کد خبر 1545785
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
تلاش‌ ایران برای استقرار بانک خون در مجاورت غزه/مصر هنوز مجوز برپایی بیمارستان‌های سیار را صادر نکرده است

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران، می‎ گوید که رایزنی‌های جمعیت هلال احمر ایران برای کمک به مجروحان نوار غزه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، راضیه عالیشوندی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران گفت : تلاش‌های این جمعیت برای استقرار بانک خون و بیمارستان‌های سیار در مجاورت غزه همچنان ادامه دارد.

عالیشوندی با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران براساس وظایف ذاتی خود درباره تسکین آلام بشری، از همان روزهای ابتدایی حمله ددمنشانه رژیم صهیونیستی علیه غزه فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: جمعیت هلال احمر پیگیری‌هایی در این زمینه انجام داده است.

وی با بیان اینکه ارتباط‌هایی با کمیته بین‌المللی صلیب سرخ، فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و کشورهای هم مرز با فلسطین برقرار شده است، بیان کرد: جمعیت هلال احمر ایران ارتباط‌های ویژه‌ای با جمعیت هلال احمر مصر برقرار کرده است.

به گفته عالیشوندی، این جمعیت در ابتدا یک مجوز محموله ۶۰ تنی از طریق هوایی را برای ایران صادر و جمعیت هلال احمر ایران این محموله را تهیه و بارگیری کرد اما ساعتی پیش از پرواز متاسفانه این مجوز لغو شده و امکان ارسال محموله تهیه شده میسر نشد.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه جمعیت هلال احمر ایران آمادگی دارد و اعلام هم کرده است که سه بیمارستان سیار را در کشورهای همسایه از جمله مصر در مرز مصر و فلسطین برپا کند، اضافه کرد: اما متاسفانه مصر هنوز مجوز برپایی این بیمارستان‌های سیار را صادر نکرده است.

عالیشوندی ضمن تاکید بر اینکه جمعیت هلال احمر ایران تمام تلاش خود را می‌کند تا با همکاری سازمان انتقال خون بانک خون و با همکاری پزشکان داوطلب بیمارستان‌های سیار را در مرز غزه مستقر کند، عنوان کرد: پزشکان ایرانی زیادی برای درمان و مداوای مجروحان غزه در بیمارستان‌های مذکور اعلام آمادگی کردند اما عدم صدور مجوز برای استقرار بیمارستان‌های سیار مانع امدادرسانی‌های ما به مردم غزه شده است.

معاون امور بین‌الملل و حقوق بشردوستانه جمعیت هلال احمر ایران در پایان درباره امکان انتقال مجروحان غزه به ایران، گفت: روزی نیست که رئیس جمعیت هلال احمر تماس تلفنی با جمعیت هلال احمر مصر یا فدراسیون صلیب سرخ در این باره نداشته باشد، اما متاسفانه این رایزنی‌ها تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

منبع: میزان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا لعنت کنه هر کسی را که در کمک کردن به مردم غزه کوتاهی و کارشکنی می کنه
  • ۱۱:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    بانک خون چیه؟ اسراییل را باید در فرودگاه ها و در خط لوله بنزین از ترکیه به اسراییل نابود کرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس