آتش بس در غزه فردا ساعت ۱۰ صبح آغاز خواهد شد

یکی از رهبران حماس با اشاره به موعد شروع آتش بس در غزه گفت: ۵۰ اسیری که آزاد خواهند شد بیشتر آنها از اتباع خارجی هستند.

به گزارش مشرق، موسی ابومرزق از رهبران حماس اعلام کرد: ۵۰ اسیری که آزاد خواهند شد بیشتر آنها از اتباع خارجی هستند.

وی افزود: برخی اسیران در منازل بودند و هنگام بمباران کشته شده اند.

ابومرزوق بیان کرد: به همه اسیران دربند زندانهای اشغالگران اطمینان می دهیم که آنها آزاد خواهند شد. به ازای هر اسیر، سه اسیر ما آزاد خواهند شد.

وی تاکید کرد: آماده آتش بس فراگیر و مبادله اسیران هستیم.

وی اعلام کرد که آتش بس در غزه از فردا پنجشنبه ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغازخواهد شد.

از سوی دیگر مشاور نتانیاهو اعلام کرد که این رژیم آماده است تا مدت آتش‌بس موقت در غزه را به منظور خارج کردن شمار بیشتری از صهیونیستهای اسیر از این منطقه تمدید کند.

این درحالی است که پیش از این، جنبش جهاد اسلامی فلسطین با صدور بیانیه‌ای از رسیدن به توافق تبادل جزئی اسرا و آتش‌بس چهار روزه با رژیم صهیونیستی خبر داده و اعلام کرد: این توافق همچنین شامل وارد کردن صدها کامیون کمک‌های امدادی و سوخت و آزادی تردد مردم غزه است. توافق مذکور توقف تجاوزها و بازداشت‌ها و عدم تعرض به دیگران در تمامی مناطق نوار غزه را نیز شامل می‌شود.

جنبش جهاد اسلامی تاکید کرد: توافق مذکور با تلاش‌های گسترده و مذاکرات از طریق میانجی‌ها و بعد از تعلل دشمن صهیونیستی به دست آمده است. دشمن تصور می‌کرد که می‌تواند اسرای خود را بدون قید و شرط بازگرداند، اما آنها در عرصه میدانی شکست خورده و نتوانستند اراده ملت و مقاومت را در هم بشکنند.

این بیانیه می‌افزاید: پایداری ملت ما در غزه و تعهد آن به اراضی خود در مقابله با ماشین کشتار رژیم صهیونیستی و جانفشانی و قهرمانی عناصر مقاومت در عرصه میدانی، دشمن صهیونیستی را مجبور به تسلیم در این عرصه کرد.

جهاد اسلامی بندهای این توافق را با هدف تقویت پایداری ملت فلسطین و پیروزی برای موضوع اسرای فلسطینی به عنوان مقدمه‌ای برای آزادسازی تمامی اسرا و رفع محاصره کامل غزه دانست و تاکید کرد: موضع ثابت ما این است که اسرای دشمن صهیونیستی که در اختیار ما قرار دارد، جز با آزادسازی تمامی اسرای ما از زندان‌های اسرائیل آزاد نخواهند شد.

این بیانیه تصریح کرد: ما در مقابله با تجاوز دشمن در تمامی عرصه‌های میدانی و سیاسی برای به شکست کشاندن تمامی اهداف آنها به فعالیت خود ادامه می‌دهیم.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    14 0
    بعد از ۴ روز که اسیران رژیم صهیونیستی و آمریکایی آزاد شدند ، حملات هوایی و زمینی از سوی رژیم صهیونیستی کودک کُش ، این سگ وحشی و هار بیشتر و تشدید خواهد شد . این خط و این نشان. آتش بس باید دائمی باشه ضمن اینکه رژیم صهیونیستی باید از خاک عقب نشینی کند و تمامی خسارات وارده به فلسطین ،لبنان و سوریه را پرداخت نماید و جنایتکار جنگی در دادگاه محاکمه گردد و در نهایت اسراء تبادل گردند. سازمان ملل ، شورای امنیت ،سازمان حقوق بشر و ... هم که این وسط بی تفاوت و بی خاصیت بوده .
  • ۱۶:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    همینکه اسیرهای اسرائیلی رو تحویل بدین، دوباره غزه بمب باران میشه
  • ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    حیف شد حرکت حماس در۷ اکتبر چنانچه با هماهنگی سایر جبهه ها میبود الان این رژیم خونخوار نفس نمیکشید. آفرین بر زنان و کودکان صبور غزه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس