کشته شدن آمریکایی‌ها در حمله به شرق سوریه

تعدادی سرباز آمریکایی در نتیجه حمله موشکی گروه‌های مقاومت مردمی به پایگاه کونیکو در شرق سوریه کشته شدند.

به گزارش مشرق، منابع میدانی و امنیتی المیادین از کشته شدن برخی سربازان آمریکایی در نتیجه حمله موشکی گروه‌های مقاومت مردمی به پایگاه الکونیکو در شرق سوریه خبر دادند.

همچنین گفته شده است که دومین پاسخ گروه‌های مقاومت به آمریکا با هدف قرار دادن پایگاه آمریکایی در الشدادی در الحسکه در شمال شرق سوریه انجام شده و این حمله با ۳ پهپاد صورت گرفته است.

کمتر از یک ساعت پیش، بمباران راکتی پایگاه آمریکایی ها در میدان نفتی «کونیکو» در شمال شرق دیرالزور واقع در شرق سوریه انجام شد. در این ارتباط گفته شد که نیروهای مقاومت مردمی، پایگاه نظامی آمریکایی ها را با ۱۵ موشک بمباران کردند و این موشک‌ها به اهداف خود اصابت کرد و منجر به انفجارهای شدید در این پایگاه‌ها واقع در شرق سوریه شد.

همچنین گفته شده که موشک باران پایگاه‌های آمریکایی در پاسخ به تجاوزات آمریکا به شهرهای المیادین و البوکمال در شرق دیرالزور انجام شده است. المیادین به نقل از بیانیه گروه‌های مقاومت مردمی گفته است: «در پاسخ به تجاوزات آمریکا، پایگاه نظامی این کشور در میدان گازی کونیکو در شرق سوریه را هدف قرار دادیم و حملات دقیق به اهداف صورت گرفت و ستون های دود از داخل پایگاه آمریکایی در میدان کونیکو برخاست.»

علاوه بر این گفته شده که بالگردهای آمریکایی کمتر از ۱۰ دقیقه پس از بمباران از پایگاه کونیکو به پرواز درآمدند که احتمال می رود این بالگردها مجروحان را منتقل کرده باشند.

کمتر از یک ساعت پیش از این، آمریکا ادعای حمله به مواضع ایران در عراق و سوریه را مطرح کرد و در همین ارتباط، وزیر دفاع آمریکا مدعی شد که به مواضع سپاه پاسداران و گروه‌های همپیمان ایران حمله کردیم.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا ادعا کرده بود که این حملات در پاسخ به حملات به سربازان آمریکایی در عراق و سوریه انجام می شود.

براساس ادعای وزیر دفاع آمریکا، این حملات شامل حمله به یک مرکز آموزشی و حمله دیگر به یک خانه امن در نزدیکی شهرهای البوکمال و المیادین در سوریه بوده است.

وزیر دفاع آمریکا همچنین مدعی شده بود که «جو بایدن»، رییس جمهور این کشور اولویتی مهمتر از امنیت سربازان آمریکایی ندارد.

به گفته وزیر دفاع آمریکا، بایدن دستور حمله به مواضع ایران را صادر کرد تا روشن کند که آمریکا از خود، سربازان و منافع خود دفاع خواهد کرد.

همان دقایق نخست این تجاوز، منبع میدانی به المیادین گفته بود که پاسخ به تجاوزات آمریکا در سوریه با تشدید حملات مقاومت به پایگاه های آمریکایی سریع انجام خواهد گرفت.

هفته گذشته نیز گروه مقاومت اسلامی عراق با صدور بیانیه‌ای مسؤولیت حمله به پایگاه نظامیان آمریکا در میدان گازی کونیکو را به عهده گرفت. گروه مقاومت اسلامی عراق در این بیانیه اعلام کرد: مجاهدان مقاومت اسلامی عراق پایگاه اشغالگران آمریکایی را در میدان گازی کونیکو در شمال شرق دیرالزور هدف حملات موشکی قرار دادند و اهداف با دقت مورد اصابت قرار گرفت.

منابع محلی اعلام کردند که در پی این حمله، نظامیان آمریکایی مستقر در این پایگاه به حالت آماده باش درآمده و جنگنده‌ها و بالگردهای آمریکایی نیز برفراز منطقه پرواز کردند.

مقاومت اسلامی عراق همچنین مسؤولیت حمله به پایگاه آمریکایی «التنف» واقع در مثلث مرزی سوریه، عراق و اردن با استفاده از ۳ پهپاد را نیز به عهده گرفت. پهپادهای مذکور موفق شدند بر فراز پایگاه آمریکایی التنف پرواز کرده و آن را هدف حملات خود قرار دهند.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 22
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • ۰۸:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    به درک واصل شدند مگه اینا خونشون از کودکان فلسطینی قرمز تر است
  • ۰۹:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    ی هواپیما جنگی توی آسمان فلسطین اگه بزنن خیلی خوبه
  • ۰۹:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر اولویتی جز حفظ جان و امنیت سربازانشون رو داره خوب ببرنشون یکی از پایگاههای داخل خاکشون که اینهمه هزینه حمل و نقل و ماموریت و تامین امنیتشون رو کمتر بکنن. تازه وزیر دفاعشون هم شبها راحتتر میتونه بخوابه
  • ۱۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    الله اکبر به مددالهی وتلاش رزمندگان اسلام. تعدادی تروریست امریکایی به درک واصل شدند تسلیت نوکرای داخلی شمع روشن کنید ازته دل برای نیروهای ارباب گریه کنید هق هق خخخخخخخخخخخ
  • ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    14 5
    همه جای دنیا باید برای نظامیان آمریکایی ناامن باشه
    • ۱۵:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      آمریکا غلط می کنه تو عراق و سوریه پایگاه زده. خوبه مسلمونا هم برن تو خاک آمریکا پایگاه بزنن؟ مقاومت نباید اجازه بده 1 هواپیمای آمریکایی از این پایگاهها بلند بشه. روی همون باند فرودگاه بزنن و منفجرش کنن.آمریکای قاتل کثافت رو تیکه پاره کنید. نیویورک باید مثل غزه بشه.
  • ۱۱:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    14 3
    الحمد لله بیش باد
  • ۱۱:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سزای کسی که توی کار بقیه کشورها دخالت می‌کنه همینه و این چیزیه که آمریکا باید بفهمه، نمیشه توی دریا رفت ولی خیس نشد نمیشه توی کار همه کشورها دخالت کرد اونجارو ناامن کرد ولی سرباز کشته نداد
  • ۱۱:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    14 2
    هرکس موشک زده کشته دستش درد نکنه امریکا از یه قاره دیگه بلند شده اومده توی یک کشور جنگ زده و به اسم حقوق بشر خالیبندی دفاع از مردم بیگناه!!! هی همون مردم بیگناه می‌کشه!!!! و خط و نشون می‌کشه بایدم منتظر چنین اقداماتی باشه
  • ۱۲:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    14 3
    طرف داران کدخدا دوست در ایران نار احت می شوند
  • ۱۳:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    9 3
    ابرقدرت کی بودی تو
    • ۱۴:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      ابر قد قد بعد ویتنام فقط از راه دور موشکباران و بمباران میکنه اینجا که پایگاهاش و اسراییل دم دستند کسی پیروز میدانه که موقع شدت جنگ تا نفر آخر بجنگه فرار نکنه توکلش به خدا باشه ژاپن با انتهاری و کامی کازه ناوهاش بزرگ آمریکا را غرق کرد و با بمب اتم تسلیم شد از اکثریت ملت ایران بپرسید مرگ با عزت را به ننگ تسلیم ترجیح میدن و از اتم ترسی نیست اصلا برا همین انقلابی شد بعضی از این انقلابیون در باج دادن با کدخدا دست شاهو از پشت بستند با همین دید مرعوبی این وهابی اعتقاد دارند تقدیرشان تسلیم و بردگیست شما چی
    • ۱۶:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 0
      ابر قدقد براش برازنده تر هست
    • ناشناس ۱۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      0 0
      در ضمن خبر کشته شدن نظامیان آمریکایی مال رسانه دروغگوی خودتون المیادین هس وگرنه هیچ جا همچین خبری نزاشتن باز طبق معمول گنده ....منطقه کم آورده رو به انتشاراخبار کذب آورده
  • حمید ۱۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اخه اینهمه سرباز امریکایی کشته میشن چرا غیر از خبرگزاری‌های ایران جای دیگه اعلام نمیکنه گوسفندم الان آمار داره این چوپان بالاسرشون نیست
  • ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    آمریکا در منطقه چه غلطی می کند و جوانانش را به کشتن می دهد.
  • انقلابی ۱۴:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    خدا رو شکر دیگه ضربه مغزی نشدن.فقط افقی برگشتن تو همون طویله خودشون
  • ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    اگر برتعداد حملات‌ اضافه بشود وبتوانتد ضربات مهکی بردشمن وارد آورن عالی می شود
  • امید ۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    آمریکا قبل دزد دریایی بود ؛ حالا شده دزد نفت .با دزد باید چکار کرد؟پاسخ شکار
  • یزدان ۱۵:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    سندی هم داری؟؟
  • ۱۷:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    به دررررررررررررررررررررررررررررررک آمریکا درخاورمیانه چه غلطی می کند باید گورش راگم کند از اون سر دنیا آمده به منطقه طلبکار هم هست شيطان بزرگ
  • سعید ۰۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    0 0
    نیروهای تروریست امریکا فرماندهی جنگ غزه را بر عهده دارند،استفاده محور مقاومت از هر نوع سلاحی مجاز است ومردم منطقه حق دفاع از خود را دارند،تروریست‌های امریکا در هیچ کجای دنیا نباید احساس امنیت بکنند،قتلشان واجب وخودشان مباح است.به اذن الله

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس