بایدن درباره برنامه های هسته ای کره شمالی ابراز نگرانی کرد

رئیس جمهوری آمریکا به تازگی در نشست خود با رئیس جمهوری چین درباره برنامه های هسته ای و موشکی کره شمالی ابراز نگرانی کرده است.

به گزارش مشرق، سارا بران مدیر ارشد امور چین و تایوان در شورای امنیت ملی آمریکا، این سخنان را در کنفرانس مطبوعاتی آنلاینی، بعد از نشست روز چهارشنبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا و شی جینپینگ رئیس جمهوری چین، مطرح کرد.

وی گفت: جو بایدن درباره برنامه هسته ای و موشکی جمهوری دموکراتیک خلق کره(کره شمالی) ابراز نگرانی کرد.

وی افزود: ما تمرکز خود را بر روی افزایش روابط کره شمالی و روسیه و تاثیر آن بر روند خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره، تعهدات روسیه نسبت به قواعد شورای امنیت سازمان ملل و احتمال یک آزمایش هسته ای دیگر گذاشته ایم.

وی ادامه داد: به نظر من ما بارها این نگرانی ها را مطرح کرده ایم و از چین خواسته ایم که به طور جدی فکر کند این مسئله چه معنایی دارد و چه تاثیری بر روی امنیت منطقه ای خواهد گذاشت.

دیدار جو بایدن و شی جینپینگ زمینه های مختلفی از جمله جنگ اوکراین، جنگ اسرائیل و حماس، حقوق بشر، دریای چین جنوبی و همچنین مسئله تایوان را دربر می گرفت.

دو طرف توافق کرذند که برای تثبیت روابط تنگاتنگ چین و آمریکا، روابطنظامی دوجانبه خود را ادامه دهند و از تولید غیرقانونی فنتانیل جلوگیری کنند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • نشاط ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    جدا؟؟؟!!! ازبرنامه هسته ایه جنایتکار قرن ،رفیق شفیق اسرائیل چی؟؟؟!!! نگرانی نداره؟!!
  • سید فروزان ۱۲:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    خضروف خان و متحدانش دائم نکران پیشرفت کشورهای دیکر هستند ، خضروف خان بهتر است بساطشان را از منطقه ما جمع کنند و بروند تا دنیا روی آسایش و صلح را ببیند
  • ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    بایدن بتمرگ زندگی نکبتی ات را بگذرون اون سر دنیا نشستی به تو چه تو این سر دنیا چی میگذره ؟ تا حالا چه کسی بغیر از آمریکا از بمب اتم استفاده کرده؟
  • ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 0
    چون کره شمالی متحدش نیست اگه اسرائیل باشه و صد کشور هم با بمب اتم بزنه براش اهمیتی نداره آنچنان که هزاران زن و کودک مردم مظلوم غزه با چراغ سبز او قتل عام شدند خدا لعنت کنه آمریکای جنایت کار. لعنت ابدی بر انگلیس و فرانسه که همشون جنایت کاران تاریختد.
  • ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    1 0
    «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس