ترکیه‌: دیپلمات‌های اسرائیلی از ۱۰ روز پیش از ترکیه خارج شده‌اند

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی روز گذشته ادعا کرد که دستور داده دیپلمات‌های اسرائیلی از ترکیه به فلسطین اشغالی بازگردند. اما دیپلمات‌های اسرائیلی از ۱۰ روز پیش از ترکیه خارج شده‌اند.

به گزارش مشرق، منابع آگاه دیپلماتیک در ترکیه اعلام کردند که دیپلمات‌های اسرائیلی از ۱۹ اکتبر جاری، این کشور را ترک کرده‌اند.

این در حالی است که «الی کوهن» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، روز گذشته در واکنش به حمایت آنکارا از مقاومت فلسطین خبر داد که دستور بازگشت دیپلمات‌های اسرائیلی در ترکیه به فلسطین اشغالی را صادر کرده است.

منابع ترکی اعلام کردند که دیپلمات‌های رژیم صهیونیستی، عملا مدتی است که ترکیه را ترک کرده‌اند و در حال حاضر در خاک ترکیه نیستند بلکه از ۱۹ اکتبر جاری به فلسطین اشغالی بازگشته‌اند.

این منابع در گفت‌وگو با خبرگزاری «آناتولی» تصریح کردند که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در ۱۸ اکتبر، یادداشتی را به وزارت خارجه ترکیه ارسال و اعلام کرد که در سایه تحولات اخیر، دیپلمات‌های اسرائیلی از ۱۹ اکتبر سفارت اسرائیل در ترکیه را ترک می‌کنند.

این منابع تاکید کردند: «دشوار است که بفهمیم چرا کوهن دستور بازگشت آن‌ها را صادر کرده است، زیرا این دیپلمات‌ها ازجمله ایریت لیلیان، سفیر اسرائیل عملا کشور ما را به دلایل امنیتی ترک کرده‌اند و این موضوع را به آنکارا اطلاع داده‌اند«.

اما کوهن، روز گذشته در واکنش به مواضع ترکیه در حمایت از حماس و غزه، اعلام کرد که به دیپلمات‌های اسرائیل دستور داده که خاک ترکیه را با هدف «بازنگری در روابط با ترکیه» ترک کنند.

«رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه روز گذشته (شنبه، ۲۸ اکتبر) در سخنانی بار دیگر ضمن حمایت از مقاومت فلسطیت و عملیات طوفان‌الاقصی که از هفتم اکتبر جاری علیه رژیم صهیونیستی آغاز شده، گفت که حماس گروه تروریستی نیست و این رژیم اسرائیل است که از تروریست‌ها در سوریه و عراق حمایت می‌کند.

وی تصریح کرد:« غرب اصلی‌ترین مسؤول اتفاقاتی است که در غزه می‌افتد و به طور کامل از کشتار کودکان فلسطینی دفاع می‌کند؛ آن‌ها تا دیروز برای ظلمی که در اوکراین می‌شود اشک تمساح می‌ریختند، [اما] امروز از اسرائیل دفاع می‌کنند و دستانشان به خون آلوده است..اسرائیل بدون حمایت کشورهای غربی سه روز هم دوام نمی‌آورد؛ مسئولان غربی در برابر فریادهای کشتار در غزه و درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل لال و کر شده‌اند».

اردوغان تاکید کرد که آنکارا برای انجام مقدمات لازم به منظور اعلام اسرائیل به عنوان جنایتکار جنگی اقدام خواهد کرد.

علاوه بر واکنش کوهن به این اظهارات که مدعی شد دستور می‌دهد دیپلمات‌های اسرائیلی ترکیه را ترک کنند، «گیلعاد اردان» سفیر رژیم صهیونیستی در سازمان ملل نیز به اردوغان توهین کرد و گفت: «اردوغان امروز تلاش کرد تا وجهه خود را بهبود ببخشد اما همچنان ضد یهودی باقی ماند و عقرب همیشه عقرب باقی می‌ماند».

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۷
    1 0
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس