کد خبر 1545741
تاریخ انتشار: ۲۲ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۴۳
انهدام ۸۸ خودروی زرهی صهیونیستی ظرف ۵ روز

بسیاری از خودروهای زرهی متعلق به رژیم صهیونیستی اعم از تانک، نفربر و بولدوزر در شمال غربی نوار غزه طی روزهای گذشته نابود شده‌اند.

به گزارش مشرق، الجزیره اعلام کرد که تحلیل تصاویر ماهواره‌ای نشان می‌دهد که تعداد خودروهای زره پوش اعم از تانک، نفربر و بولدوزر در شمال غربی نوار غزه از ۳۸۳ دستگاه در سوم نوامبر به ۲۹۵ دستگاه در ۸ نوامبر کاهش یافته است.

سرلشکر فایز الدویری در تفسیر این مساله بیان داشت که بنا به منطق نظامی با توجه به اینکه ارتش اسرائیل در حال هجوم بوده است، نمی‌توان گفت که این تانک‌ها به خارج از نوار غزه بازگشته‌اند، بلکه این ۸۸ تانک و خودروی نظامی در این بازه ۵ روزه منهدم شده و از خدمت خارج شده‌اند.

از سوی دیگر، امیر قطر در تماس تلفنی جو بایدن رییس جمهور آمریکا با او بر ضرورت آتش بس فوری، جلوگیری از ریختن بیشتر خون مردم غزه، حمایت از غیرنظامیان و گشودن دایمی گذرگاه رفح تاکید کرد.

در عین حال آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا با شیخ محمد بن عبد الرحمن آل ثانی نخست وزیر وزیر خارجه درباره اوضاع غزه و جنگ گفتگو کرد.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کر که دو طرف در این گفت‌وگو انتقال مجروحان به خارج و کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه را بررسی کردند.

وزرای خارجه آمریکا و قطر همچنین درباره ایجاد کریدوری امن برای خروج اتباع خارجی در نوار غزه گفت‌وگو کردند.

از سوی دیگر، «اسامه حمدان»، از رهبران حماس در مصاحبه با شبکه الجزیره اظهار داشت که طرف اسرائیلی مانع آزادی اسرایش است.

وی بیان داشت که تا زمانی که توافق نهایی نشود نمی‌توان گفت که به قرارداد مبادله اسرا نزدیک و یا دور شده‌ایم.

این رهبر حماس تاکید کرد که متن توافق مبادله اسرا به شکلی که اهداف را محقق کند، نهایی نشده است و رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند که بر مقاومت و میانجیگران فشار روانی وارد کند.

ابوحمدان افزود که حکمرانی غزه فلسطینی خواهد بود و اجازه دخالت به هیچ طرف خارجی را نخواهیم داد و برادران ما در رام الله باید بدانند که همه مورد هجوم و هدف اشغالگران قرار داریم.

او خاطر نشان کرد که «هر کسی که گمان کند که می‌تواند اراده و خواست مقاومت فلسطین را در هم شکند، سخت در اشتباه و توهم است.»

اسامه حمدان با تاکید بر اینکه زمان به نفع رژیم صهیونیستی نیست، توانایی مقاومت بیشتر از سطح پیشبینی و انتظارات دشمن بود.

پیش از این نیز، روزنامه یدیعوت احرونوت اعلام کرد که در حملات متعدد امروز حزب الله لبنان ۲۹ اسرائیلی از جمله ۷ نظامی زخمی شده‌اند.

این در حالی است که ویدیوهای منتشر شده نشان می‌دهد که تعدادی از صهیونیست‌ها به طور حتم کشته شده‌اند، اما ارتش صهیونیستی تا این لحظه خبری از کشته شدن آنها را منتشر نکرده است.

ساعاتی پیش از این نیز، حزب الله لبنان در بیانیه از حمله به مرکز تجمع نظامیان صهیونیست در مثلث «الطیحات- رویسه -العاصی» با سلاح مناسب و وارد کردن تلفات به نظامیان رژیم صهیونیستی خبر داد.

همچنین حزب الله لبنان در بیانیه جدیدی اعلام کرد: در راستای حمایت از ملت فلسطین در غزه و حمایت از مقاومت فلسطین، رزمندگان مقاومت اسلامی لبنان ساعت ۱۴:۳۰ دقیقه امروز بعد از ظهر، مرکز تجمع نظامیان دشمن را در برکه ریشا با سلاح مناسبت هدف قرار دادند و تلفاتی به آنها وارد کردند.

حزب الله لبنان در بیانیه جدیدی اعلام کرد: در حمایت از مردم استوار غزه و حمایت از مقاومت شریف، رزمندگان مقاومت پادگان زرعیت را با توپخانه هدف قرار دادند.

همچنین سخنگوی ارتش رژیم از شلیک چندین گلوله خمپاره از لبنان به سمت نظامیان این رژیم در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس