کویت: خواستار آتش‌بس در غزه هستیم

ولی‌عهد کویت در سخنانی ضمن تاکید بر حمایت کشورش از اعلام آتش‌بس در غزه، گفت: تجاوزات وحشیانه اسرائیل و تلاشش برای آوارگی مردم نوار غزه را محکوم می‌کنیم.

به گزارش مشرق، «مشعل الاحمد الجابر الصباح» ولی‌عهد کویت امروز سه شنبه، ۳۱ اکتبر در جمع نمایندگان مجلس کشورش، درباره درگیری‌های فلسطین گفت: ما خواستار باز شدن گذرگاه‌ها و ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه هستیم.

طبق گزارش پایگاه خبری «الخلیج»، ولی‌عهد کویت تاکید کرد: ما با اهتمام وقایع خونین غزه را دنبال، و تخلفات و بمباران وحشیانه اسرائیل را محکوم می‌کنیم. تجاوزات وحشیانه اسرائیل و تلاشش برای آوارگی مردم غزه را رد می‌کنیم.

الصباح ادامه داد: ما خواستار آتش‌بس و اجازه ورود کمک‌های بشردوستانه و امدادی هستیم؛ کویت از همه تلاش‌هایی که با هدف دستیابی به راه‌حلی جامع و عادلانه برای این موضوع مطابق با موازین بین‌المللی است، حمایت می‌کند.

مجمع عمومی سازمان ملل متحد شب جمعه قطعنامه‌ای را درباره غزه تصویب کرد و خواستار آتش‌بس فوری و پایدار بشردوستانه شده بود. ۱۲۰ کشور به این قطعنامه رای مثبت دادند؛ ۱۴ کشور مخالف آن بودند و ۴۵ کشور از رای دادن امتناع کردند.

«الی کوهن» وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی، کشورهای تصویب‌کننده قطعنامه برقراری آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه را به «نفرت‌پراکنی» متهم کرده و قاطعانه هرگونه درخواست در این باره را رد کرد.

وزارت خارجه عربستان سعودی هم روز شنبه، ۲۸ اکتبر با انتشار بیانیه‌ای، نگرانی شدید ریاض در خصوص تشدید تنش نظامی صهیونیست‌ها علیه مردم فلسطین را ابراز و تاکید کرد: پادشاهی سعودی با هر گونه عملیات زمینی انجام شده توسط اسرائیل را محکوم و تقبیح می‌کند؛ زیرا این عملیات موجب تهدید جان غیرنظامیان فلسطینی شده است.

«بدر البوسعیدی» وزیر امور خارجه عمان امروز ضمن حمایت از اعلام آتش‌بس در نوار غزه تصریح کرد: ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که اسرائیل را به دلیل هدف قرار دادن غیرنظامیان در غزه مورد پیگرد و محاکمه قرار دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    به غزه کمک کنید ،محصولات کشور های غربی را تحریم کنید ،سفرای امریکا ، آلمان ، فرانسه و انگلیس را اخراج کنید اگر مسلمان هستید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس