کد خبر 1539852
تاریخ انتشار: ۳ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۶
قلیان

دبیرستاد فرهنگی و اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی با بیان اینکه شاهد رشد ۱۳ درصدی مصرف مخدر در نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ ساله هستیم، گفت: البته این موضوع در دختران نوجوان حادتر است.

به گزارش مشرق، محمود حاجیلویی، دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی در نشست خبری تخصصی مبارزه با استعمال دخانیات که ظهر امروز چهارشنبه ۲ آبان ۱۴۰۲ در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، درباره ضرورت ورود شورای عالی انقلاب به بحث دخانیات گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی قرارگاه علم و فرهنگ کشور است و مساله های مهم و اساسی در حوزه فرهنگی و علم که حل آنها از یک دستگاه بر نمی آید و حرکت به سمت حل موثر آن نیازمند تقسیم کار و بین دستگاهی است جز حوزه هایی است که ضرورت ورود ما را روشن می کند.

وی افزود: ما خود را متولی مساله های اساسی و بزرگ در حوزه علم و فرهنگ می دانیم که در حوزه مصرف دخانیات با یک مساله بزرگ روبرو هستیم. آمارهایی که از سوی مراجع اصلی در این حوزه اعلام شده نشان می دهد که در مصرف کلی دخانیات روبه رشد هستیم و این نگران کننده است.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی ادامه داد: این روند وقتی به نوجوانان می رسیم شرایط حادتر می شود به گونه ای که شاهد رشد ۱۳ درصدی مصرف مواد مخدر در نوجوانان ۱۳ تا ۱۵ سال هستیم. این در دختران نوجوان حادتر است و شاهد رشد ۱۳۳ درصدی هستیم.

وی با تاکید بر اینکه اعتیاد سبک مقدمه اعتیاد سنگین است، گفت:۷۰ تا ۸۰ درصد کسانی که اعتیاد سنگین دارند، اعتیاد سبک داشته اند و به واقع می توان گفت درب جهنمی ورود به اعتیاد سنگین از سیگار شروع می شود.

حاجیلویی تاکید کرد: اگر پیشگیری از اعتیاد در میان و نوجوانان جوانان با اولویت دختران و زنان را پیگیری نکنیم مشکلات جدی در حوزه اعتیاد سنگین خواهیم داشت.

وی بیان کرد: ما از برنامه های ملی دنبال شده در کشور که کاهش مصرف ۳۰ درصدی تا سال ۲۰۲۵ را هدف گذاری کرده بودند نه تنها به این عدد نمی رسیم بلکه یک روند روبه رشدی خواهیم داشت. اگر این روند ادامه پیدا کند ما در سال ۲۰۲۵ جز کشورهایی خواهیم بود که شاهدمصرف قابل توجهی در کشور خواهیم بود.

حاجیلویی خاطرنشان کرد: ما متکفل حوزه اجتماعی در لایه سیاست گذاری هستیم و نیاز است ما هم در لایه سیاست ها و هم در لایه هماهنگی ها ورود کنیم.

دبیر ستاد فرهنگی و اجتماعی شورای انقلاب فرهنگی ابراز کرد: همراهی و مشارکت تشکل های مردمی گروه های داوطلب و موسسات خصوصی در این حوزه یک راهبرد اساسی است و در فصل تحولی تامین مشارکت مردم برای حل مسائل فرهنگی اجتماعی با جدیت دنبال می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۳
    0 0
    در تالار افتخاراتتون نصب کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس