نتانیاهو تحت فشار افکار عمومی توافق آتش‌بس را پذیرفت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص در گزارشی اعلام کرد که نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی تحت فشار افکار عمومی و خانواده‌های اسرای صهیونیستی مجبور به توافق آتش‌بس ۴ روزه شد.

به گزارش مشرق، روزنامه صهیونیستی «هاآرتص» در گزارشی با اشاره به توافق آتش‌بس ۴ روزه بین رژیم صهیونیستی و حماس نوشت که «نتانیاهو تحت فشار افکار عمومی توافقی را پذیرفت که پیش از این رد می‌کرد.»

هاآرتص می‌نویسد «حرکت‌های زیگزاگی نخست‌وزیر (نتانیاهو) امر معمولی است، اما ظاهراً این‌بار آنچه ذهن او تغییر داد، فشار افکار عمومی، دیدارش با خانواده‌های گروگان‌ها و مواضع ارتش، شین‌بت (سازمان اطلاعات و امنیت داخلی) و موساد (سازمان جاسوسی) بود.»

ساعاتی پیش حماس بیانیه‌ای پیرامون توافق آتش‌بس موقت در غزه منتشر و اعلام کرد: با توجه به مسئولیتمان در قبال ملت صابر و مجاهد فلسطین و در راستای تقویت پایداری ساکنان قهرمان غزه و افزایش اراده مقاومت پیروزمند در ۷ اکتبر و پس از روزهای طولانی مذاکره، به یاری خداوند، به توافق آتش‌بس موقت انسانی ۴ روزه دست یافتیم.

در بیانیه حماس آمده است: آتش بس شامل توقف تمامی اقدامات نظامی ارتش اشغالگر در تمامی مناطق نوار غزه و توقف تحرکات جنگ افزارهای دشمن در غزه است.

این آتش بس همچنین شامل ورود کمک‌های انسانی، پزشکی و سوخت به مناطق غزه بدون استثنا از شمال تا جنوب است.

در بیانیه حماس آمده است که بر اساس این آتش بس، ۵۰ نفر از اسرای دشمن اعم از زن و کودکان کمتر از ۱۹ سال در مقابل ۱۵۰ نفر از اسرای زن فلسطینی و کودکان کمتر از ۱۹ سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی، آزاد خواهند شد.

توقف پرواز جنگنده‌ها و پهپادهای اسرائیلی در جنوب نوار غزه طی این ۴ روز به مدت ۶ ساعت در روز از ۱۰ صبح تا ۴ عصر هم از بندهای موردتوافق این آتش‌بس موقت عنوان شده است.

در روزهای آتش‌بس موقت، باید تردد آزادانه مردم در نوار غزه تضمین شود و به ویژه در خیابان صلاح الدین کسی مورد حمله قرار نگیرد و تردد از شمال نوار غزه به جنوب آن امکان پذیر باشد.

در این مدت همچنین نباید اشغالگران به احدی حمله کنند یا احدی را در کل غزه بازداشت کنند.

حماس بیان کرد: مفاد این توافق بر اساس چشم‌اندازی تدوین شده که هدف آن خدمت به ملت فلسطین و تقویت ایستادگی آنان در برابر حملات و جنایات دشمن است و نگاه مقاومت همواره به جان‌فشانی‌ها و رنج و دردهای ملت باشد.

در این بیانیه آمده است: ما در عین حال که از دست یابی به آتش بس خبر می‌دهیم تاکید می‌کنیم که دستان ما را روی ماشه است و گردان‌های پیروزمند ما در کمین خواهند بود و از ملتمان دفاع و اشغالگران و متجاوزان را درهم خواهند کوبید.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • پریسا متفکر ۱۶:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    لعنت خداوند بر این رژیم سفاک و ددمنش
  • ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    1 3
    در این ۴ روز فکری بکنید که دشمن با تجهیزاتش در غزه دفن شود البته پس از پایان آتش بس .
  • ۱۹:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 1
    خسته نباشید!
    • ۲۲:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
      0 0
      والله نابود کردن ظالم کار سختی هست، مگه ما هشت سال نجنگیدیم؟! فکر میکنید صبح پا میشی شب نابودش میکنی؟
  • زمزم ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    رژیم منحوس صهیونیستی در واقع پادگان نظامی غرب در قلب اسلام جهت نابودی امت واحده اسلامی و غارت منابع سرشار ممالک اسلامی است ننگ بر دنیاپرستان حاکم ممالک اسلامی عربی که اکنون موقع حمایت نظامی از فلسطین پاره جگر اسلام است تا کل غرب ضربه فنی شود متاسفانه زیر بغل صهیونیزم را محکم گرفته اند زمین نخورد
  • زمزم ۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    رژیم منحوس صهیونیستی در واقع پادگان نظامی غرب در قلب اسلام جهت نابودی امت واحده اسلامی و غارت منابع سرشار ممالک اسلامی است ننگ بر دنیاپرستان حاکم ممالک اسلامی عربی که اکنون موقع حمایت نظامی از فلسطین پاره جگر اسلام است تا کل غرب ضربه فنی شود متاسفانه زیر بغل صهیونیزم را محکم گرفته اند زمین نخورد
  • ۲۱:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    برای هرشخص آزاده وباشرف درهمه جهان واجب است ازمظلوم دفاع کند این اسرائیل هرجوانمردی راخوارنمود مگرما ،هل من ناصرینصرنی، رانمی شنویم این چه عالمی است که دوباره کربلایی شد مانتونستیم کاری کنیم خیلی سخت است زندگی کردن
  • ساس ۰۷:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    پس از تخلیه گروگان ها موتور کشتار زندانیان آزادشده روشن میشود چرا که بدن آنها با فلوئورسانس آغشته شده و سنسور های حساس اسکنر های هواگرد موقعیت آنها را کشف و به نیروی هوایی برای بمباران فرستاده میشود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس