اعتراض بیش از ۴۰۰ مقام آمریکایی به حمایت‌های بایدن از اسرائیل

بیش از ۴۰۰ نفر از مقام‌های دولت آمریکا در نامه‌ای به جو بایدن به حمایت‌های او از اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

به گزارش مشرق، بیش از ۴۰۰ نفر از منصوبان سیاسی و کارکنان دولت آمریکا با ارسال نامه‌ای به جو بایدن به حمایت او از رژیم اسرائیل در جنگ غزه اعتراض کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز گزارش داده این مقام‌ها نماینده حدود ۴۰ سازمان دولتی در آمریکا هستند و نامه آنها بخشی از مخالفت‌های رو به رشد از سیاست‌های دولت بایدن در قبال جنگ غزه به شمار می‌رود.

نگارندگان نامه از بایدن خواسته‌اند خواستار آتش‌بس فوری در غزه شده و امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه را فراهم کند.

این نامه تنها یکی از چند نامه اعتراضی است که در روزهای گذشته در همین خصوص به مقام‌های بلندپایه آمریکا ارسال شده است. رسانه‌ها در روزهای گذشته از ارسال سه یادداشت داخلی اعتراضی به آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا خبر داده‌اند که به امضای ده‌ها نفر از کارکنان وزارت خارجه آن کشور رسیده بود.

چند روز قبل‌تر از آن هم بیش از ۱۰۰۰ نفر از کارکنان آژانس آمریکا برای توسعه بین‌المللی در نامه‌ای سرگشاده از سیاست‌های واشنگتن انتقاد کرده بودند.

امضاکنندگان نامه‌ای که امروز سه‌شنبه تحویل بایدن شده نامشان را افشا نکرده‌اند. روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته این افراد برای حفظ ایمنی و جلوگیری از خطر اخراج از شغل ترجیح داده‌اند گمنام باقی بمانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد.

این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرده و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داده است. حملات رژیم صهیونیستی به شهادت بیش از ۱۱ هزار نفر منجر شده است.

جو بایدن به شدت از حملات رژیم صهیونیستی حمایت کرده و علی‌رغم تظاهرات‌های مردمی در حمایت از مردم غزه گفته که با آتش‌بس در جنگ مخالف است.

ناظران می‌گویند اقدامات اسرائیل اعم از قطع برق، محدود کردن کمک‌رسانی به غزه و انجام حمله علیه آواره‌های فلسطینی در غزه ذیل قوانین بین‌المللی مصداق جنایت‌های جنگی محسوب می‌شوند.

انتشار این نامه‌ها تنها بخشی از مخالفت‌های گسترده‌تر در جامعه آمریکا نسبت به سیاست‌های واشنگتن در قبال رژیم صهیونیستی به شمار می‌روند. شهرهای مختلف آمریکا در روزهای گذشته بارها به صحنه تظاهرات علیه رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند.

در بخشی از نامه‌ روز سه‌شنبه آمده است: «ما از رئیس‌جمهور بایدن می‌خواهیم فوراً خواستار آتش‌بس در غزه شده و با تضمین آزادی فوری گروگان‌های اسرائیلی و فلسطینی‌هایی که خودسرانه بازداشت شده‌اند راه را برای کاهش تنش در درگیری‌های کنونی هموار کند.»

نگارندگان همچنین خواستار وصل مجدد آب، برق، سوخت و تأمین سایر نیازهای پایه‌ای مردم غزه و فراهم کردن امکان ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به این منطقه شده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته دو نفر از منصوبان سیاسی که در نگارش این نامه نقش داشته‌اند می‌گویند اکثر امضاکنندگان این نامه منصوبان سیاسی‌ای هستند که در سازمان‌های مختلف دولت از شورای امنیت ملی گرفته تا اف‌بی‌آی و وزارت دادگستری مشغول به کار هستند.

بعضی از امضاکنندگان نامه کسانی هستند که به جو بایدن برای پیروزی در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ کمک کرده‌اند. آنها گفته‌اند نگران تفاوت مواضع رأی‌دهندگان به حزب دموکرات با سیاست‌های بایدن در قبال اسرائیل هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس