ریل‌گذاری کانادا برای تداوم جنایات اسرائیل در غزه

«اندرو میتروویکا» ستون‌نویس شبکه الجزیره با ارایه گزارشی افشا کرد که بسیاری از نظامیان رژیم صهیونیستی با هواپیماهای کانادایی بین کشورهای مختلف جابجا می‌شوند ...

به گزارش مشرق به نقل از الجزیره، از زمان آغاز بمباران نوار غزه بسیاری از کشورهای غرب از جمله کانادا به حمایت مالی - نظامی صهیونیست ها مشغول بوده اند و این حمایت را به بهانه‌های مختلفی انجام داده‌اند.

بر اساس این گزارش، شرکت‌های کانادایی در قالب‌های مختلفی از نظامیان رژیم صهیونیستی حمایت می‌کنند و می‌شود اینگونه تعبیر کرد که حتی دیپلمات‌های غربی نیز زیرمجموعه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم و شرکت‌های وابسته به اسرائیل هستند. همچنین گزارش‌ها حاکی از این است که حتی هواپیماهای کانادایی نظامیان و نیروهای ذخیره صهیونیستی را جابجا می‌کنند تا کشتار مردم فلسطین همچنان ادامه داشته باشد.

الجزیره می افزاید: هرچند جاستین ترودو نخست وزیر کانادا به صورت نمادین با فلسطینی‌های مقیم تورنتو ملاقات می‌کند ولی زیردستانش تمام دستورهای صادر شده از سوی نتانیاهو را اجرا می‌کنند.

اندرو میتروویکا ستون نویس شبکه الجزیره می‌گوید: وقتی با دیپلمات‌های کانادایی صحبت کرده و نظرشان را درباره جنگ غزه پرسیده، به خوبی متوجه وخامت اوضاع در این باریکه شده است.

وی می‌نویسد: وقتی از دیپلمات‌های کانادایی درباره ارسال نیروهای ذخیره اسرائیلی با هزینه‌های دولت کانادا پرسیدم، جواب‌های غیرمنطقی شنیدم.

به نوشته میتروویکا در ۲ هفته گذشته ده‌ها شهروند رژیم صهیونیستی که گفته می‌شود همگی نظامی بودند با ۲ پرواز ارتش کانادا از آتن به تل آویو منتقل شدند.

درحالی کانادا اکنون از حضور نیروهای ویژه خود در سرزمین های اشغالی خبر می دهد که پیشتر در مورخ ۲۸ مهرماه ۱۴۰۲ کاخ سفید در اقدامی فریبکارانه با حذف تصویری از حضوری نیروهای ویژه آمریکایی موسوم به «نیروی دلتا» (Delta Force) در سرزمین های اشغالی از شبکه اجتماعی اینستاگرام خود، تلاش کرد تا حضور چنین نیروهایی را در این منطقه انکار کند.

با این وجود یک سخنگوی وزارت دفاع ملی کانادا به رسانه ها اعلام کرد که نیروهای ویژه این کشور برای کمک به اعضای سفارت کانادا و انجام برنامه ریزی اضطراری در این زمینه در منطقه به سر می برند.

در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغالگری و ستم رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها، نیروهای مقاومت فلسطین روز شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳، عملیات غافلگیرکننده‌ای با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع رژیم اشغالگر قدس آغاز کردند و این رژیم برای تلافی و جبران شکست خود و توقف عملیات مقاومت، تمام گذرگاه‌های نوار غزه را بسته و در حال بمباران این منطقه است.

در این ارتباط نگرانی‌های جامعه جهانی به فاجعه انسانی، کشتار بی‌رحمانه مردم غزه و درخواست‌ها برای متوقف کردن ماشین کشتار رژیم اسرائیل، رو به افزایش است اما این رژیم همچنان بر حملات خود ادامه داده و سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی تاکید دارد که به هیچ عنوان مساله آتش‌بس مطرح نیست و در واقع همه برنامه‌ها و طرح‌های این رژیم برای جنگ، کشتار و ویرانی بیشتر است.

سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین بعد از ظهر امروز (سه‌شنبه) از افزایش شمار شهدای حملات بی‌رحمانه ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۱۰ هزار و ۳۲۸ نفر خبر داد و افزود: در همین مدت ۲۵ هزار و ۹۵۶ شهروند فلسطینی نیز زخمی شده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    0 0
    لبیک یا مهدی و خامنه ایی مرگ بر آمریکا ....
  • ۲۰:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۶
    1 0
    جومونگ کجاست الان ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس