نکونام: پیروزی نوجوانان ایران مقابل برزیل را تبریک می‌گویم

سرمربی تیم فوتبال استقلال گفت: من نظر خودم را گفتم و جواب خمز را ندادم.

به گزارش مشرق، جواد نکونام پس از پیروزی ۲ بر صفر تیم فوتبال استقلال مقابل تراکتور در نشست خبری حضور پیدا کرد و اظهار داشت: اول از همه دوست دارم که برد تیم ملی نوجوانان ایران مقابل برزیل را تبریک بگویم. کار بزرگی اتفاق افتاده است و از صمیم قلب به آنها تبریک می‌گویم. امیدوارم در ادامه راه خود موفق باشند. آنها آینده‌های فوتبال ایران هستند و تمام تمرکز و برنامه‌های ما باید روی آنها باشد تا انشالله آینده فوتبال ایران را بسازند.

* قضاوت فوق‌العاده‌ای از داور دیدیم

وی ادامه داد: درمورد بازی باید بگویم که خودتان دیدید که یک بازی پرفشار برای هر دو تیم بود. بازی سخت و درگیرانه‌ای بود. قضاوت این بازی هم سخت بود و به نظرم کاظمی با توجه به اتفاقاتی که دیروز افتاد خیلی خوب قضاوت کرد. طبیعی است که گاهی اعتراض هم صورت بگیرد، اما در مجموع فوق‌العاده قضاوت کرد و به وی خسته نباشید می‌گویم. قضاوت وی با کلاس بالا بود و فکر می‌کنم هر دو تیم از قضاوت رضایت داشتند.

* برای ما مهم بود که در نیمه اول به گل برسیم

نیمه اول و در دقیقه ۳ شانس گلزنی داشتیم، اما به گل نرسیدیم. در ادامه طبق برنامه موقعیت‌های دیگری ایجاد کردیم و اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم به گل برسیم. در توپ‌گیری شرایط خوبی داشتیم، اما به هر حال نیمه اول را با گل به رختکن رفتیم. برای ما مهم بود که در نیمه اول به گل برسیم.

* می‌توانستیم با اختلاف بیشتر برنده بازی شویم

در نیمه دوم با توجه به بالا بازی کردن حریف می‌خواستیم از فرصت‌ها بهتر استفاده کنیم. اگر دقت می‌کردیم می‌توانستیم در ضدحملات و توپ‌گیری‌هایی که داشتیم به گل برسیم و با اختلاف گل بیشتر برنده باشیم. به بازیکنانم تبریک می‌گویم که جانانه بازی کردند. تمام اتفاقاتی که رخ می‌دهد فقط برای هواداران و بازیکنان است، چون آنها از جان خود مایه می‌گذارند و زحمت می‌کشند. مرادمند سعی کرد تا لحظه آخر بازی کند، اما پایش اجازه نداد و تعویض شد. از هواداران هم تشکر می‌کنم که جو فوق‌العاده‌ای برای ما رقم زدند. جو کاملاً استقلالی بود و از اینکه تماشاگران خوشحال به خانه می‌روند، خوشحال هستم. امیدوارم در ادامه راه بتوانیم آنها را سربلند کنیم.

* خمز یک مربی بین المللی است

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد اتفاقات قبل و بعد از بازی توسط خمز و اینکه شاید برخی مربیان می‌خواهند تیم استقلال را تحت تاثیر قرار دهند، تصریح کرد: ابتدای صحبت‌هایم جواب خمز را ندادم. او بزرگ فوتبال و یک مربی بین‌المللی است. من نظر خودم را گفتم. در کنفرانس قبل از بازی هم گفتم که تمرکز ما روی کارمان است و با این اتفاقات و حاشیه‌ها درگیر نمی‌شویم و تمرکزمان روی تیم خودمان است. با بازیکنان هم صحبت کرده‌ایم و می‌دانیم که در این مسیر حواشی هم زیاد خواهد بود، اما ما فقط روی کار خودمان تمرکز می‌کنیم تا بهترین عملکرد را داشته باشیم.

نکونام درمورد اینکه گفته می‌شود از بازیکنانش خواسته تا از فضای مجازی دور شوند، تصریح کرد: خیلی از مسائل درون خانوادگی است و نیازی نیست بیرون درمورد آنها صحبت کنم.

*یک کانکس بگذارند یا چادر بزنند

وی در پاسخ به این سوال که آیا مسیر نشست خبری شما را اذیت می‌کند یا خیر، گفت: واقعاً خسته شده‌ایم. یک کانکس بگذارند یا چادر بزنند. بعد از بازی از آن طرف باید به این طرف بیایم؛ تازه به پله و آسانسور می‌رسیم و ... از حالا عزای برگشت را گرفته‌ایم!

سرمربی تیم فوتبال استقلال درمورد اینکه این تیم برنامه خاصی روی ارسال‌ها دارد، اظهار داشت: وقتی خطا اتفاق می‌افتد یا کرنر می‌شود با توجه به ارسال‌های خوبی که بازیکنان ما انجام می‌دهند سعی می‌کنیم بهترین عملکرد را داشته باشیم و بتوانیم به موقعیت و گل برسیم. خودتان می‌دانیم که بازیکنان سر زن روی ضربات ایستگاهی نیازمند توپ و ارسال خوب هستند تا عملکرد خوبی داشته باشند. ما هم مثل همه تیم‌ها تمرین می‌کنیم و شاید تمرکز ما روی تیم خودمان و آنالیز حریف باشد، اما برای ضربات ایستگاهی هم برنامه داریم، چون خیلی از گل‌ها در دنیا روی همین ضربات اتفاق می‌افتد.

*عجول بودیم

نکونام درمورد عجول بودن بازیکنان در ضدحملات، عنوان کرد: برنامه ما این بود که به دلیل کیفیت تیم تراکتور که یکی از پرمهره‌ترین تیم‌های ایران است را از بالا پرس کنیم تا به موقعیت برسیم. در ضربات آخر و پاس آخر کم دقت بودیم. اگر دقت می‌کردیم و پاس آخر را خوب می‌دادیم می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم، اما عجول بودیم. در نیمه اول دو بازیکن ما اینقدر عجله داشتند که به گل برسند با هم برخورد کردند و توپ را از دست دادیم. قطعاً باید تمرین کنیم و بیشتر تمرکز کنیم تا بهتر شویم.

*کیفیت و کارایی بلانکو خیلی بالاتر است

سرمربی تیم فوتبال استقلال درخصوص عملکرد بلانکو و گلزنی‌اش در بازی امروز، تصریح کرد: قطعاً خودم چون بازیکن بوده‌ام و مربی هستم نمی‌توانم بی‌دلیل از کیفیت یک بازیکن تعریف کنم. شاید در این راه اتفاقاتی رخ دهد که خواسته‌های مربی و هوادار و ... برآورده نشود. بلانکو فوتبالیست خوبی است و ما برای این بازی برنامه داشتیم و او هم کیفیت خود را نشان داد. به نظر من کیفیت و کارایی او خیلی بالاتر از این است و همچنان نیاز به زمان و بازی دارد تا با تیم و شرایط و شکل تیم آشنا شود.

نکونام درمورد خط دفاع استقلال و کم گل خوردن این تیم، گفت: دفاع تیمی ما با تمرکز وارد بازی شد. زمانی که توپ نداشتیم عملکرد دفاعی تیم مان خوب بود. تمرکز تیمی و شرایط هر بازی هم متفاوت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • یوسف مرادی ۲۳:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    درود بر شرفت.. پا جای بزرگانی مانند ناصرخان حجازی،،منصور پورحیدری،،امیر قلعه نوعی می گذاری..با آرزوی موفقیت برای نکونام و باشگاه استقلال.
  • ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    نکونام هم مثل مجیدی کارشو بلده با جو درست کردن در فضای مجازی و سکه دادن به بازیکنان حریف بلده چطوری کارو در بیاره
  • ۰۸:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۱
    0 0
    راضی هستی؟ خب خدا رو شکر، دیگه فوتبال پاکه دیگه!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس