کد خبر 1547994
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
هشدار نسبت به قحطی و شیوع بیماری‌ها در نوار غزه

پژوهشگر مسائل امنیت و روابط بین‌الملل با ارسال یادداشتی برای خبرگزاری مهر، محتوای صوت افشاشده اخیر رئیس سابق ستاد ارتش رژیم صهیونیستی را تجزیه‌وتحلیل کرد.

به گزارش مشرق، احمد جبریل سخنگوی هلال احمر غزه در این باره هشدار داد: قطع ارتباط، ماموریت خدمه را پیچیده می‌کند و ترس از قحطی و شیوع بیماری همه گیر در نوار غزه وجود دارد.

وی گفت: با سردی هوا و بارندگی، نیاز به مواد لازم برای ایجاد دمای مناسب و سازگاری با وضعیت افزایش یافته است. وضعیت انسانی دشوارتر و بازار محلی کاملاً تخلیه شده است.

جبریل گزارش داد: میزان سوختی که وارد غزه شده است نسبت به نیاز کم است. تعداد آوارگان در شمال تقریباً دو و نیم میلیون نفر است که بیشتر آنها در خیابان‌ها می‌خوابند. امداد رسانی به آوارگان سخت‌تر می‌شود و خدمه به طور مداوم در حال کار و خسته هستند.

وی در ادامه اعلام کرد: ۳۱ نوزاد نارس با هماهنگی سازمان‌های بین المللی از بیمارستان الشفا خارج شدند.

هشدار نسبت به قحطی و شیوع بیماری‌ها در نوار غزه/ انتقال ۳۱ نوزاد نارس از بیمارستان الشفاء

در همین راستا، مدیر بیمارستان‌های نوار غزه اعلام کرد: ۳۱ نوزاد نارس از مجتمع پزشکی الشفا در غزه خارج شدند.

وی گفت: مقدمات انتقال نوزادان نارس از مجتمع پزشکی الشفا به مصر از طریق گذرگاه مرزی رفح در حال انجام است.

گروه‌های مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات غافلگیر کننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات گروه‌های مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

حمایت امنیتی و نظامی غرب به ویژه ایالات متحده آمریکا از رژیم اسرائیل به بهانه دفاع از خود، به طور عملی چراغ سبز و مجوزی به این رژیم برای کشتار بی‌رحمانه کودکان و زنان فلسطینی است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس