نگرانی شدید وزیر اول اسکاتلند از قطع مخابرات غزه

وزیر اول اسکاتلند گفت در پی قطع ارتباطات مخابراتی نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی، از مرده یا زنده بودن والدین همسرش که در نوار غزه تحت محاصره این رژیم گرفتار شده‌اند خبر ندارد.

به گزارش مشرق، «حمزه یوسف»، وزیر اول اسکاتلند نسبت به وضعیت پدر و مادر همسر فلسطینی‌اش در غزه، بعد از آنکه رژیم صهیونیستی ارتباطات مخابراتی این باریکه را قطع کرد اظهار نگرانی شدید کرد.

به نوشته خبرگزاری «پرس اسوسیشن»، وزیر اول اسکاتلند در مصاحبه‌ای اظهار کرد، او و نادیا نخلا، همسر فلسطینی او «شدیدا نگران» وضعیت والدین همسرش هستند. حمزه یوسف همچنین گفت، ناتوانی همسرش از گرفتن اخبار درباره اینکه آیا والدینش هنوز زنده هستند، او را «بهت زده» کرده است.

ماجد و الیزابت نخلا، والدین همسر فلسطینی وزیر اول اسکاتلند، چند روز قبل از شروع عملیات طوفان الاقصی از سوی نیروهای حماس علیه رژیم صهیونیستی به نوار غزه سفر کردند تا با اقوامشان در آنجا دیدار کنند اما در ادامه با اعمال محاصره از سوی این رژیم علیه غزه، در آنجا گرفتار شدند.

رژیم صهیونیستی اخیرا به دنبال تشدید بمباران جنایتکارانه خود علیه غزه اقدام به قطع ارتباطات مخابراتی و قطع کامل اطلاع‌رسانی در غزه کرد.

وزیر اول اسکاتلند گفت که از روز جمعه دیگر نتوانسته خبری از والدین همسرش بگیرد.

او در مصاحبه‌ای به «بی.بی.سی» گفت: «ما دیگر نتوانستیم خبر واضحی از آنها از زمان تشدید بمباران در شب گذشته دریافت کنیم و تصور کنید که در این وضعیت چه نگرانی شدیدی پیدا کرده‌ایم و صادقانه بگویم که نمی‌دانیم آنها اصلا هنوز زنده هستند یا نه.»

او اضافه کرد: «این واقعیتی که تنها ما با آن روبرو هستیم نیست. این واقعیت پیش روی بسیاری از دیگر مردم در سراسر جهان هم هست که خبری از عزیزانشان که در غزه گرفتار شده و با سه هفته بمباران روبرو بوده‌اند دریافت نکرده‌اند.»

جنبش مقاومت حماس عملیات «طوفان الاقصی» را در تاریخ هفتم اکتبر علیه رژیم تروریست صهیونیستی به اجرا گذاشت که منجر به هلاکت حداقل ۱۵۰۰ صهیونیست و زخمی شدن نزدیک به ۵۰۰۰ نفر از آنها شده است. در پی این عملیات کابینه رژیم اشغالگر قدس دستور آغاز حملات گسترده به نوار غزه را صادر کرد. «یوآو گالانت» وزیر جنگ تل‌آویو با دستور اعمال محاصره همه‌جانبه علیه نوار غزه، ورود هرگونه غذا، دارو، سوخت، برق و حتی آب به این منطقه را ممنوع کرد.

طبق آمارهای وزارت بهداشت فلسطین، تعداد قربانیان تجاوزات همه‌جانبه رژیم صهیونیستی به مردم در نوار غزه و کرانه باختری به بیش از ۷۳۰۰ شهید و بیش از ۱۹ هزار مجروح رسیده است.

ارتش رژیم صهیونیستی جمعه دیشب، در بیانیه‌ای اعلام کرد نظامیان این رژیم عملیات زمینی خود را در نوار غزه «توسعه‌ خواهند داد». به دنبال این اعلام، شماری از تانک‌ها و خودروهای زرهی رژیم صهیونیستی پس از ورود محدود به نوار غزه با آتش شدید مقاومت فلسطین مواجه شدند و دیگر به حرکت خود ادامه ندادند. در پی ناتوانی ارتش رژیم صهیونیستی در پیشروی، سخنگوی ارتش این رژیم در گفت‌وگو با یک شبکه آمریکایی گفت این عملیات به معنای عملیات زمینی رسمی نیست.

حمزه یوسف در ادامه مصاحبه اظهار کرد: «صادقانه بگویم که همسر من مات و مبهوت است. نهایت تلاشم را می‌کنم که به او امید بدهم و تمام تلاش خود را می‌کنیم تا حواسمان را پرت کنیم. به هر تعداد شماره تلفن که می‌توانیم، به هر تعداد از بستگان در غزه که می‌توانیم زنگ می‌زنیم اما تا حالا هیچ نتیجه‌ای نداشته است.»

حمزه یوسف بار دیگر بر درخواستش برای برقراری آتش‌بس در غزه تاکید و بیان کرد: «این وضعیت برای شخص ما شدیدا دشوار است اما من خیلی زیاد به یاد مردان، زنان و کودکان بی گناه در غزه که به خاطر گناه نکرده، در چند هفته گذشته هدف مجازات دسته جمعی شدید قرار گرفته‌اند هستم و به همین خاطر همین الان لازم است که آتش‌بس برقرار شود.»

حمزه یوسف همچنین اخیرا با نوشته نامه‌ای به سران سیاسی بریتانیا از آنها خواست از برقراری آتش‌بس در غزه حمایت کنند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس