کد خبر 1541237
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۳
۶۶ میلیارد تومان در جیب دروازه بان کروات پرسپولیس

دروازه بان سابق تیم فوتبال پرسپولیس از این باشگاه مبلغی حدود ۶۶ میلیارد تومان دریافت می کند.

به گزارش مشرق، «بوژیدار رادوشوویچ» دروازه کروات و سابق تیم فوتبال پرسپولیس در لیگ شانزدهم پس از جدایی «لوبانف» ازبکستانی به پرسپولیس پیوست و به عنوان گلر دوم بعد از علیرضا بیرانوند عملکرد بسیار خوبی را از خود نشان داد و توانست به یکی از مهره‌های ثابت پرسپولیس تبدیل شود.

شرایط متفاوت «رادوشوویچ» با سه مربی

رادوشوویچ سه فصل زیر نظر برانکو ایووانکوویچ در پرسپولیس حضور داشت اما بعد از جدایی برانکو از کادر فنی سرخپوشان جدا شد و با روی کار آمدن «گابریل کالدرون»، این مربی آرژانتینی نارضایتی خود را از عملکرد این دروازه بان اعلام کرد و به مدیران پرسپولیس اطلاع داد تا به سراغ جانشینی برای او بروند.

پس از جدایی کالدرون و روی کار آمدن یحیی گل محمدی ناگهان ورق برای رادوشوویچ برگشت و این دروازه بان توانست رضایت یحیی گل محمدی را جلب کند و در زمان مدیریت محمد حسن انصاری فرد در حالی که یک سال دیگر از قراردادش باقی مانده بود، قرارداد این بازیکن برای سه فصل دیگر تمدید شد.

۹۹۰ هزار یورو برای چهار فصل

طبق قرارداد جدید رادوشوویچ با پرسپولیس، مدیران این باشگاه متعهد شدند که برای فصل ۱۴۰۰-۱۳۹۹ مبلغ ۲۱۰ هزار یورو، برای فصل ۱۴۰۱-۱۴۰۰ مبلغ ۲۵۰ هزار یورو، برای فصل ۱۴۰۲-۱۴۰۱ مبلغ ۲۶۰ هزار یورو و برای فصل ۱۴۰۳-۱۴۰۲ مبلغ ۲۷۰ هزار یورو به رادوشوویچ دستمزد پرداخت کنند. یعنی رقمی معادل ۹۹۰ هزار یورو که برای پرسپولیس بسیار سنگین بود اما انصاری فرد این قرارداد سنگین را با دروازه بان کروات منعقد کرد.

۶۶ میلیارد تومان در جیب دروازه بان کروات پرسپولیس

ترک ایران و شکایت به فیفا

در سال ۱۴۰۰ و به دلیل نوسانات شدید ارز در کشور، مدیران پرسپولیس نتوانستند به موقع دستمزد دروازه بان کروات خود را پرداخت کنند. در همین راستا و در آذر ۱۴۰۰ رادوشوویچ برای همیشه ایران را ترک کرد و حاضر نشد در تمرینات پرسپولیس حضور یابد. رادوشوویچ همانند دیگر بازیکنان خارجی شاغل در لیگ برتر برای دریافت مطالبات خود به فیفا شکایت کرد تا پرونده‌ای دیگر برای فوتبال ایران و باشگاه پرسپولیس در فدراسیون جهانی فوتبال باز شود.

جریمه ۲۰۰ هزار یورویی پرسپولیس به دلیل تأخیر در پرداخت قسط سوم

در فروردین ماه ۱۴۰۱، کمیته وضعیت فیفا بعد از بررسی شکایت بوژیدار رادوشوویچ از پرسپولیس، این باشگاه را محکوم به پرداخت ۸۶۶ هزار یورو به دروازه‌بان سابق کروات خود کرد. همچنین پرسپولیس باید پنج درصد سود سالیانه نیز به رادوشوویچ پرداخت می‌کرد که این رقم را به حدود یک میلیون یورو افزایش می‌داد. پس از اعلام قطعی این رأی، مدیران پرسپولیس با وکیل رادوشوویچ وارد مذاکره شدند و قرار شد مبلغ یک میلیون یورو طی چهار قسط ۲۵۰ هزار یورویی به این دروازه بان پرداخت شود منوط بر اینکه اگر در زمان مقرر این رقم به حساب بازیکن واریز نشود ۲۰۰ هزار یوروی دیگر به عنوان جریمه پرسپولیسی‌ها باید به این دروازه بان پرداخت کنند.

مدیران پرسپولیس دو قسط ابتدایی رادوشوویچ را طبق تاریخی که در تفاهمنامه آنها آمده بود به حساب وکیل بازیکن واریز کردند اما در پرداخت قسط سوم تعلل کردند و فیفا به دلیل نرسیدن پول و ارائه رسید غیر قابل قبول، باشگاه پرسپولیس را محکوم به پرداخت این مطالبات کرد. بدین ترتیب باشگاه پرسپولیس موظف است ۴۰۰ هزار یورو به رادوشوویچ پرداخت کند که ۲۰۰ هزار یورو جریمه و ۲۰۰ هزار یورو پرداخت نهایی به این بازیکن محسوب می‌شود. البته سرخ‌ها پیش از این توانسته بودند ۵۰ هزار یورو از قسط سوم رو زودتر از موعد به حساب دروازه بان سابق خود واریز کنند و به همین دلیل ۲۰۰ هزار یورو باقی مانده بود که با تعلل مدیران این عدد به رقم ۴۰۰ هزار یورو تبدیل شد.

۶۶ میلیارد تومان ناقابل در جیب دروازه بان کروات

در مجموع و طبق حکم فیفا پرسپولیسی‌ها باید به دروازه بان سابق خود رقمی معادل یک میلیون و دویست هزار یورو پرداخت کنند که از این رقم تاکنون ۴۰۰ هزار یورو به حساب دروازه بان کروات واریز شده و اکنون ۸۰۰ هزار یورو دیگر باقی مانده است که اگر قیمت هر یورو را ۵۵ هزار تومان در نظر بگیریم رادوشوویچ، مجموعاً رقمی معادل ۶۶ میلیارد تومان از پرسپولیس دریافت می‌کند که این نشان از عدم توجه مدیران وقت باشگاه پرسپولیس برای عقد قرارداد با این بازیکن است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا IR ۰۹:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    ارث پدری بابامسعودشون و باباحمیدشون برای همین روزه ها هست دیگه
  • IR ۰۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    0 0
    بیت المال در جیب گلر همیشه نیمکت نشین خارجی برای تیم حکومتی
  • ... IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
    5 0
    خداییش مسئولین نمیخوان جلوی حیف ومیل پول بیت المال و بگیرن لااقل واژه اسلامی رو حذف کنن
  • IR ۰۹:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۹
    0 0
    ۹۹۰ هزار یورو برای چهار فصل! اشتباه نگید این قرارداد 1 فصله، اولا 4 فصل قرارداد بستن با این دروازه بان منطقی نبود و مهم تر اینکه برای دریافت این پول فقط یک فصل بیرون نشست و فصل بعد تو کرواسی تیم گرفت! دم خروس بریز وبپاش های تاریخی هر روز از یه جا میزنه بیرون! گرچه تمام ستاره های ایران رو به قول خودشون به عشق پیراهن و مفت میخریدن اما بودیمیر، کالدرون، برانکو و ... قضیه رو تابلو کردن! 10 سال بریز وبپاش های تاریخی به کمک بی عدالتی های تاریخی با بی کفایتی و مفت خوری تاریخی تر شده آبروریزی تو آسیا. تیم ریشه دار استقلال رو نابود نکنید قهرمان هم میشیم.
  • محسن IR ۱۰:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۱۰
    0 0
    به همین راحتی ۶۶ میلیارد تومن متوجهین دروازه بان کروات بدون بازی کردن توی این سالها بیش از قرار دادش ک پول بیت الماله گرفته و رفته یه ابم روش؟ اصلا مگه مهمه برای اون مدیران؟ باید این پول رو از مدیر بی کفایت بگیرند تا درس عبرتی بشود ک ب موقع ب قرار داد خود عمل کنند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس