کد خبر 1539109
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۴
تهران شهری با 258 هزار خانه لاکچری

تهران با ۲۵۷ هزار ۷۰۴ مسکن لوکس در صدر استان‌های کشور از منظر خانه‌های گران قیمت شناسایی شده قرار دارد.

به گزارش مشرق، بر اساس فهرست مالکیت‌های ارسالی از سوی وزارت راه و شهرسازی به سازمان امور مالیاتی کشور، تاکنون ۷۲۹ هزار و ۷۰۲ واحد مسکونی گران‌قیمت (لوکس) شناسایی شده و اطلاعات این واحدهای مسکونی به سازمان امور مالیاتی برای اخذ مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس ارسال شده است.

بر اساس قانون بودجه سال ۱۴۰۲ دولت موظف است بر واحدهای مسکونی و خانه‌های لوکس که ارزش آنها از ۲۰ میلیارد تومان بیشتر باشد، مالیات بگیرد.

بر اساس این اطلاعات استان تهران با ۲۵۷ هزار و ۷۰۴ واحد مسکونی لوکس در صدر فهرست استان‌ها با بیشترین واحد مسکونی گران‌قیمت شناسایی شده قرار دارد. پس از تهران استان‌های فارس، اصفهان و مازندران به ترتیب با ۱۰۸ هزار و ۹۸۳ واحد مسکونی، ۷۸ هزار و ۴۸۸ واحد مسکونی و ۴۸ هزار و ۶۵۱ واحد مسکونی در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

کمترین واحد مسکونی لوکس شناسایی‌شده نیز مربوط به استان لرستان با ۹۱۱ ملک گران قیمت است.

*درآمد مالیات خانه‌های لوکس صرف ساماندهی بازار مسکن شود

در این راستا فرشید ایلاتی، کارشناس حوزه مسکن گفت: مالیات بر واحدهای مسکونی لوکس، یک مالیات بازتنظیمی است و درآمد کسب‌ شده از این مالیات صرف ساماندهی بازار مسکن می‌شود.

طرح مالیات بر خانه‌های لوکس و باغ‌ویلاها با آیین‌نامه اجرایی که به پیشنهاد وزارت اقتصاد، با همکاری وزارت راه و شهرسازی و وزارت جهاد کشاورزی تهیه شد و اشخاص مالک املاک گران‌قیمت باید نسبت به پرداخت آن اقدام کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • FR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    در مجموعه های آپارتمانی حدی برای لوکس و تجمل در کشورها درنظر گرفته می شود اصولا دادن پروانه ساختمانی به چنین قصرهای با شکوهی در یک مجموعه آپارتمانی شهری آنهم پایتخت درست نبوده و نیست
  • IR ۱۳:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    1 2
    اغلب این خانه متعلق به مسئولین و خانواده هاشون هست از این خانه ها مالیاتی اخذ نخواهد شد
  • IR ۱۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 0
    موفق باشید.
  • حسين DE ۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    0 0
    لطفاً صاحبان اين خانه هاى لاكچرى را معرفى كنيد و توضيح دهيد از كجا اين همه ثروت رو بدست آوردند؟ زنده ياد امام راحل ،پير فرزانه جماران ميگفت: انقلاب ايران انقلاب كوخ نشينان بر عليه كاخ نشينان است………..
  • IR ۱۴:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
    2 0
    لعنت بر اشرافی‌گری و ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس