کد خبر 1549018
تاریخ انتشار: ۲ آذر ۱۴۰۲ - ۰۰:۳۰
چاقی عامل اصلی ابتلا به آپنه خواب در کودکان

رییس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی چاقی را یکی از بیماری های شایع دانست و گفت: بیش از ۷۰ درصد افراد چاق هستند و باید بپذیریم ایران جز شش کشور از نظر چاقی است.

به گزارش مشرق، علیرضا زالی رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی در مراسم افتتاحیه چهاردهمین کنگره بین المللی بیماری‌های غدد درون ریز و متابولیسم که از امروز اول آذرماه به مدت سه روز در سالن ابوریحان دانشکده علوم پزشکی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می‌شد با اشاره به رشد قابل توجه در تولید علم اظهار کرد: در بررسی های ما آنالیز دقیقی از رتبه های علمی داشتیم به ویژه که در رشته غدد و متابولیسم درجه خوب و ممتازی را داریم.

وی با تاکید براینکه چالش های بیماری های غدد و متابولیسم تلاش گسترده همکاران را می طلبد، افزود: شایع ترین بیماری در ایران چاقی است و بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه، چاق هستند و ۴.۵ درصد افراد چاقی مفرط دارند که این عدد روبه افزایش است لذا نیازمند برنامه های اصلاحی عمیق در این بازه هستیم.

زالی بیان کرد: موضوع دیابت مساله جدی نظام سلامت است که در سال های آینده این مشکل افزایش می یابد به طور مثال با قند ۱۲۶، حدود ۱۵ درصد مردم در استان تهران دیابت دارند پیش بینی می کنیم در استان تهران و در عرصه ملی، تعداد افراد «پردیابت» به ۲۵ درصد افزایش پیدا کنند امار نشان می دهد از ۴ ایرانی ۳ نفر آگاه به دیابت خود هستند.

وی با بیان اینکه باید بپذیریم ایران جز ششمین کشور از نظر چاقی است افزود: در بحث تیروئید نیز حدود ۱۰ درصد افراد یک گرفتاری تیروئید دارند پیش بینی می‌کنیم در ایران ۷ درصد افراد پرکاری تیروئید اوورت داشته باشند و هشدار داریم که در سال های آینده شانس سرطان تیروئید افزایش می یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: روش‌های نوین را در بیماری ها جدی بگیریم چراکه به تشخیص و درمان بیماری کمک می کند.

وی در پایان گفت: وجود حدود ۵۰۰ فوق تخصص غدد و متابولیسم، ظرفیت ممتازی برای رفع چالش های این حوزه است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۱:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    خخخخ !!! کل اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی ..‌‌
  • ۰۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    1 0
    بیش از ۷۰ درصد افراد جامعه چاق هستند// اونوقت 20 ساله که سگای مریم تروریست تو ماهواره میگن «مردم ایران گرسنه ن!!». مردمی که سالی 14 میلیارد کیلو آرد رو بصورت نان و شیرینی و 2 میلیارد کیلو مرغ و 20 میلیارد عدد تخم مرغ و 120 میلیارد کیلو میوه می خورن گرسنه ن! معنی گرسنگی رو هم فهمیدیم. مشکل مردم ایران پرخوری هست نه گرسنگی. دلیل اینهمه آدم چاق هم پرخوریه.ولی گاو ماهواره فقط هرچی پ..اره های ماهواره بگن قبول میکنه. مثلا اگه زالومه بهش بگه ماست سبزه اون میگه : اوا راست میگه ها.ماست سبز کمرنگه!! اگه گاو ماهواره گاو نبود و شعور داشت که مشتری عنترنشنال و سریال های آشغال ترکیه نبود.
    • ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۳
      0 0
      چاقی یعنی انباشت کربو هیدرات یعنی مصرف نان و برنج پاکستانی نه مصرف گوشت و مرغ و تخم مرغ ایرانی ها چاق تر ازین هم خواهند شد چون دسترسی به ریز مغذی هایی مثل پروتیین و ویتامین و املاح ندارن فقط دارن کالری هلیی مثل نان و برنج پاکستانی و روغن پتروشیمی رو مصرف میکنن
  • ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۲
    0 0
    هرچقدر مواد غذایی سا لم که هزینه زیادی برای عموم جامعه دارد و تمایل مردم را به مصرف شیرینی جات وفست فود زیاد میکند ونبود اموزش صحیح ونظارت مستمر بر عرصه تغزیه مردم ودر نتیجه باعث بیماریهای متنوعی در بتنه جامعه میکند وعلاوه بر هزینه زیاد به کشور موجب مشکلات مالی وروانی به جامعه میکند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس