ملک عبدالله: مردم غزه خانه‌های خود را ترک نخواهند کرد

 عبدالله دوم پادشاه اردن خطاب به مقامات صهیونیست نوشت: اشتباه نکنید! نسل کنونی غزه، راه گذشتگان خود را نخواهند رفت و خانه‌های خود را ترک نخواهند کرد.

به گزارش مشرق، «عبدالله دوم» پادشاه اردن در مقاله‌ای در روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه نوشت: اقدامات یکجانبه (رژیم) اسرائیل، تحقق فرایند صلح براساس معاهده اسلو را تضعیف کرده است.

وی افزود: (رژیم) اسرائیل، گام به گام و برخلاف قوانین بین المللی، سرزمین فلسطین را به قطعات کوچک و جدا از هم تقسیم کرده و شهرک‌های (صهیونیست‌نشین) در مناطق فلسطینی نشین را سه برابر کرده است.

این مقام اردنی درباره جنایات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی ها نوشت: (در دهه‌های گذشته)، مردم قدس از خانه هایشان اخراج شدند و مراکز مقدس دینی مسلمانان و مسیحیان هدف حمله قرار گرفتند.

پادشاه اردن با بیان اینکه هم اکنون، ۶۰ درصد جمعیت غزه آواره شده‌اند، نوشت: فلسطینی‌های ساکن غزه قربانی تنبیه دسته جمعی اسرائیل هستند و خانه هایشان بمباران می‌شود در حالی که پناهگاهی ندارند. دیگر هیچ مدرسه‌ای، بیمارستانی یا ساختمان متعلق به سازمان ملل متحد امن نیست.

ملک عبدالله به درخواست غیرقانونی رژیم صهیونیستی از مردم غزه برای ترک سرزمینشان اشاره کرد و نوشت: اشتباه نکنید! مردم غزه خانه هایشان را ترک نخواهند کرد. آنها می‌دانند که ترک خانه به معنای از دست رفتن عزت، احترام، امید و شانس برگشت به خانه است.

وی افزود: نسل کنونی فلسطینی‌ها از سرگذشت نسل‌های گذشته خود که خانه خود را ترک کردند، عبرت گرفته‌اند و خانه های خود را ترک نمی‌کنند.

ملک عبدالله دوم به رژیم صهیونیستی هشدار داد در صورت بی توجهی به راه‌حل‌های پیش رو برای حل مساله فلسطین، کشتار افراد بیشتری از دو طرف را رقم خواهد زد و موجب گسترش افراطی‌گری و انتقام‌جویی در منطقه و جهان خواهد شد.

در حالی که چهل روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد، اشغالگران صهیونیست در جنایتی آشکار بامداد امروز پس از چند روز محاصره بیمارستان الشفاء غزه، وارد این مجتمع بیمارستانی شدند.

بمباران مکرر بیمارستان شفای غزه از سوی صهیونیست‌ها، قطع برق، ممانعت از سوخت رسانی و خروج پیکر شهدا از آن تنها گوشه‌ای از نسل کشی و نقض فاحش حقوق بشر در میان سکوت مدعیان آن است؛ تراژدی که پیشتر در بیمارستان‌های دیگر غزه همچون المعمدانی نیز به نمایش درآمد.

با وجود ادعای مسوولان رژیم صهیونیستی در ارتباط با حضور نیروی نظامی حماس در بیمارستان شفا در غزه، هیچ نیروی نظامی در بیمارستان حضور نداشت و اشغالگران وارد محیط بیمارستان شده‌اند.

رسانه‌های فلسطین نیز به نقل از رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که ارتش رژیم اسرائیل در ادامه سیاست سانسور جنایت‌هایش تمامی خبرنگاران و عکاسان حاضر در اطراف این بیمارستان را بازداشت و همچنین برق و اینترنت بیمارستان شفا را هم قطع کرده‌اند.

شرایط این بیمارستان به قدری وخیم است که چند روز پیش «اشرف القدره» سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین در غزه تصریح کرد: پس از اینکه تلاش‌های‌مان برای خروج اجساد ناکام ماند، به صلیب سرخ اطلاع دادیم که شروع به حفر گورهای دسته جمعی در بیمارستان شفا کرده‌ایم.

شمار شهدای فلسطینی در حملات نژادپرستانه ۴۰ روزه رژیم صهیونیستی به غزه به مرز ۱۲ هزار نفر و شمار زخمی ها نیز به بیش از ۲۸ هزار نفر رسیده است.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • جوادی ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    ای پدر سگ رودست خوردید از جنایتکاران صهیونیسم فاشیست و بدتر از نازیست ........ حالا خودتان درمانده اید نوبت بعدی شما خواهید بود اگر الان قدمی بر ندارید
  • ۱۷:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 2
    مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....مرگ بر آمریکا و اسراییل .....
  • ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    با وعده صلح و سازش ملت مظلوم فلسطین را بیچاره کردید، تنها راه نجات از اشغالگری اتحاد تمام گروهها و پیوستن به رزمندگان مقاومته ،رهبران سازشکار خائنن
  • ۲۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    1 0
    کسی هم قرارنیست ببردشون اسکان موقته تاوقت صلح
  • ۲۰:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    یادمه صدام که رفته بود یک عده اردنی بمب به خود می بستند و شیعیان را منفجر می کردند. الان این اردنی ها کجایند که اسراییلی بکشند؟
  • ۰۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    خودت که شریک جرمی
  • ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۵
    0 0
    پدرسوخته اگر خودت در اون شرائط بودی ، در نمی رفتی ؟؟ حاکمان همیشه یک تکبری دارند که معتقدند مردم عادی باید بمیرند ولی ما حکمرانان باید امن و محفوظ و مصون بمانیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس