حکیم: فاجعه غزه از عظمت عملیات طوفان‌الاقصی نمی‌کاهد

رهبر جریان حکمت ملی عراق گفت: بحران غزه و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی علیه ساکنان آن نمی تواند از عظمت آنچه که در عملیات طوفان الاقصی اتفاق افتاد، بکاهد.

به گزارش مشرق، «سید عمار حکیم» در دیدار با سفرای عراق در کشورهای مختلف که با حضور «فواد حسین» وزیر امور خارجه این کشور انجام شد، اظهار داشت: جهان در حال تجربه کردن تزلزل ارزش های انسانی و اعمال معیارهای دوگانه در مواجهه با تجاوز اشغالگران است.

وی افزود: جهان در حال تجربه زلزله در ارزش های اخلاقی است، زیرا بیش از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بدون آب، غذا، دارو، برق و سوخت و زیر بمباران وحشیانه و هولناک رژیم غاصب اسرائیل محاصره شده‌اند و جامعه بین المللی به دلیل در نظرگرفتن معیارهای دوگانه در برخورد با آزادی بیان، حقوق بشر و حقوق مردم در حق تعیین سرنوشت خویش، سکوت اختیار کرده است.

حکیم با بیان اینکه بحران به وجود آمده توسط اشغالگران صهیونیست در غزه نمی تواند آنچه پس از هفتم اکتبر ( ۱۵ مهر) اتفاق افتاد را تقلیل دهد، گفت: عملیات طوفان الاقصی نتیجه یک دوره سخت برای فلسطینی ها است که بیش از هفت دهه طول کشیده ست.

وی با اشاره به برگزاری هفتمین گردهمایی سفیران عراق در کشورهای مختلف که چند روز قبل در بغداد برگزار شد، بر اهمیت این گردهمایی ها در برقراری ارتباط، رایزنی، بررسی مواضع و مشخص کردن اولویت های دستگاه دیپلماسی کشور تاکید کرد.

رهبر جریان حکمت ملی عراق افزود: اهمیت این کنفرانس به دلیل برگزار شدن در شرایط استثنایی که منطقه طی می کند و اتفاقاتی که در منطقه و برخی مناطق عراق می افتد، دوچندان است.

وی که ریاست ائتلاف نیروهای دولت ملی در انتخابات پیش روی عراق را برعهده دارد، از موضع فعالانه این کشور در حمایت از آرمان فلسطین در سطوح مرجعیت دینی، دولتی، دیپلماتیک، مردمی و رسانه ای قدردانی و تاکید کرد که تصمیم گیری درباره صلح و جنگ در حیطه اختیارات مجلس نمایندگان عراق است و این نهاد، یک قدرت انحصاری است که در قانون اساسی بر آن تصریح و مسئولیت قانونگذاری به آن واگذار شده است.

حکیم در این دیدار خواستار توجه توسعه روابط عراق با کشورهای آفریقایی شد و افزود: هیات های دیپلماسی عراق در آفریقا باید اولویت های جدیدی را برای همکاری با کشورهای این قاره ترسیم کنند.

وی با بیان اینکه چالش فعلی عراق ، اقتصادی و اقلیمی است، افزود که این کشور از بحران های امنیتی و سیاسی دور شده است.

حکیم داد: ثبات سیاسی، ثبات امنیتی ، اجتماعی و فرصت‌های نویدبخش اقتصادی را به ارمغان می‌آورد و ما در ائتلاف نیروهای دولت ملی از قشرهای مختلف استفاده می کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس