بلانکو - باهویی

یک بار دیگر خریدهای دو تیم پرسپولیس و استقلال مشخص کرد کیفیت بازیکنان خارجی حاضر در تیم استقلال نسبت به سرخ‌ها برتری دارد.

سرویس ورزشی مشرق - در طول سال‌های گذشته حرف و حدیث‌های زیادی در رابطه با حضور بازیکنان خارجی با کیفیت و البته بی‌کیفیت در لیگ برتر مطرح بود.

همواره یکی از مهم‌ترین مسائل در انتخاب چنین بازیکنانی بحث درآمدزایی و سودآوری حضور بازیکنان بی‌کیفیت با قیمت‌های پایین در بازار بین المللی فوتبال و حضور آنها با ارقام چندین برابر در لیگ برتر فوتبال کشورمان به نظر رسیده است. موضوعی که بارها و بارها از سوی رسانه‌ها در فضای خبری زیر ذره‌بین قرار گرفت اما در نهایت باز هم اتفاقات ناخوشایند برای هواداران تیم‌های مطرح به ویژه استقلال و پرسپولیس یکی بعد از دیگری رقم می‌خورد.

حضور بازیکنانی با قیمت حداکثر ۵۰ تا ۱۰۰ هزار دلار در دو باشگاه استقلال و پرسپولیس با ارقامی بیش از ۴۰۰ هزار دلار این شبهات را بیش از پیش تقویت می‌کرد که وجود واسطه‌هایی که در این مسیر دور و بر باشگاه‌های سرخابی حضور پیدا می‌کنند تا چه اندازه ملموس است.

اما با همه این اوصاف نگاهی به خارجی‌هایی که طی سال‌های گذشته در دو تیم استقلال و پرسپولیس حضور پیدا کرده‌اند باز هم مشخص می‌کند خارجی‌هایی که جذب تیم آبی تهران شده‌اند لااقل به مراتب کیفیت و بازدهی بهتری نسبت به اعداد و ارقام غیر واقعی دستمزدشان داشته‌اند.

چرا خارجی‌های استقلال با کیفیت‌تر از پرسپولیس هستند؟/ حضور واسطه‌ها چه نقشی در هدر رفتن سرمایه پرسپولیس دارد؟

* تعدد خارجی‌های باکیفیت سال‌های اخیر استقلال

طی سال‌های گذشته به ویژه از سال ۹۵ به این سو بازیکنانی همچون سرور جپاروف، مامه تیام، جانواریو، پروپئیچ، میلیچ، پاتوسی و اخیراً رودی ژستد، کوین یامگا، رافائل سیلوا به همراه شیخ دیاباته جزو بازیکنانی بودند که توانستند در این تیم عملکرد مثبتی برای استقلال داشته و گلیم آبی پوشان را در روزهای سخت از آب بیرون بکشند.

بسیاری از هواداران استقلال هنوز هم در ارتباط با جدایی نفراتی همچون جپاروف یا مامه بابا تیام از این تیم ابراز تاسف می‌کنند.

گرچه در همین تیم هم بودند بازیکنانی که نتوانستند کیفیت لازم را از خود نشان بدهند. افرادی همچون آمانوف ازبکستانی، بودروف بلغارستانی و یا نویمایر سوئیسی که با کنار هم قرار دادن این تعداد و نفراتی که پیشتر به اسامی آنها اشاره شد مشخص می‌کند کفه ترازو در بازیکنان با کیفیت تیم استقلال نسبت به بازیکنان بی‌کیفیت این تیم سنگین‌تر است.

چرا خارجی‌های استقلال با کیفیت‌تر از پرسپولیس هستند؟/ حضور واسطه‌ها چه نقشی در هدر رفتن سرمایه پرسپولیس دارد؟

* تعدد خارجی‌های بی‌کیفیت سالهای اخیر پرسپولیس

اما در مقایسه خارجی‌های استقلال با خارجی‌هایی که در سال‌های گذشته به تیم پرسپولیس آمده‌اند وضعیت کاملاً متفاوت است و کفه ترازو بیشتر به سمت بازیکنان بی‌کیفیت سنگینی می‌کند!

فوتبالیست‌هایی همچون زوج اوکراینی‌هایی که در زمان برانکو به این تیم آمدند، گولچ، جونیور براندائو، اوساگونا، تمیروف و سال قبل پریرا، استوکس ایرلندی، صفروف و حالا هم خرید نبیل باهویی نشان می‌دهد در همین چند سال گذشته بیش از ۷ یا ۸ بازیکن بی‌کیفیت آن هم با قیمت‌هایی چند برابر ارزش واقعی جذب باشگاه پرسپولیس شدند و نه تنها باعث از دست رفتن سرمایه این باشگاه شدند بلکه موجب به دردسر افتادن باشگاه پس از شکایت برخی از همین ها به فیفا نیز شده‌اند.

در این چند سال شاید بتوان گفت تنها بازیکنانی همچون بشاررسن، رادوشویچ و گئورگی گولسیانی و تا حدی وحدت حنانوف کیفیت لازم برای حضور در تیم پرسپولیس را از خود بروز دادند.

گرچه فصل گذشته نیز لوکادیا هلندی به این تیم پیوست اما بعد از چند هفته عطای بازی در ایران را به لقایش بخشید و یکی از معدود خریدهای خوب پرسپولیسی‌ها نیز از این طریق از این تیم جدا شد!

چرا خارجی‌های استقلال با کیفیت‌تر از پرسپولیس هستند؟/ حضور واسطه‌ها چه نقشی در هدر رفتن سرمایه پرسپولیس دارد؟

* علت تعدد خریدهای بد پرسپولیس چیست؟

حالا و در مقایسه‌ای کاملاً مساوی بین بازیکنانی که به تازگی برای حضور در خط حمله دو تیم استقلال و پرسپولیس جذب شده‌اند می‌توان به وضوح مشاهده کرد که گوستاوو بلانکو آرژانتینی که به جمع شاگردان جواد نکونام پیوسته کیفیتی به مراتب بالاتر از نبیل باهویی سوئدی دارد که یحیی گل محمدی او را انتخاب و حضورش در جمع شاگردانش را تایید کرد.

با وجود نظارت‌های شدید از سوی مسئولان سازمان بازرسی کل کشور و همچنین مسئولان سازمان لیگ در ارتباط با سوابق و عملکرد این بازیکنان در گذشته لازم به نظر می‌رسد باز هم نظارت‌های بیشتر و دقیق‌تر صورت بگیرد تا لااقل از این پس شاهد حضور بازیکنان با کیفیت‌تر در فوتبال کشورمان به ویژه در دو تیم مطرح و پرطرفدار ایران باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 24
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۶:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    16 1
    ایران مملکت دلالان
    • ۱۱:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      11 2
      یحیی دلاله فقط دنبال دلالی از قرارداد بازیکنه کیفیت براش مهم نیست چون امتیازها رو دارن داورا براش میگیرن.
    • بختیاری ۱۲:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      0 3
      مشرق کلاغ رنگ میکنی😂 خب بنویس دلال استقلال گرگ بی همتایی که پول هدر نمیده
  • خ ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    9 2
    وقتی تیمی قهرمان میشه یک ریال دریافت نمیکنه باید پرسنل خرجش را دربیاره
  • ۰۷:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 5
    هر چی پول بدی آش می خوری. نمونه اش لوکادیا، پول خوب دادن، خوبم گل زد.
    • ۱۱:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      5 3
      به اون یکی هم کم پول ندادید اندازه لوکادیا پول دادید کلا 2 تا گل نزد براتون.استقلال دیاباته رو با یک سوم قیمت لوکادیا خرید اقای گل لیگ شد 20 تا گل زد همون دیاباته با همون قیمت رفت پیروزی 4 تا گل نزد.یحیی مربی نیست فقط بلده ستاره بخره نابود کنه یه بازیکن ناشناخته تا حالا نشده کعرفی کنه
  • ۰۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    15 7
    البته لنگستان امسال خیلی بیشتر از استقلال خرج کرد. حسابش رو بکن فقط یک فرش میلیاردی هدیه دادن کریس رونالدو . بیچاره افشین با چه مکافاتی فرش رو دزدیده بود بخاطر کریس از دستش در آوردند درویش خان
    • طوفان ۱۱:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      2 3
      همراهان كيسه ابي خودتون رو به نفهمي نزنيد خيلي خوب ميدونيد كه چقدر استقلال ريخت و پاش داشته ولي چون خطير تو كميته بررسي نقل و انتقالات بوده و با نصير زاده قانونش كردن واسه خودشون هم راه هاي فرار و دور زدن رو باز گذاشتن !!!!!! از قرارداد اين كم كن به اون بده واسه اون بازيكن فوق ميلياردي 160 ميليون قرارداد كن با اون يكي سفيد بدون مبلغ بنويس و ........ خيلي مسخره است فقط ادمهاي عاقل اين رو ميفهمند و بس.
    • ۱۲:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
      3 4
      تیم کیسه به عنوان بی اخلاقترین تیم ایران بی اخلاق ترین هوادارها روهم داره نمونه اش همین ابله.حقتون همینه که ازدست بازیکنان تیمتون کتک بخوریدمثل اون دفعه که کتک خوردید.
  • رضا ۰۸:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    17 11
    تیم استقلال کلا با کیفیت ترین تیم فوتبال آسیا هست
  • ۰۸:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 11
    چون بهتر کیسه کشیده میشن!!!!!!خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
  • بابک ۰۸:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    15 5
    چون لنگ دست دلالاست. همین
  • آسمان آبی دوستاره ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    8 3
    استقلال همه جوره سرور پیسپولیس اینم یکی از آیتم‌های سروری شاهزادگان آبی محسوب میشه💙👏💙👏💙👏💙🍅⭕️🤣😁😂💔
  • پرتو ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    6 3
    چون این وسط باید یه چیزی گیر یحیی بیاد دیگه.بازیکن هر چی بنجل تر سود یایا بیشتر...
  • ۱۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    دلالان نقش اساسی رو تو مدیریت باشگاه های استقلال و پیروزی دارن اونا هستن که میگن چه بازیکنانی باید جذب بشوند دلیل اصلی اینکه این دو تا تیم هیچوقت خصوصی نمیشوند همین هستش. هیچ نهادی هم نمیخاد جلوی این باندبازی و دلال بازی رو بگیره
  • ۱۱:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 2
    اگه نقدخبرگزاری فارس رابخونید خواهید دید که این خبرگزاری که وابسته به لابی‌های دارای نفوذهست تمام موارد تخلف تیم محبوبشون رابافراربجلو وفرمالیته کردن توجیه کرده ومطمئن باشید.این باندسیاسی اجازه ی کسرامتیاز ازتیم محبوبشون رانمیدند حتی اگه ۵تاتخلف که هیچ۱۰تاتخلف داشته باشه،همانطوریکه بازدوبند درزمان آجورلو حق گلگهرراضایع کردندوباپنالتیهای جیره بندی هفتگی و سنگ اندازی درمسیرمدعیان قهرمانی یک قهرمانی کادوپیچ بهش دادند
  • ۱۱:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    7 2
    قهریا نازمحمدی دلاله . دکتر رسول پناه بزرگ مدیرعامل وقت لنگ علیهش دست به افشاگری زد ولی طی یک اتفاق تاریخی مربی تونست مدیرعاملو برکنار کنه دیگه ببینید طرف چه مافیاییه.هیچوقت هم حاضر نشد بیاد با دکتر رسول پناه بزرگ مناظره کنه
  • ۱۲:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 3
    به قول یکی ازخبرگزاریها این قرارداد فیک هست نه اصلی قراردادبلانکو بالای یک میلیون دلار هست اما اونی که این جماعت لابی‌گر قیدکردند350هزاردلاربرای2سال هست یعنی یامگا سالی600هزارو این بازیکن سالی175هزاردلار!!🤔 گروه ناظر،کمیته انضباطی و کل افراد دخیل مثل کبک سرشون را زیربرف کردند تا نبینند و خودشون را به نفهمی زدندچون مثل زمان سردار عزیزشون که با پول معیشتی و پنالتیهای جیره بندی هفتگی تو حلقشون کردند تا قهرمانشون کنند، حالاهم دنبال همین سیاست هستند سیاسون لابی‌گر همه کاره! كه با تضییع حق سپاهان و پرسپولیس میخواند کارشون را پیش ببرند اما....کور خوندند چون میگند :یه بارجستی ملخک....
  • امپراتور ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    1 5
    ساپینتو از قلم افتاد
  • ۱۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    2 0
    تا وقتی ایران و پاکستان آن سمت مرز شرقی کشور در پاکستان، پایگاه های اقتصادی مرزی و شهرهای با ترکیب جمعیتی شامل شیعه ، درست نکنند فعلا اوضاع درست نخواهد شد. باید آن سمت مرز پالایشگاه و پتروشیمی و نیروگاه حتی نیروگاه هسته ای با منافع اقتصادی برای هر دو کشور احداث شود که نیاز به هنر دیپلماسی دارد آقای وزیر خارجه عزیز کاری بکن
  • ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 0
    منتظر این بودم علت رو بگی حتی بند اخر گزارش باز به سوال تیترت جواب ندادی!!!!!
  • m ۱۷:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    3 1
    درهمین 8 بازی داورهای حکومتی چند امتیاز بارآورده به تیم حکومتی(پرسپولیس) دادند گل درون دروازه گل آفسایدی اخراج بی مورد بازیکنان رقیب . بیرو سوپر گل اسدی نوش جانت
  • ۲۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۲
    0 1
    سلام متاسفانه خارجی ها با مصرف مشروبات الکلی ودوپینگ ومواد مخدر تریاک ومتادون هرویین و شیشه ومرفین وکوکایین وگل ..گلهای بهتری با کمک کمک داورهای خریداری شده وارد دروازه ها می کنند
    • ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
      1 0
      غلط نکنم خودت هم مصرف کننده‌ای چون بدجوری تو توهمی ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس