکا و انگلیس از حیّز انتفاع ساقط است، لذا این قطعنامه‌های بی‌خاصیت را جایگزین قطعنامه راهپیمایی و تظاهرات «ملل متحد» در ۵ قاره جهان و مفاد فصل هفتم منشور ملل متحد را با اراده ملت‌ها عملیاتی خواهیم کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    3 0
    اتم داره، واسه اون چه راه حلی داری؟
  • ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    3 0
    تو جهان بی قانون و این جنگل بی نظم دنبال فصل هفتم و ازین مزخرفات میگردی، اینجا فقط یک قانون بر زمین حاکمه، قانون زور...
  • ۰۵:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    11 0
    حالا کدوم کشور میخواد جلوی اسراییل رو بگیره ؟ اگه کسی میتونست با اسراییل درگیر بشه باید تا حالا میشد . همه گفتن یک سانت پاش تو غزه بزاره کار اسراییل تمومه ،کو ؟
  • ۰۶:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 2
     درود بر رزمندگان اسلام سلام و لبیک بر امام قائم ع و ص  سلام بر شهيدان  مرگ بر آمريكا   مرگ بر انگليس   مرگ بر منافقين و كفار   مرگ بر اسرائيل
  • ح ن ۰۷:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 3
    یهودیان متکبر و فاشیست طی یک ماه و چند روز گذشته ناچار به اقرار شدند همه انسانها را حیوانات انسان نما می‌دانند و تحت هیچ قانونی در نخواهند آمد مگر اینکه چنان شکستن نظامی به آنها وارد شود که از این سرزمین پاک پراکنده شوند و به همان جایی که آمدند بازگردانده شوند و یا اینکه شکست نظامی چنان باشد که آمریکا و انگلیس آنها را جمع آوری کنند و از این منطقه جغرافیایی ببرند
  • مهرداد ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    10 0
    آخه فرک می کنید اینو برای اسرائیل انجام میدهند این فصل فقط برای کشورهائیه که منایع طبیعی کشورهای قدرتمند رو تامین و احیانا در روندش اختلال ایجاد میکنه
  • محمد مهدی اسلامی ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    5 4
    __ بسمه تعالی __ ز قانون مزن دم در این گیر و دار __ نیاید خوش اصلاََ به ارباب زار __ بزور گوئی خویش برده بسر __ همه عمر خود را چو وحشی نر __همین سازمان نیز بجز یک فریب __ نبوده است هر گز برای غریب __ دموکراسی غرب اینگونه است __ که قانون بدستتش چو یک چونه است __ بزن بر سرش تا چشد طعم زور __ نفهمد حق و مانده از عقل بدور __
  • رباتبعیض ظلم ۱۲:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    3 0
    انقلاب اسلامی که اونجوری باشه سیاهتره
  • ۲۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۳۰
    0 0
    اصل هفت ودمکراسی وحقوق بشر مهسا امینی برای ماست انها اگر میلیونها نفر رابکشند این مواردی راکه برای ما ساختهاند تابا پنبه سرمان ببرند .شامل حالشان نمیشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس