کد خبر 1539111
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
مسکن‌ در حال ساخت از 1.7 میلیون خانه فراتر رفت

هم‌زمان با رونق گرفتن بازار ساخت مسکن، هم اکنون ۱.۷ میلیون واحد مسکونی در مراحل مختلف ساخت قرار دارد و به مرور زمان به مردم تحویل داده می‌شود.

‌به گزارش مشرق، بر اساس به‌روزترین اطلاعات وزارت راه و شهرسازی، در حال حاضر یک میلیون و ۷۵۹ هزار و ۱۳۸ واحد مسکونی در حال ساخت در کشور وجود دارد. بر اساس این اطلاعات ۳۲۲ هزار و ۵۹۰ زمین در شهرهای کشور واگذار شده و ساخت مسکن در آنها آغاز شده است. همچنین ۴۷۴ هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح‌های حمایتی تعریف‌شده بر روی اراضی ۹۹ ساله در حال ساخت است.

علاوه بر واحدهای یادشده، ۲۱۰ هزار مسکن برای نیروهای مسلح و ۱۵۱ هزار خانه در بافت فرسوده شهری در حال ساخت است. همچنین ۱۰۰ هزار و ۳۸۲ واحد مسکونی نیز در قالب مسکن مهرهای نیمه‌تمام مراحل پایانی ساخت خود را از سر می‌گذرانند و ۱۳۶ هزار مسکن در قالب طرح خودمالکی شهری نیز در حال ساخت است.

در کنار واحدهای مسکونی شهری، ساخت و ساز در روستاها هم پیگیری می‌شود و ۳۲۴ هزار مسکن روستایی در کنار واگذاری ۴۰ هزار زمین زمینه ساخت مسکن در فضاهای غیرشهری را ایجاد کرده است.

*رونق ساخت مسکن به کاهش قیمت خانه ختم شد

در این راستا، محمد حمیدزاده، کارشناس مسکن گفت: با رونق گرفتن ساخت و ساز شاهد کاهش قیمت مسکن هستیم و بر اساس اطلاعات مرکز آمار ایران، قیمت مسکن در تهران برای سومین ماه متوالی کاهشی شد.

دولت از ابتدای سال ۱۴۰۰ بر اساس قانون جهش تولید مسکن موظف است، زمینه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی و عرضه به بازار مسکن را فراهم کرده و از این طریق زمینه ساماندهی بازار را فراهم کند.

بر این اساس با گذشت دو سال از فعالیت دولت، هم اکنون بیش از ۱.۷ میلیون مسکن در قالب طرح نهضت ملی مسکن در حال ساخت است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس