کد خبر 1543392
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۵
کودکان غزه مجبور به نوشیدن آب شور دریا شده‌اند

حملات رژیم صهیونیستی به مخازن آب و شبکه فاضلاب در مناطق مختلف غزه کار را به جایی رسانده است که مردم مجبور به استفاده از آب شور دریا برای آشامیدن شده‌اند و سیلی از پساب آب‌های آلوده در خیلی از مناطق به راه افتاده است.

به گزارش مشرق، رویترز نوشت: سیندی مک کین، مدیر برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد زنگ خطر را در مورد وضعیت انسانی در نوار غزه به صدا درآورد و خواستار ارائه سریع کمک‌های بشردوستانه لازم به نوار غزه با ادامه تجاوزات اسرائیل شد.

مک کین ضمن تاکید بر لزوم دسترسی ایمن و گسترده مردم غزه به کمک‌های بشردوستانه گفت: ذخایر حیاتی مواد غذایی در غزه تا سطوح خطرناکی به پایین رسیده است.

وی امروز یکشنبه از گذرگاه مرزی رفح در مرز نوار غزه با مصر گفت: کمک‌های ورودی برای رفع نیازهای رو به افزایش کافی نیست.

در همین راستا، کمیته اضطراری شهرداری غزه نیز هشدار داد که به دلیل اقدام رژیم صهیونیستی در هدف قرار دادن شبکه فاضلاب بخش‌های زیادی از شهر بخصوص در محله الزیتون در نزدیکی مسجد علی و در منطقه النفق صحنه به راه افتادن سیلی از فاضلاب شهری شدند.

در چهارمین هفته تجاوزات رژیم صهیونیستی در سایه، قطعی برق، کاهش سوخت و آسیب رسیدن به بسیاری از تاسیسات حیاتی غزه از جمله مخازن آب و فاضلاب این منطقه با بحران بی سابقه بهداشتی و زیست محیطی مواجه شده است.

شهرداری غزه از همه نهادهای بین المللی ذیربط خواسته است تا قبل از فروپاشی و وقوع عواقب نامطلوب، اقدام فوری انجام دهند و اوضاع را نجات دهند.

پیش از این شهرداری بیت لاهیا در نوار غزه نیز امروز یکشنبه اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی با بمباران چاه آب و مخزن آب تل الزعتر در شمال نوار غزه که ۷۰ هزار نفر از آن تغذیه می‌کنند به دنبال تشدید بحران انسانی در نوار غزه هستند.

همچنین با کاهش کار پمپ‌های آب تنها ایستگاه آب شیرین کن اردوگاه النصیرات در وسط نوار غزه که به دلیل کمبود سوخت ناشی از حملات هوایی رژیم صهیونیستی بوده، کار به جایی رسیده که ساکنان مجبور به نوشیدن آب شور دریا و دادن آن به کودکان هستند که آن نیز با خطراتی برای سلامتی به همراه بوده است.

رژیم اشغالگر اسرائیل با خودداری از اجرای درخواست‌های نهادهای بین المللی و بشردوستانه مبنی بر ورود حدود ۱۰۰ کامیون در روز، به اعمال محدودیت‌های امنیتی برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه از طریق گذرگاه رفح ادامه می‌دهد.

به گفته منابع فلسطینی روزانه ۲۵ درصد از کمک‌هایی که باید به شکل روزانه وارد نوار غزه شوند، به سختی اجازه ورود پیدا می‌کنند.

این در حالی است که آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا دیروز شنبه در امان، پایتخت اردن ادعا کرد که روزانه ۱۰۰ کامیون از گذرگاه رفح عبور می‌کند و این اصلا کافی نیست.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 5
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۴
    0 0
    مرگ بر صهیونیسم جهانی
  • ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۵
    0 1
    چطور میخواهیم فردای قیامت جلوی پیامبر و امام حسین سر بلند کنیم ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس