ظریف

اسرائیل بیش‌از آنکه «شهرهایی در سرزمینی اشغال‌شده» یا «مهاجرانی دست‌چین‌شده از سرزمین‌های مدرن» باشد، در نزد تفکر صهیونیزم یک «آبرو» بود؛ آبرویی برآمده از هولوکاست.

به گزارش مشرق، غلامرضا صادقیان طی یادداشتی در روزنامه جوان نوشت: اسرائیل بیش‌از آنکه «شهرهایی در سرزمینی اشغال‌شده» یا «مهاجرانی دست‌چین‌شده از سرزمین‌های مدرن» باشد، در نزد تفکر صهیونیزم یک «آبرو» بود؛ آبرویی برآمده از هولوکاست. این وجه از اسرائیل برای صهیونیسم بسیار مهم‌تر بود و آن حجم تبلیغاتی که در اثبات هولوکاست کردند و آن منع و تعقیبی که انکار و ضدیت با هولوکاست در غرب دارد، گواهی است بر اهمیت این آبروی قطره‌قطره جمع‌آوری‌شده در دست‌کم یک قرن‌ونیم گذشته. اما این آبرو که نه در میان نخبگان، اما در میان توده‌های غربی قابل‌انکار نبود، در یک ماه گذشته و از هفتم اکتبر تا الان بدون مبالغه می‌توان گفت نابود شد و چیزی از آن نماند، جز آنچه در کمال شگفتی هنوز در میان برخی مسئولان سابق و روشنفکران ایرانی برای حفظ آن تلاش می‌شود که معروف‌ترین آن‌ها وزیر خارجه سابق است!

شواهد بی‌آبرویی تمدن‌غربی و بی‌آبرویی صهیونیزم در یک‌روز آن‌قدر زیاد است که در شمار نمی‌آید. ممکن است من از چند نمونه یاد کنم که بیشتر ژورنالیستی هستند. مثل اینکه گفته می‌شود برکناری وزیر کشور انگلیس به خاطر آن بود که او تظاهرات ۵۰۰ هزار نفری انگلیسی‌ها علیه جنایات اسرائیل را «تظاهرات حامیان تروریسم» خوانده بود. زن نادان حواسش نبود که کمی آبرو هم برای لندن و بریتانیای کبیر باقی بگذارد. وقتی ۵۰۰ هزار در یک پایتخت انگلیس به خیابان می‌آیند، شاخص‌های جامعه‌شناسی می‌گوید چندین‌برابر آن جمعیت نیز برهمین عقیده‌اند و فقط امکان حضور نداشته‌اند فلذا نمی‌توان یک‌باره مردمان کشورت را حامی تروریست بدانی و وزیر کشور همان مردم هم باشی! این حداقل آبرویی بود که دولت انگلیس به‌رغم سراپا صهیونیستی‌بودن و سراپا حامی اسرائیل و جنایت‌های آن بودن برای خود می‌توانست بخرد.

مورد ژورنالیستی دیگر نیز مردم استرالیا بودند که با قایق‌های خود به دریا زدند و مانع پهلوگیری کشتی تجاری اسرائیلی شدند. این یکی فوق‌دراماتیک و درعین‌حال نشانه عقلانیت و علاوه‌برآن خروش وجدان انسانی بود. این‌ها یعنی اسرائیل بی‌آبرو شد. آبرویی که یک‌قرن‌ونیم برای آن جهانی را برپا ایستانده‌بود، به‌همین‌راحتی از دست رفت. گویی دم شیری تکان خورد و عنکبوت لای بوته‌ها را به هوا افکند!

شاید تعطیلی شبکه من‌وتو را هم بتوان به این فهرست افزود. یک دکان قهوه‌فروشی حتی اگر روزی یکی‌دو مشتری بیشتر نداشته باشد، اما خوش‌آبرو و معروف باشد، تعطیل نمی‌کند! آبرو در بازار و در جامعه و خانواده برای همه گران‌بهاترین سرمایه آنان است و اگر آبرو بماند، موجودیت هم می‌ماند؛ و این یعنی آبروی رفته این شبکه صهیونیستی با آبروی اسرائیل گره خورده بود!

این وضع جهان است. اما در ایران وزیرخارجه سابق تلاش می‌کند این هتک آبروی جهانی صهیونیسم را با سخنانش تعدیل کند! ابتدا می‌گوید «مردم ایران خسته شده‌اند از هزینه‌دادن برای فلسطین» و بعد با تمسخر می‌گوید: «نصرالله زد توی کاسه و کوزه حماس» و باز سیر نمی‌شود و با آنکه سیاست اعلامی کشور «نداشتن قیمومت مقاومت فلسطینی» و «تکذیب گسترش جنگ از طرف ایران» است، پی‌درپی ورود ایران به جنگ با اسرائیل را چنین و چنان تحلیل می‌کند، تا آنجا که دوستانش می‌گویند «دسته‌گل به آب داد» و «مشاعرش را از دست داده است»!

او وزیرخارجه دو سال پیش ایران است؛ و این حرف‌ها هنوز از حلقوم دیپلماسی و از تریبون یک مسئول سابق ایران شنیده می‌شود. دو روز بعد از این حرف‌ها در سخنانی دیگر می‌گوید: «در اوکراین از روسیه رودست خوردیم، هم پهپادها را گرفتند و هم خودشان لو دادند.» و حرف‌های دیگری درباره خروج ایران از معادلات قدرت جهانی! در چه‌زمانی؟! در زمانی که هیچ توجهی به اوکراین نیست و توجه جهان به صهیونیزم‌ستیزی است! در چنین شرایطی یک وزیرخارجه سابق، قرائت رسمی و بارها اعلام‌شده همان وزارتخانه را که «ما قبل از جنگ اوکراین، تعداد محدودی پهپاد به روسیه دادیم» زیرسؤال می‌برد و بحث اوکراین را زنده و تلاش می‌کند صهیونیزم‌ستیزی جهان را با گزاره‌های اینچنینی به «ایران‌ستیزی» بازگرداند: «ایران را از بسیاری از معادلات قدرت جهان به‌تدریج با بازی امنیتی‌سازی و تهدیدانگاری حذف کرده‌اند. هیچ یک از کنشگران قدرتمند جهانی هم تمایل جدی به ایفای نقش ایران ندارد.»

ممکن است کسی بگوید این یک حد از خیانت‌بارگی است که ظاهراً سقفی هم ندارد و هر روز بر آن افزوده می‌شود، اما من این را ضعف زبونی یک به ظاهر سیاستمدار می‌دانم. بیشتر نشانه سستی رأی و نادانی و ساده‌لوحی است. همه گزاره‌ها و قضیه‌ها را باید کنار هم گذاشت و از بالا به آن نگاه کرد که این‌حد از سستی رأی و اندیشه را دید.

جهان از صهیونیزم به‌ستوه آمده است و وزیرخارجه سابق ایران از به‌ستوه‌آمدن صهیونیزم! و از ایرانیانی که او را نقد می‌کنند نیز در خشم است و انتقام همه را از ایران می‌گیرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 98
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 34
  • موثق تویسرکانی ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    84 22
    از کجا معلوم ظریف و همفکرانش نفوذی بهایی ها و بهایی های نفوذی نباشند ‌!؟
    • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      58 8
      مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
    • ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      7 4
      ن وزیر بهداشت و ظ بهایی هستند?
    • احمد ۱۱:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      51 6
      داداش ظریف دلش برای هتلهای 7 ستاره و رستورانهای لوکس آمریکا تنگ شده که قبلا میرفت و هزینه اش هم از جیب خرانه ایران پرداخت میشد . برا همین الان به شکم درد افتاده چون جیره اش قطع شده و فیلش هم یاد هندوستان کرده و جان کری و رفیق رفقای آمریکایی
    • ۱۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      45 9
      فاجعه یعنی این که وزیر امور خارجه دولت جمهوری اسلامی ایران این موجود شل و ول بوده اونم 8 سال
    • ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      27 4
      اصل ماسونه
    • ۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      15 1
      دمت گرم؛ ظریف و دوستان ظریف هم نفوذی بهایی هستند و هم نفوذی آمریکا ؛ دلیل بیارم باشه در تیم مذاکره کننده مگر نفوذی همراه ظریف نبود
    • ۱۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      14 2
      تا کی باید شاهد وراجی سرمایه های اسرائیل در کشور باشیم ؟!
    • ۱۵:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      11 2
      مرگ بر ظریف کثیف
    • ۱۶:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      6 1
      ظریف الممالک از رجال بازمانده ار عهدقجر !!!!!!!!!!!
  • ۰۹:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    41 74
    ظریف جان، درد و بلای بخوره توی سر شرق گداها و غرب گداها
    • رضا ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      41 7
      آخرش برجامو خوند
    • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      35 10
      واردات واکسن کرونا توسط رئیسی بدون قبول برجام و قبول FATF اثبات کرد که در دولت روحانی هم امکان وارد کردن واکسن کرونا وجود داشته - همچنین اثبات کرد وارد نکردن واکسن کرونا با بهانه عدم قبول برجام و عدم قبول FATF توسط دولت روحانی و ظریف (طبق اعلان عباس عبدی بالا بردن تلفات مردم بیگناه از کرونا عمدی بوده و برای تحت فشار گذاشتن نظام بوده) برای زنده کردن برجام با ایجاد تلفات بالا در اثر کرونا بوده است. آقای ظریف تو بخاطر جلوگیری عمدی از وارد کردن واکسن کرونا دستت بخون بیش از 130 هزار مردم بیگناه آلوده است. تو را باید به تقاص از دست رفتن بیش از 130 هزار هموطن بیگناهمان محاکمه و مجازات کنند. دلسوزی تو برای مردم بوی تعفن و مرگ میدهد. چرا مردم و مسئولان با استناد به افشاگری عباس عبدی در مورد عمدی بودن بالا بردن تلفات کرونا برای زنده کردن برجام توسط ظریف و روحانیاین دو فرد را محاکمه و مجازات نمی کنند. نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" - این سرمایه های اسرائیل عامل فوت بیش از 130 هزار مردم بیگناه با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا در حال حاضر دارند برای نجات اربابشون اسرائیل که قاتل 11 هزار فلسطینیه از خودشان هزینه می کنند، ولی خودشان باعث فوت 13 برابر تعداد شهدای غزه شدند.
    • محمد ۱۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      35 13
      درد و بلای ظریف جان بخوره توی سر خودت که عاشقش هستی
    • ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      42 8
      این رفتار ظریف بیش از آنکه نشانه سستی رأی و نادانی و ساده‌لوحی باشه نشانه بغض و حسد بی حد و حصر نسبت به اوج گرفتن دیپلماسی مبتنی بر میدان و مبانی انقلاب است.
    • ۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      8 2
      درد و بلای تمام نیروهای مسلح بخوره تو سر ظریف و امثال شما اصلاح طلبان خائن و وطن فروش که اگه موشکها و پهپادهای اینا نبودن امثال ظریف و شما الان باید توی سوراخ موش میرفتید چون به جای غزه آمریکا هم تهران رو میزد
  • ۰۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    34 12
    جناب شما از این بابا چه انتظاری دارید؟ می خواهید او حاج قاسم شود و یا حداقل یک دیپلمات بسیار پخته و سنک محک برای دیگ دیپلمات ها باشد ؟ بخدا اگر خیلی از این مردم عادی جای او بودند که از جوانی و حتی سربازی اش را در سازمان ملل گذرانده بود هر کدام الان برای خودشان دبیر کل سازمان ملل بودند
    • ۱۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      19 4
      نتانیاهو "اصلاح طلبان سرمایه های ارزشمند اسرائیل در ایران هستند" - این سرمایه های اسرائیل عامل فوت بیش از 130 هزار مردم بیگناه با وارد نکردن عمدی واکسن کرونا در حال حاضر دارند برای نجات اربابشون اسرائیل که قاتل 11 هزار فلسطینیه از خودشان هزینه می کنند، ولی خودشان 13 برابر تعدا شهدای غزه باعث فوت مردم شدند.
  • عباس ۰۹:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    25 5
    اگر این حرفها و اقدامات را مردم عادی مرتکب می شدند همه دستگاه امنیتی کشور و قوه قضاییه به خط می شدند تا پوستش را بکنند. ولی اگر روحانی و ظریف و زنگنه و ... باشند فقط با ابراز تاثر و تاسف تحلیل چند خطی و در نهایت با فراموشی موضوع مسئله را فیصله می دهند. روحانی و دار دسته او صد ها نفر را به کام مرگ فرستاد و میلیون ها نفر را بدبخت کرد . ولی الان با حمایت عده ایی در مجلس خبرگان شرکت می کند .
  • حمید ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    29 1
    از گفتن و شنیده این حرف ها خسته شدیم ، راست می گویید علیه او اعلام جرم کنید
  • ۰۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    16 6
    از جا سس سیا و ام ای سیکس انتظار دیگری داشتید ؟!!!!!
  • همرزم هادی ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    15 14
    دکتر چقدر زیبا و فهیم بیان فرمودید متاسفم از اینکه از شما آنگونه که باید استفاده نمی شود
    • ۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      11 2
      سخنان ایشان در این نوشته تقطیع شده مطرح شد، آقای ظریف در صحبتهای اخیرشان، مطالب ارزشمندی در تایید سیاست کلی نظام و تمجید محور مقاومت گفتند، لب کلام ایشان این بود که اولا به روسیه و چین و سایر قدرتهای جهانی دیگر اعتماد و به عنوان متحد استراتژیک نگاه نکنیم و دوما در جنگ اخیر حتی‌المقدور به شکل مستقیم وارد نشویم، هر دو مورد هم عین سیاست نظام است، این که هر کس در این مملکت حرفی زد متهم به خیانت و... شود جای تأسف دارد.
  • محمد جوادی ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 5
    احتمالا غربی ها به ظریف خیلی ظریف گفته اند تاریخ مصرفش تمام شده و او در حال انکار آن هست
  • ۱۰:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 4
    وروزنامه های اعتماد وخبر انلاین ومستقل وارمان ملی هم بر این طبل میکوبند وپالس مورد علا قه اشان را به اربابانشان میدهند راستی روزنامه غیر اسلامی جمهوری را از قلم انداخته بودم
  • ۱۰:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    13 4
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ایرانی ۱۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    11 5
    ظریف شیفته غربیهاست اگر نگوییم عمال غربیهاست
  • دلسوز ۱۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    16 8
    مرحوم پدر زنم یگ جمله قصاری داشت ودرچنین مواردی تکرار میکرد( نادان وهالو همیشه نادان وهالوست ، چه هوا گرم باشه وچه هوا سرد بشه) 4
    • احسان معتمدی ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 2
      پدر زن پنجم من هم می گفت ظریف خیلی ظریف ظرف اسلام را با ظرف کفر جابجا می کند و ظریفانه در خدمت ظرف های کنست است
  • ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    20 14
    ظریف خیلی ضعیف است. خیلی نادان و ساده لوح. یک آمریکا پرست به تمام معنا. که در عین ضعف تلاش میکند از هر راهی به غرب کمک کند.
    • ۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      5 10
      ظریف و روحانی بخاطر دروغگویی هاشون شدن شخصیت های گربه نره و روباه مکار در پینوکیو
  • ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 4
    نویسنده محترم , متن و تحلیل صحیح اما نتیجه گیری شما غلطه انگار شماهم بدنبال پاک کردن خیانت امثال ظریف بخصوص در بزنگاه های حساس هستید و خیانت رو ساده لوحی جلوه میدین
  • ۱۰:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    7 7
    ظریف اونی که بشار اسد بعد از جنگ با افتخار وارد ایران شد و این یک پیروزی استراتژیک و جهانی برای ایران بود ولی با اون استعفای مسخرش همه چیز را بر باد داد و خون به دل سردار سلیمانی کرد. ظریف خائن به تمام معنا است. بدتر از پادشاهان قاجار
  • علی ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    با سلام بی شک یکی از کسانی که در فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی نقش به سزایی را ایفا کرد آقای ادوارد شوارت ناتزه وزیر امور خارجه وقت آن کشور بود که حتی کوچکترین توجهی به نامه حضرت امام نکرد تا اینکه خود به شخصه عواقب انبی توجهی را در گرجستان به اصطلاح مستقل شده چشید.
  • ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 10
    ظریف مشکل روحی روانی داشته و دارد.لازم است برای مداوا در یک بیمارستان روانی بستری شود.
    • ۱۲:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      4 2
      خودشو به دیوونگی زده که هر چی دلش خواست بگه تا کسی کار به کارش نداشته باشه و الا باید تا حالا هزار بار دادگاهی و محکوم میشد . این هم فهمیده که توی این نظام هر چی بیشتر جفتک بندازی ، بیشتر بی خیالت میشن و کاری به کارت ندارن .
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 5
    فعلا یه چک کن در دنیا فقط صهیونیسم مخالف برجام بود وامثال تو غلامرضا صادقیان
  • رضا ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 1
    فقط میتوانم بگم سوار کاری خوب برای اسب تروا هست
  • ۱۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 1
    با این پیشینه خراب چرا اجازه می دهید این آقا هرچه دوست دارد بگوید مشکل از کجاست ؟
    • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 0
      مشکل مدعی العمومه که خودش هم معلوم نیست ...
  • ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    8 1
    وقتی به یک مارمولک می گویند گودزیلا؛ جای تعجب نیست اگر اینچنین توهم بزند!
  • ناشناس ۱۱:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 1
    اصلاح طلبها هم مثل صهیونیستها دستشون روشد و معلوم شد از یک آخور تغذیه میکنند ، نتانیاهو سال ۸۸ الکی نمی گفت که اصلاح طلبها در ایران به نیابت از اسراییل با حکومت ایران می جنگند ، این هم سند ، بی شرفهای منافق هرچی تو دلتونه بریزید بیرون .
  • ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 3
    اگر وضع جامعه رو ببینی، اقتصاد و ببینی، تجاوز روسیه و بی آبروی ایران در نتیجه پهپاد ارسالی به روسیه، ظریف واقعیت و گفته
    • ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 2
      اقتصاد که تقصیر ظریف بود. وقتی میره برجام را با دولت اوباما امضا میکنه که فقط 6 ماه از دولت اوباما باقی مانده بود چه توقعی داری که دولت بعدی برجام را پاره نکند و خاک بر سر اقتصاد ایران نشود.
  • ۱۱:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    او ظاهرا وزیرخارجه دو سال پیش ایران بود ، او در واقع سفیر و حافظ رژیم صهیونیستی و امپرپالیسم غرب در ایران است عملکرد و سخنان او این را اثبات میکند . برای نمونه چرا باید در مذاکرات برجامی در خیابان قدم بزند و مذاکره کند چرا ؟ چرا در زمان حضور اسد در تهران استعفا میدهد ؟ چرا نوار سخنرانی علیه سردار دلها منتشر می کند ؟ چرا مقابل سران نکبت کشورهای عربی زانو میزند ؟ چرا ....................................................... ؟ چرا علنی و به اسم دفاع از منافع کشور به نفع رژیم کودک کش اسرائیل در حالی که همه دنیا محکوم میکنند رژیم جنایتکار صهیونیستی را دفاع میکند و اذهان مردم را مشوش و سخنان نکبت بارش در رسانه های خارج از کشور بازتاب می یابد . ظریف خودش این کار را می کند یا مجبور است در بزنگاه ها از منافع دنیای استکبار و فرعونی غرب دفاع کند . اگر مجبور است چه نقطه ضعفی بیگانگان از او دارند ؟
  • ایرانی ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    او سالها توی آمریکا زندگی کرده شاید دلش برای رفتن به آمریکا تنگ شده یا دلش برای گردش با همتای سابقش جان کری تنگ شده تا ویلچراو را تکان بدهد یایاد توئیتر کردن برای مجلات خارجی کرده واقعا خواری و ذلت چقدر
  • ۱۱:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    4 2
    ایشان به گفته خودش 40 سال نون و نمک امریکا را خورده است و سالها در چند دولت وزیر امورخارجه بودند! طی فرمایشت ناشیانه ای فرمودند امریکا میتونه با یه بمب کل سیستم دفاعی ایران را از کار بیاندازد!! یک سرباز صفر هم می دونه این اظهارات ابلهانه و دور از واقعیات هست! چه برسد به شخصی سالها وزیر بوده است!!
  • مجتبی ۱۱:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    یه فکری برای این تورم وگرونی بکنید ،دیگه از همه چیز خسته شدیم
  • ۱۱:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 3
    هنوز منتطریم که کاندید ریاست جمهوری شوی
  • ۱۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 2
    ظریف خف....ه
  • حسين ۱۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 2
    جواد نيويوركى اين مز دور خائن و وطنفروش زمانبكه يه بچه سوسول بود و در هنگامه جنگ تحميلى صدام بر عليه ايران و دفاع مقدس با دخالت دكتر و معلوم الحال در حاليكه ١٧-١٨ سال بيشتر نداشت رفت آمريكا و در دامان صهيونيستها پرورش يافت،جواد نيويوركى سمبل و شاخص يك جريان نفوذى خائن و وطنفروشى است كه بويژه در دستگاه ديپلماسى خارجى ما لانه كرده در هر حال عملكرد خائنانه و وطنفروشانه جواد نيويوركى بعنوان نماينده اين جريان نفوذى ضربات مهلكى به انقلاب ايران وارد كرده كه اوج آنرا در ترور سردار دلهاى ملت ايران و ملتهاى مظلوم جهان شاهد هستيم ،جواد نيويوركى بعنوان يك فرد خائن و وطنفروش و مزدور عدد و رقمى نيست ، بايد باون جريان خائن و مزدور و وطنفروش مقابله كرد،پرسش ساده اين است يك چنين فرد مزدورى با اين كارنامه ننگين سرشار از خيانت نه تنها بازداشت و مجازات نميشود بلكه صاحب كرسى "استادى" در دانشگاه تهران ميشود و اين يك طنز تلخ است.
    • ۱۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 1
      دقیقا. مخ آمریکا که تاب نداره میلیارها تومن خرج هر دانشجوی دکترا ایران و باقی کشورهای جهان سوم را میدهد به امید آنکه یکی مثل دکتر ظریف و محمد مرسی ازشون دربیاد.
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    با یک سخن نمی توان یک انسان راقضاوت کرد.آقای ظریف درعین حال که درمواردی درست وبا سیاست رفتاروایران را ازجنگ دورکردنددرعین حال اشتباهات فاحشی نیزداشتندمثل موردی که گفتندآمریکا با یک بمب کل پدافندمارا ازکارمی اندازد.درحقیقت ایشان هم مبهوت وهم مرعوب قدرت نظامی آمریکاشده اند.
  • رضا ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    ظریف بی ظرفیت است درشبکه منوتو هم یکنفر به اسم امید هم هی نمک ونمکدون می‌کرد ومیگفت نمکنشناس حالا که ۱۱۰۰۰ زن وکودک شهید شده لال شده برای یک مهسا امینی چقدر آه وفغان کردن کشوررابه آشوب کشیدن میتینگ گرفتن الان کدام گوری هستن حقوق بشر کجاست
    • ۱۴:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 1
      بزن ضربتی،ضربتی نوش کن
  • ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    متاسفم برای خودم که امثال روحانی و بعضی از وزراش ۸ سال ما رو علاف خودشون کردن. متاسفم واقعا. این آدم هم مطمئنن از ساده لوحیشه
    • علی ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      2 0
      عزیزم شما ۸ سال نه کل عمرت علافی ترا چه به این حرفا مملکت بزرگ دارد.اقا هر موقع صلاح بداند اقدام میکنند اول و اخر فقط اقا ولاغیر...
  • دانش ۱۲:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 4
    در جهان سوم اعلام نظر و حرف حساب شده زدن هزینه دارد .یک عده بی سواد و یا سودجو شروع می کنن به توهین به شخصی که خوب تجزیه و تحلیل و مشاوره درست را حاکمان می دهد . کی از جهان سوم بودن رها می شویم شما بگویید.
    • ۱۵:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 0
      دراون دنیای توسعه یافته ی شما چندتا رواسم ببرکه باخیال راحت ازهلوکاست واشتباهات آمریکا واسراییل حرف بزنه وبازم با احترام باهاش برخوردکنن ویا توی پست خودشون ابقا شده باشن شما خودتون روبه حماقت میزنید یا واقعا بالاخونه رواجاره دادید این آدم به اندازه کافی تریبون بهش داده شده وافاضاتشون روفرمودن دیگه بسه تجزیه وتحلیل ای ننه قمریش بقول یکی از دوستان فرصت شد نسخه ی انگلیسی برجام‌روبخونن
  • روح الله ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 5
    مشرق خیلی بی شرفید
  • z ۱۲:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    6 3
    یه نفر لجن بکنه تو حلق این ظریف که دیگه نتونه ضررر بزنه
  • ۱۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    ظریف خائن وطن فروش
  • ۱۲:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    ضعیف،ضعیف،ضعیف،🙌🙌🙌🙌🙌🙌🙌🐭🐀🐁🐀🐁
  • سیداسماعیل هاشمی ۱۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    راستی ماقانونی نداریم که اینهارامهاریابهتربگم خفه کند مجلسی هاکجایند خواب
  • رضا 27 ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    این اینگلیس های مکار اصلا هولوکاست رو ساختن تا یک هویت و یک کشور بنام اسرائیل بسازن . اونهم در دل کشورهای اسلامی تا منافع خودشون را تا ابد تضمین کنن و یک استخوان لای زخم تا ابد ایجاد شد که محصول همون بی شرف های مکار بود.
  • علی ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    روزگار ثابت کرده هر کس زیادی حرف بزند و در حال سخنرانی بیش از حد باشد و خود را علامه ‌دهر بداند چیزی در چنته ندارد و دائما سوتی می‌دهد. به قول معروف زبان سرخ سر سبز می‌دهد بر باد ، امثال این معلوم الحال هم چنین وضعی دارند
  • ۱۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 2
    ظریف تمام وجودش خیانت و نفاق است و باید مجازات شود
  • hop ۱۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    قدرتشون رو از دست دادند به هر ریسمانی چنگ میزنند که دوباره خودشون رو در جامعه مطرح کنند ما عملکرد استثنایی شون رو قبلا دیدیم!! ایرانی باهوشه بذارید خودشون، خودشون رو لو بدند این طوری آبرویی واسشون نمیمونه از گردونه حذف میشن مثل بازرگان،بنی صدر و مجاهدین و ...
  • احسان ۱۳:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 2
    واقعا شرم آوراست که فردی سالها در خدمت نظام در مجامع بین المللی باشد و 8 سال سکان دار سیاستهای امورخارحه نظام و مورد اعتماد و هم اکنون درکشور زندگی کند و نظرش را بگوید اما براحتی مورد توهین افراد مجهول الهویه تندرو قرار بگیرد و از روزنامه ها هم پخش شود اگر به مسولین فعلی و قبلی این مملکت حملات لفظی در تریبونها و روزنامه ها به این راحتی باشد چه کسی مملکت و نظام را پیش خواهد برد
  • ۱۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 3
    بیشترین آسیب به مملکت را تحصیل کرده های در غرب مخصوصا انگلستان خبیث رقم می زنن
  • ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    به خدا اگر اینا غزه رو راحت بگیرن به سراغ بقیه میان با اختلاف افکنی و تک تک اگر یک زمانی ملت ها ی منطقه رو به جان هم می انداختن ولی حالا خودشون وسط معرکه گیر افتادن امان ندهید. مطمئن باشید که عوامل داخلی دارن.3
  • سهرابی ۱۳:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    سلام این به اون های بگید میگن اینجا ازادی نیست زمان شاه یک کلمه حرف میزدی هزارجور سیم جین میکردن پشت هر مقاممی هرچیبگی باشما کسی کاری ندارن درسته تورم کمر همرو خورد کرده اونهم خودتون میدونین علت جنگ نرمه
  • ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    از نوه ملکه مرحوم شما چه انتظاراتی دارین. بابا این بدبخت داره وظیفه محوله رو به نحو احسن انجام میده
  • ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    الان وضعیت مملکت عالیه؟؟؟واقعا یک ذره مغز تو سرتون نیست، دارید چه چیزی را بر سر ظریف میکوبید،وضعیت دوسال پیش بهتر بود یا الان؟؟؟،
  • ۱۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 1
    ظریف سرمایه ملی است با این چرندیات نه تنها تخریب نمیشه که محبوبتر هم میشه
    • ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      ر. توی این سرمایه
  • ۱۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 1
    حمله 7 اکتبر حماس بزرگترین خدمتی بود که از آغاز پیدایش اسرائیل به این کشور شد و اتفاقا باعت آبرو و مظلوم نمایی مجدد بعد از هولوکاست و اتحاد تمام مردم اسرائیل شد. حماس بزرگترین اشتباه محاسباتی را رقم زد و باعث نابودی خودش و مردمش و ویرانی غزه شد. کارشناس اسرائیلی می گفت: عدو شود سبب خیر اگر خدا خواهد.
  • ۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    هرچه بگندت نمکش می زنند وای به روزی که بگندت نمک
  • محمد ۱۳:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    مصیبت بار آن است که این تفکر چندین سال سکان سیاست خارجی جمهوری اسلامی را در دست داشتند .تا زمانی که فکر پوسیده غربزدگانی مثل ظریف در کشور جولان می دهند پیشرفتی حاصل نخواهد شد
  • ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 2
    ظریف جاسوس mi6 وفامیل جان کری است بوده وخواهدبود
  • ۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    مرگ بر اسرائیل مرگ بر امریکا مرگ بر منافق زنده باد انقلاب اسلامی زنده باد حزب الله زنده باد حماس پیروز باد جبهه مقاومت تا کور شود هر امکه نتواند دید
  • یزدان ۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 2
    یه ادم باسواد اگه بینتون باشه اون ظریفه
  • مرد ۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    صهیونیست ها از این قبیل افراد نقطه ضعف و مدرک دارند، وگرنه یک ولگرد هم از یهود و صهیونیست دوپهلو حمایت نمیکنه، تا چه رسد، لبه تیز مقاومت را بخواد کند نماید
  • محمدعلی جعفری ۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    سلام. دم آقای صادقیات گرم و دست مریزاد. من بالشخصه از وقتی این سخنرانی آقای ظریف در جمع کانون وکلا را خواندم تا الان کلی حرص خوردم از بلاهت و سطحی نگری و زبونی سخنران جلسه کذایی مزبور. حتی مینوت یادداشتی را آماده می کردم در رد سخنان او و تناقض گویی هایش و منویات اصلی او که تا کنون شاید سعی در پنهان شدنشان داشته و اصل ما فی الضمیر او و جماعت همفکرانش. آقای صادقی انصافا به زیباترین و گویاترین وجه سستی سخن او را نشان داد و تازه سربسته و با ملاحظه حال او، خیلی از ناگفته ها را هم باقی گذاشت که البته اهل فن خودشان ناگفته مستحضرند و درک می کنند. فقط جای تاسف است که حضرات در جایی که وجدان جمعی جهان چنین آگاه شده، چطور هنوز این طور ناآگاهانه اظهار نظر می کنند و در عین حال ادعای همه چیز دانی دارند!
  • ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    ظریف نشون داد هیچ تعلق خاطری به آرمان‌های انقلاب اسلامی نداره . به هر حال ده سال اب و هوای نیویورک خوردن رو یه جورایی باید هویدا کنه . جالبه چنین کسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی بوده . افرادی مثل ظریف نون به نرخ روز می خورن .
  • ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    جامعه ای به رشد و توسعه دست میابد که از همه ظرفیتهایش با همدلی و همفکری و نقادی و دلسوزی... استفاده نماید اگر به حفظ نظام و اعتلای کشور نیندیشیم آسیب میبینیم اینکه هر شخص برای خودش صاحب نظر میشود و در صدد مقابله با دیگری است به جای پیشرفت پسرفت خواهیم کرد و هر شلغمی مثل بحرین هم برای ما سالار و مأمن آمریکایی ها میشود. پس به اتحاد بیندیشیم نه کینه و عداوت و بخشی نگری . هر کسی نقطه قوت و ضعف دارد هنر ما تکمیل یکدیگر است و جذب حداکثری بیان بعضی نظرات و اندیشه ها طرحشان مخرب و سکوت جایز تر است
  • ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 1
    خواهشن تلاش نکنید روغن ش رو بیشتر کنید همه همجنان که جنابعالی می‌فرمایید فلان جا مردم چها کردن پس همه جای دنیا مردم آگاه وبیدار شدن بخصوص مردم عزیز کشورمان خوب را ازبد ودوست را از دشمن خوب میشناسد. تا برسد به شخصی مثل دکتر ظریف که به نوبه ی خود خدمت رسانی کردن. حالا دوست عزیز حالا با آب ریختن تو آسیاب دشمن توکشور. تو برهه ی حساس دودستگی وتفرقه ایجاد نکنید لطفا
  • ۱۵:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    3 0
    دکتر ظریف اذم دنیا دیده و باتجربه ای است. حتما چیزهایی بهتر از من و شما می داند که اینطور می گوید. حداقل نشان داد که دروغگو نیست.
  • م ح ۱۵:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 2
    موقعی که چادر سر کردن میشه بی کلاسی غیرتی بودن مردها میشه عقب افتادگی وخلاصه وارونه شدن خیلی ارزش ها میشه ملاک خلق الله حتما ظریف هم یه وطن پرسته ما حالیمون نیست!!!!!
  • ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    ظریف سیاستمداری خبره در طراز های جهانی است. وقتی رفتار و صحبت ها و موضع گیری های نمایند گان سیاسی و مسولین این دولت ضعف را می بیند رنج می برد.
  • نادر ۱۵:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    چرا انقدر بی انصافی چرا گزینشی حرفهای ظریف رو .انتخاب می‌کنید اینهمه تواین سخنرانیش از فلسطین حمایت کرد.برای اینکه خرابش کنید نتیجه گیری حرفهاش رو نمیزارید .تکه هایی رو که دارد تحلیل می‌کند سلیقه ای جدا میکنید خیلی نامردید.
  • ۱۵:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    بیخیال، این متل برجامی که نخوند، امضا کرد و برای فرجام به امضای کری دلخوش بود
  • ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 1
    اصلا کی گفته الان ایران باشی برو اونور آب تو که تابعیت داری . ما هم کمتر خزعبلات امثال تو رو می شنویم . بوی ریاکاری تان همه جا را گرفته.
  • مولایی ۱۸:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    2 0
    اگر واقعا راست میگویید اجازه دهید در صدا و سیما حضور یابند و در مجلس ثبت نام کنند و در ریاست جمهوری حضور داشته باشند
  • A:12 ۲۱:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    ظریف هرگز در قد و اندازه وزیر امور خارجه نبوده و نخواهد این رداء برای این فرد خیلی گشاد بوده و هست این فرد علاوه بر بی سوادی خائن هم هست کسی که باعث خودتحریمی تسلیحاتی ایران شد چطور داره آزاد میگرده تازه استاد دانشگاه هم هست!!
  • ۲۲:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 1
    مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....مرگ بر آمریکا و اسراییل ....
  • ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۴
    0 0
    جانب انصاف نگهدارید اقای ظریف. امیر کبیر حال ایران است در سیاست خارجی خداوند ایشان را طول عمر باعزت وهمراه با تندرستی عطا فرماید اگه اینو نمایش دادید معلومه بیطرفید
  • حجت ۱۰:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۰۱
    0 0
    تا وقتی این اراذل اعدام نشوند و رعفت اسلامی شاملشان شود در بر همین پاشنه می چرخد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس