نامه مرندی به گوترش

رییس فرهنگستان علوم پزشکی در نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل متحد، از وی خواست نسبت به تداوم جنایات رژیم صهیونیستی ساکت نماند.

به گزارش مشرق، سیدعلیرضا مرندی، در این نامه خطاب به آنتونیو گوترش، آورده است: کشورهای جهان طی چهل روز گذشته شاهد جنایت بزرگ رژیم آپارتاید صهیونیستی بوده اند که شاید در تاریخ بی‌سابقه باشد. ماهیت منحصر به فرد این فاجعه این است که کودکان، زنان و مردان بی‌دفاع در سرزمین خود و در یک منطقه بسیار کوچک کاملاً محاصره شده‌اند و در مقابل چشمان میلیاردها نفر در سراسر جهان با انواع بمب‌ها و سلاح‌های کشتار جمعی بمباران می‌شوند. ساختمان‌های مسکونی، بیمارستان‌ها، مدارس و کمپ‌های پناهندگان در این قطعه زمین کوچک توسط بمب‌هایی معادل بیش از چندین بمب اتمی که رژیم جنایتکار آمریکا علیه شهروندان ژاپنی در هیروشیما استفاده کرد، ویران شده است. این بمباران تاکنون بیش از ۱۲۰۰۰ کشته بر جای گذاشته است که بیش از ۵۰۰۰ نفر از آنها کودک و بیش از ۳۰۰۰ زن بی دفاع بودند و بیش از ۳۰۰۰۰ نفر که در سرزمین خود محاصره شده‌اند به شدت مجروح شده‌اند. همه اینها در حالی صورت گرفته که دسترسی به آب، برق، غذا و دارو توسط رژیم جنایتکار صهیونیستی برای این مردم مظلوم قطع شده است. پزشکان و کادر درمانی نیز مکان امنی برای مداوای مجروحان ندارند.

عالیجناب،

این جنایات تاریخی بی‌نظیر همه در حالی رخ می‌دهد که شما نماینده کشورهای جهان به عنوان رئیس سازمان ملل متحد هستید و باعث تأسف است که هیچ اقدام مؤثری برای پیشگیری از این جنایات انجام نداده‌اید. این روزهای سیاه در تاریخ ثبت خواهد شد. حداقل کاری که می‌توانید بکنید این است که در میان مردم مظلوم و درمانده غزه حضور پیدا کنید و از طرف جامعه جهانی دستور دهید کمک‌های بین‌المللی به غزه ارسال شود. پزشکان در سراسر جهان با حمایت نیروهای سازمان ملل آماده هستند تا از طریق زمین، دریا و هوا به غزه بروند و این مردم مظلوم را درمان کنند.

عالیجناب،

در این برهه حساس تاریخی، هر اقدام شجاعانه و مؤثری که برای جلوگیری از جنایات رژیم آپارتاید صهیونیستی انجام دهید در اذهان مردم جهان و در تاریخ ثبت خواهد شد. اقدام دیگر این است که از دبیرکلی استعفا دهید تا حداقل در ادامه این جنایات شریک نباشید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 16
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    14 0
    جالبه ایران هم مثل اسرائیل به گوترش میگه استعفا بده !!!!!
    • ۰۱:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۷
      0 0
      . پاسخ تفصیلی: در آيات بسيارى از «قرآن مجيد»، ظالمان و بيدادگران به آتش سوزانِ جهنّم تهديد شده اند و تعبيراتى كه درباره آنها وارد شده درباره كمتر گروهى ديده مى شود. اين، نشان مى دهد كه تا چه حدّ، اسلام براى ترك ظلم و ستم اهميت قائل است. در آيه 29 سوره «كهف» در شديدترين تهديدات مى فرمايد: «اِنّا اَعْتَدْنَا لِلظّالِمِينَ نَاراً اَحَاطَ بِهِمْ سُرادِقُهَا و اِنْ يَسْتَغِيثُوا يُغاثُوا بِمَاءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِی الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرَابُ وَ سَاءَتْ مُرْتَفِقاً»؛ (ما براى ستمگران آتش آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى براى آنها مى آورند همچون فلز گداخته كه صورتها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!). در تعبير كوبنده ديگرى در آيه 15 سوره «جنّ» مى خوانيم: «وَ اَمَّا الْقَاسِطُونَ فَكانُوا لِجَهَنَّمَ حَطَباً»؛ (اما ظالمان، هيزمِ آتشِ دوزخند!). اين تعبير نشان مى دهد كه آتش دوزخ از درون جان آنها زبانه مى كشد و همان گونه كه در اين عالم آتش سوزانى بر مظلومان بودند در آنجا كه عالَم تجسّم اعمال است وجودشان يك پارچه آتش مى شود و تعبيرى از اين گوياتر و رساتر درباره قوم ستمگر و ظالم وجود ندارد.(1) نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ - آن كانون قهر و غضب الهى - مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن مجيد» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود، مى فرمايد: «وَ لَا تَرْكَنُوا اِلَى الَّذِينَ ظَلَمُوا فَتَمَسَّكُمُ النَّارُ وَ مَا لَكُمْ مِنْ دُونِ اللهِ مِنْ اَوْلِياءَ ثُمَّ لَا تُنْصَرُونَ»(2)؛ (تكيه بر ظالمان نكنيد كه آتش شما را فرا مى گيرد و جز خدا ولىّ و سرپرستى نخواهيد داشت و از سوى هيچ كس يارى نمى شويد). «تركنوا» از ماده «ركون» به گفته ارباب لغت به معناى اعتماد و تمايل به چيزى است كه لازمه آن قوّت و قدرت است؛ زيرا انسان به چيزى اعتماد مى كند كه داراى قوّت است و لذا واژه «ركن» به ستون يا ديوارى كه ساختمان يا اشياء ديگر را سرپا نگه مى دارد اطلاق مى شود.(3) با توجه به اينكه آيه فوق هم از نظر عنوانِ «ظالمان»، مطلق است و هم از نظر تعبير به «ركون» شامل هرگونه وابستگى و اعتماد به هر ظالم و ستمگرى مى شود و مى گويد: سرانجام همه آنها، گرفتارى در چنگال عذاب الهى است؛ بلكه در
  • ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    به چه کنم چه کنم افتادین،بشینید سرجاتون وقتی توان ندارید،تا غزه نابود نشه اسرائیل بیخیال نمیشه .هرکسی پشت این تصمیم بوده یا فریب خورده یا سطح فکرش پایین بوده که همچین حمله ای رو شروع کرد و مونده توش
  • ۱۶:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    3 15
    احسنت به جناب دکتر
  • ۱۶:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    گوترش مزدور حتی اجازه نداره بدون دستور آمریکا استعفا بده
  • ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    7 1
    مرندی خودت برو مدیر سازمان ملل شو گوتورش بلد نیست
  • ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    اگر سگی در کوچه پس کوچه های تهران کشته میشد گاوهای ماهواره و سلبریتی ها (فواحش) در مورد آن شونصد هشتگ میزدند و هوارهوار راه می انداختن. لکاته_مجری های BBC و آکله_مجری های عنترنشنال ساعتها برنامه پخش می کردند ولی همه این بیشرفهای پست فطرت در مقابل قتل عام 12000 انسان بیگناه ساکتند. این کثافتای حروم لقمه مزدور در این سلاخی شریکن. از پوریا کثافت تا سالومه همجنسباز. یه مشت زباله متعفن. اینا تو کدوم زباله دونی بزرگ شدن؟
  • ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    24 1
    مرندی پرچمدار تحدید نسل ایرانیان در دهه ۷۰ و عامل پیری جمعیت و مشوق سقط های غیر قانونی باید محاکمه شود!!
  • Ali ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 3
    شورای امنیت تعطیل شود وایران نیز باید عضو شورای امنیت باشد.
  • ۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    2 0
    مگر شما به خاطر عقیم کردن دست کم 1 میلیون زن در دولت هاشمی استعفا دادی که از دیگران انتظار داری؟!!
  • ۱۹:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    8 0
    او، هم گفت چشم . پاسپورت آمریکایی بغل جیب خودت و خانواده ات است - داری از تهران دستور می دهی
  • ۱۹:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    در تایید مواضع حماس و حزب الله و مقاومت و ابطال اسراییل و آمریکا ....عاقبت «ظلم» و همکاری با ظالم پرسش : از ديدگاه قرآن عاقبت «ظلم» و بیدادگری و همکاری با ظالمان چیست؟ پاسخ اجمالی: «قرآن»، ظالمان و بيدادگران را به آتش سوزانِ جهنّم تهديد كرده است. در يكي از اين آيات مى فرمايد: «ما براى ستمگران آتشی آماده كرده ايم كه آنها را از هر سو احاطه كرده و اگر تشنه شوند و تقاضاى آب كنند آبى برايشان مى آورند همچون فلز گداخته كه صورت ها را بريان مى كند! چه نوشيدنى بدى! و چه بد محل اجتماعى؟!». در تعبير تند ديگرى آمده: «اما ظالمان هيزم آتش دوزخند!». نه تنها ظلم و ستم، ظالمان را به دوزخ مى فرستند؛ بلكه به گفته «قرآن» كسانى كه بر آنها تكيه كنند و يا جزء اعوان و انصار آنان باشند نيز مشمول همين حكم خواهند بود.
  • ۲۰:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 1
    زنده باشید آفرین بر غیرت شما ، شاگرد امام بودن و پیرو رهبر بودن یعنی این ، بی تفاوتی معنایی ندارد ، هر انسان آزاده ای هر کاری از دستش بر میاید باید بدون لکنت و بدون ترس و با شجاعت و قاطعیت از مردم مظلوم غزه دفاع جانانه کند تا آنها به حق واقعی خویش که همان سرزمین مادریشان است برسند و آن را از دست رژیم جنایتکار صهیونیزم جهانی به سرکردگی آمریکای شیطان باز پس گیرند . ان تنص
  • ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    تو کی باشی
  • ۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 0
    نامه گوترش به مرندی: برای مردم سقز کاری کنید یا استعفا دهید
  • ۲۲:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۶
    0 2
    رژیم صهیونیستی را ببرید ذیل بند هفتم شورای امنیت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس