تهاجم فرهنگی

قوانین کاملی باید در فضای مجازی حاکم باشد تا پناهگاه‌ها برای مردم ایران امن باشند و به این فضاها اعتماد کنند.

به گزارش مشرق، این روزها که طوفان‌الاقصی چهره دیگری از مقاومت را پیش روی جامعه جهانی پدیدار کرده، هستند مخاطبانی که بخواهند در رابطه با جنایات صیونیستی به دنبال فیلم و سریال باشند، یا شاید نسل جوان به دنبال آن باشند که از تاریخ و تمدن ایرانی و روحیه آزادیخواه ایرانی، اثری ببینند اما شاهد هستیم که پلتفرم‌های داخلی چنین رویکردی را نه‌تنها از گذشته نداشته‌اند، حتی در موقعیت کنونی نیز به این موضوع توجهی نشان نمی‌دهند و بعضا با آثاری در زمین دشمن نقش بازی می‌کنند.

نبرد فرهنگی

کرمانشاه در روزهای دفاع‌مقدس پناهگاهی به نام «پارک شیرین» داشت. در سال۱۳۶۶ شب ۲۶ اسفند مردم از حمله موشکی به این پناهگاه پناه بردند. بی‌خبر از این‌که باخیانت منافقین، پناهگاه لو رفته است. آن شب با موشک مستقیم ارتش بعث عراق، مردم در پناهگاه به شهادت رسیدند،۱۰۰شهید و ۳۰۰جانباز به خاطر خیانت منافقین در یک‌ شب! اگر پناهگاه امن نباشد و به نقطه هدف برای دشمن تبدیل ‌شود؛ پناه بردن به آن، معادل مرگ است.

حالا در نبرد فرهنگی همین مثال مصداق دارد. در یورش همه‌جانبه فرهنگی دشمن در فضای غیررسمی و غیرقانونی حاکمیت پلتفرم‌های مجوزدار را به عنوان پناهگاهی برای مردم درنظر گرفته تا از خطرات فرهنگی موجود به آن پناه ببرند، پلتفرم‌ها پناهگاه‌هایی هستند که قرار است فضای امن فرهنگی ایجاد کنند اما خطرناک‌تر از اصابت موشک، گویی برخی از این پناهگاه‌ها مین‌گذاری شده است.

یعنی کسی که برای حفاظت فرهنگی از خود و خانواده‌اش به پلتفرم پناه می‌برد، پا در میدان مین می‌گذارد و به یقین آسیب می‌بیند.

قوانین کاملی باید در فضای مجازی حاکم باشد تا پناهگاه‌ها برای مردم ایران امن باشند و به این فضاها اعتماد کنند.

اما متاسفانه آش عرصه فیلم و سریال در سکوهای خصوصی آنچنان شور شده که برخی بی‌پروا به پخش فیلم‌ها و سریال‌های ضدایرانی می‌پردازند. در برخی از پلتفرم‌های گریزان از قانون، محصولاتی ارائه‌شده که ضدایرانی و برخی نیز مخالف هویت ایرانی است که پس از تذکرات رسانه‌ای هنوز از این پلتفرم حذف نشده‌ است.

سرقت هویت دانشمندان ایرانی

سریال کره‌ای در نوزدهمین زندگی‌ام می‌بینمت، تحریف بزرگی را به مخاطب القا کرده و زکریای رازی را دانشمند عرب کاشف الکل می‌نامد! این روایت در داخل ایران با واکنش‌های زیادی همراه بود.

حالا ببینید دیگران با چنین موقعیتی چه کار می‌کنند؛ در سریال کره‌ای دیگری به نام «پادشاه سرزمین» که توهین آن‌چنانی هم انجام نداده بود ولی فقط از شاهزاده عرب به‌عنوان یک فرد عیاش و زن‌باز یادکرده بود؛ با اتحاد مردم کشورهای عرب‌زبان در جهان و تحریم آن، سطح و امتیاز این سریال به پایین‌ترین حد خود رسید تا این شبکه مجبور به عذرخواهی رسمی از مردم عرب‌زبان شود.

ولی در ایران به‌جای آگاهی‌بخشی در مورد ضدایرانی و دروغ‌پردازانه بودن یک سریال خارجی، پلتفرم رسمی به تبلیغ و پخش این سریال می‌پردازد و به افزایش ضریب فراگیری آن کمک می‌کند تا مخاطبان عادی که خبر از این سریال نداشته‌اند، نیز از آن باخبر شوند و این تحریف در ناخودآگاه آنها عادی‌سازی شود و دیگر پافشاری روی هویت خود انجام ندهند.

در این سال‌ها پافشاری بر تحریف و جعل نام حقیقی خلیج‌فارس و سرقت دانشمندان و مشاهیر نشان از کارزاری ترکیبی و همه‌جانبه علیه ایران دارد که با بازوهای داخلی اثر آن دوچندان می‌شود.

در حالی که منطقی است ایرانی به مشاهیر خود افتخار کند و این پلتفرم‌ها وظیفه‌ دارند این نهاده‌های فرهنگی را معرفی و تبلیغ کنند، شاهد هستیم سریال‌هایی پخش می‌شود که در آنها ایرانی بودن نخبگان برجسته تاریخ و فرهنگ ایران اسلامی پنهان و هویت فرد را عرب و مربوط به کشورهای عربی معرفی می‌کند.

اعلام وضعیت قرمز؛ پناهگاه‌های فرهنگی مین‌گذاری شده است

حمله به باور مقاومت در پلتفرم‌ها

رویه مورد اشاره آغاز یا پایان ماجرا نیست بلکه روندی تکراری و پرشمار است. سریال لیست سیاه، فصل سه و فصل ششم، به طرز کاملا علنی به موضوع ایران می‌پردازد، در فصلی از این فصل‌ها، فرمانده سپاه قدس ایران در این سریال به شهادت می‌رسد.

سریال لیست سیاه یک سریال پروپاگاندای ضد ایرانی است که با تغییر دوبله، باز این اثر بر فیلم باقی می‌ماند. پلتفرم با تغییر نام کشور یا حتی آن نیروی نظامی، نمی‌تواند پوسته و هویت اثر را از آن بگیرد.

هر عمل تروریستی که رژیم کودک‌کش اسرائیل انجام داده در حق مردم فلسطین و بقیه کشورها را به سردار شهید سلیمانی ربط می‌دهند و جای جلاد و شهید را تغییر می‌دهند تا در باورهای مخاطب رسوخ کند.

فیلم Iron man مجموعه فیلم‌های مرد آهنی که از قسمت اول و دوم و سوم، اشارات مستقیمی به ایران و اسلام می‌شود. در قسمت دوم نیز مرد آهنی کشورهای تروریست را وقتی اعلام می‌کند، ایران و کره‌شمالی را نام می‌برد.

فیلم جوخه انتحار؛ سرقت اسناد محرمانه ایران به‌وسیله اجنه که در این فیلم به‌وضوح این مسأله مطرح می‌شود.

فیلم کاپیتان آمریکا سرباز زمستان به انقلاب ایران و امام خمینی توهین می‌کند و انقلاب ایران را تروریستی و برگرفته از بنیاد هایدرا که یک اتحاد مخوف تروریستی برای نابودی جهان است، معرفی می‌کند و این‌گونه یک اثر ایدئولوژیک به دست مخاطب ایرانی می‌رسد.

پلتفرم‌ها نباید پل ارتباطی برای رسیدن محتوای ناامن به دست مخاطبان باشند.

پخش فیلم Yes man «مرد بله‌گو»؛ در این اثر گفته می‌شود که به هر چیزی بله باید گفت ولی به ایرانیان و زنان ایرانی اعتماد نکنید و ایرانیان را تروریست معرفی می‌کند. تبدیل‌شوندگان۳: نیمه‌تاریک ماه؛ در مجموعه فیلم‌های تبدیل شوندگان، مخصوصا تبدیل شوندگان ۳، شاهد یک اثر پروپاگاندایی برای غرب هستیم.

که در قسمت سوم به نام نیمه‌تاریک ماه، به مقر انرژی هسته‌ای حمله می‌شود؛ آتوبات‌ها به این قسمت حمله می‌کنند، پرچم مقدس جمهوری اسلامی در این قسمت وارونه می‌شود و توهین به پرچم ایران در این قسمت رخ می‌دهد که متأسفانه در پلتفرم‌های داخلی این قسمت پخش‌ شده است.

اعلام وضعیت قرمز؛ پناهگاه‌های فرهنگی مین‌گذاری شده است

تبدیل شوندگان از مجموعه فیلم‌هایی است که در تعداد زیادی از سکانس‌ها پرچم آمریکا در آن وجود دارد که این فیلم را تبدیل به هویت غربی آمریکایی می‌کند. فیلمی که با دستور مستقیم پنتاگون ساخته‌شده تا هویت‌سازی برای آمریکاییان رخ دهد.

پلیس آهنی۳ (روبوکاپ۳)؛ در آغاز فیلم روبات بزرگی به ایران حمله می‌کند، پاسداران را راحت می‌کشد و فقط در پنج دقیقه آمریکا ایران را تسخیر می‌کند و با سانسور این پنج دقیقه، مخاطب خبری ندارد ولی با مهلک‌ترین بمب خوشه‌ای روبه‌رو خواهد شد و با سرچ و تحقیق پی به ضدایرانی بودن این اثر خواهد برد. مانند بمب کار نکرده است که در برخورد منفجر می‌شود و تلفات بیشتری را خواهد داشت.

در پلتفرم‌های مختلف این فیلم پخش‌شده، در حالی که با سانسور سکانس آغازین، یک اثر ایدئولوژیک را نمی‌توان پخش کرد، چراکه پیام اثر در تارو پود آن تنیده شده و در عین حال اینها آثار پرچمدار ضدایرانی است.

عوامل ضدایرانی در آثار متخاصم

سریال و فیلم‌های امثال گلشیفته فراهانی در پلتفرم‌های مختلف برای مخاطبان در دسترس قرار دارد، درحالی‌که این بازیگر علاوه بر نقش آفرینی ضدفرهنگی در جریان تبلیغ برهنگی با بیانیه‌های ضدایرانی، علیه مردم ایران و نظام جمهوری اسلامی در حال تبلیغات است.

فیلم استخراج، استخراج۲، فیلم دست‌نیافتنی‌ها، سریال هجرت ایزدان و پادشاهان وسریال وی‌تی‌سی ازجمله فیلم‌ها و سریال‌هایی است که در پلتفرم‌ها پخش‌شده و بعد ازفعالیت ضدایرانی این بازیگر، هنوزهم دردسترس مخاطب است.

تورومیس تحریف تاریخ

این ولنگاری در برخی از پلتفرها شدیدتر است؛ آثار ضدهویت ایرانی جولانی بر جولان می‌دهند. اثری مانند تورومیس که توهین به تاریخ و تمدن ایرانی است را براساس تحریف و جعلیات مختلف در این فضای اشتراکی می‌بینیم.فیلم‌هایی که متأسفانه در برخی از پلتفرهای قانون‌شکن پخش‌شده، در حالی که پلتفرم‌ها باید جایی برای جهاد تبیین باشند، مبارزات فرهنگی را در رسانه خود انجام دهند و بمب‌های خوشه‌ای دشمن راکه بر سر نسل‌های مختلف جامعه می‌ریزد، خنثی کنند؛ ولی متأسفانه بدون هیچ مسئولیتی باقدرت چند برابری این محصولات را پخش می‌کنند و نسل‌آینده را در برابر این آثار خلع‌سلاح می‌کنند. نه‌تنها محصولی که مناسب آنها باشد را ارائه نمی‌دهد که باعث می‌شوند هویت خود را فراموش کرده و رفته رفته به روایت جعلی فیلم‌های ضدایرانی خو کنند.

در سالیان گذشته، در برخی پلتفرم‌ها آثار مختلفی برای مخاطبین به نمایش گذاشته‌شده، که حوزه فرهنگ را به زمین مین‌گذاری‌شده تبدیل کرده است در پایان شما را به ابتدای این گزارش ارجاء می‌دهیم؛ به انفجار پناهگاه کرمانشاه در اثر اطلاعات نفوذی‌ها!

منبع:جام جم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 9
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۸:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۶
    3 5
    ..... بسم الله قاصم الجبارین .... انشاءالله همه آزادگان و مسلمانان جهان متحد میشوند و اسراییل و آمریکای قاتل و جنایتکار و سفاک و خونریز را از بین میبرند انشاءالله....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس