کره جنوبی: کره شمالی ماهواره جاسوسی پرتاب کند، تلافی می‌کنیم

کره جنوبی هشدار داد اگر کره شمالی اصرار داشته باشد که ماهواره جاسوسی به فضا پرتاب کند، سئول نیز در اقدامی تلافی‌جویانه برنامه نظارت‌های هوایی را احیا خواهد کرد.

به گزارش مشرق، در آستانه سومین تلاش کره شمالی برای پرتاب ماهواره به فضا، دولت کره جنوبی به کره شمالی هشدار داد که پرتاب ماهواره جاسوسی‌ را انجام ندهد، زیرا سئول در واکنش توافق صلح بین دو کرده را به حالت تعلیق درمی‌آورد و در اقدامی تلافی‌جویانه برنامه نظارت هوایی را احیا می‌کند.

کره شمالی در دو تلاش اول خود برای قرار دادن یک ماهواره جاسوسی نظامی در مدار اوایل سال جاری شکست خورد و اعلام کرد که سومین تلاش خود را در ماه اکتبر انجام خواهد داد که تاکنون انجام نداده است.

مقامات کره جنوبی گفتند که تاخیر در پرتاب این ماهواره به احتمال زیاد به این دلیل است که کره شمالی کمک های فناوری روسیه را دریافت می کند و پرتاب آن می تواند ظرف چند روز انجام شود.

«شین وونسیک»، وزیر دفاع کره جنوبی روز یکشنبه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی KBS اعلام کرد که پیش‌بینی می‌کنیم که پیونگ‌یانگ اواخر این ماه (نوامبر) این ماهواره را به فضا پرتاب کند و مقامات کره جنوبی وآمریکا بر تحرکات کره شمالی نظارت می کنند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
    0 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس