کد خبر 1545054
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۰
ماکرون: اسرائیل کشتار کودکان و زنان را متوقف کند

رئیس‌جمهور فرانسه از رژیم صهیونیستی خواست کشتار زنان و کودکان را متوقف کند.

به گزارش مشرق، امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه بامداد شنبه از رژیم صهیونیستی خواست بمباران غیرنظامیان در غزه را متوقف کند.

ماکرون در مصاحبه‌ای اختصاصی با رسانه دولتی انگلیس، بی‌بی‌سی گفت که اسرائیل باید کشتن کودکان و زنان در غزه را متوقف کند.

ماکرون در این مصاحبه که در کاخ الیزه انجام شد گفت که «هیچ توجیهی» برای این بمباران‌ها وجود ندارد و آتش‌بس به نفع اسرائیل خواهد بود.

رئیس‌جمهور فرانسه با بیان این ادعا که حق اسرائیل برای «دفاع از خود» را به رسمیت می‌شناسد گفت: «من از آنها می‌خواهم که این بمباران را متوقف کنند.»

رئیس‌جمهور فرانسه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت که فرانسه به طور مشخص «اقدامات تروریستی حماس» را محکوم می‌کند.

او در پاسخ به این سوال که آیا مایل است سران سایر کشورها از جمله انگلیس و آمریکا هم به دعوت او برای آتش‌بس ملحق شوند گفت: «امیدوارم که این کار را بکنند.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی به سرعت به اظهارات ماکرون واکنش نشان داد و گفت که کشورها باید حماس را محکوم کنند نه اسرائیل را.

در بیانیه‌ای از دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آمده است: «جنایت‌هایی که امروز توسط حماس-داعش در اسرائیل انجام می‌شود فردا در پاریس، نیویورک و سراسر دنیا اتفاق خواهد افتاد.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «مسئولیت آسیب دیدن غیرنظامی‌ها با حماس است نه با اسرائیل. به یاد داشته باشیم که اسرائیل به این دلیل وارد این جنگ شد که این سازمان تروریستی در اقدامی بی‌رحمانه صدها اسرائیلی را به قتل رساند و بیش از ۲۰۰ اسرائیلی را ربود.»

آخرین گزارش‌ها حاکی است که که تعداد قربانیان حملات رژیم صهیونیستی در غزه به ۱۱ هزار و ۷۸ شهید و ۲۷ هزار و ۴۹۰ زخمی رسیده است. از میان این شهدا، چهار هزار و ۵۰۶ نفر کودک، سه هزار و ۲۷ نفر زن، و ۶۷۸ نفر هم سالمند هستند.

دفتر رسانه‌ای دولت در غزه روز جمعه همچنین از شهادت ۱۳ فلسطینی و برجا ماندن ده‌ها زخمی در بمباران مجتمع پزشکی «الشفاء» توسط اشغالگران خبر داده بود. جنگنده‌های اسرائیلی تنها صبح جمعه ۴ حمله به درمانگاه‌های صحرایی این بیمارستان داشتند.

تانک‌های زرهی ارتش رژیم اشغالگر بیمارستان‌های «الرنتیسی» و «النصر» برای کودکان، و دو بیمارستان دیگر فعال در حوزه چشم‌پزشکی و سلامت روان را از هر طرف به محاصره درآورده‌اند.

به گفته منابع خبری، هزاران بیمار، کارکنان بیمارستان، کادر درمان و آوارگان بدون آب و غذا در بیمارستان ها گرفتار شده و هر لحظه در معرض خطر مرگ قرار دارند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    3 0
    ماکرون مکار دیگه خیلی خیلی دیر شده . باید این حرف را همان روز اول تجاوز رژیم صهیونیستی می گفتید نه حالا که حدود ۱۲ هزار نفر انسان بی گناه را شهیر کرده اند . نه حالا که مردم سراسر اروپا و آمریکا بر علیه سران و مقامات کشورشان تظاهرات و تجمع می کنند و شما از ترس خودتان این حرف را می زنید نه بخاطر دلسوزی برای مردم فلسطین.
  • ۱۱:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
    0 0
    ترسوهای غرب زده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس