بن سلمان: با کوچ اجباری مردم غزه مخالف هستیم

ولی‌عهد سعودی در گفت‌وگوی تلفنی با نخست‌وزیر کانادا، گفت که ریاض خواستار رفع محاصره غزه و ورود کمک‌های پزشکی و بشردوستانه است.

به گزارش مشرق، «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی و «جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا امروز (شنبه) در یک تماس تلفنی، آخرین تحولات جنگ در غزه و شرایط منطقه را مورد بررسی قرار دادند.

به نوشته خبرگزاری رسمی سعودی (واس) بن سلمان در این تماس تلفنی بر ضرورت تلاش‌های گسترده برای کاهش تنش و ممانعت از سرایت آن به دیگر مناطق تأکید کرد و گفت که ضروری است تا محاصره غزه برای ورود کمک‌های بشردوستانه و پزشکی برداشته شود.

ولی‌عهد عربستان سعودی همچنین گفت که دولت ریاض با کوچاندن اجباری فلسطینی‌ها از منطقه غزه مخالف است.

۱۵ روز از جنگ در غزه می‌گذرد؛ نبردی که با عملیات بی نظیر طوفان الاقصی آغاز شد که تاکنون موجب هلاکت حداقل ۱۴۰۰ صهیونیست شده است؛ در مقابل نیز اشغالگران به شکل جنون‌آمیز در حال بمباران غزه هستند که تاکنون نزدیک به چهار هزار شهید در پی داشته که ۷۰ درصد آن زن و کودک هستند.

مخالفت دوباره بن سلمان با کوچ اجباری اهالی غزه، پس از آن است که مقامات اسرائیلی و آمریکایی از دولت‌ مصر خواسته‌اند تا اهالی غزه را به صحرای سیناء راه دهند؛ درخواستی که با واکنش شدید و بی سابقه عبدالفتاح السیسی همراه شده است.

رئیس‌جمهور مصر به شکل شفاف گفته است که هرگونه تلاشی برای کوچاندن مردم غزه به صحرای سیناء اعلان جنگ علیه مصر قلمداد می‌شود. وزیر خارجه اردن نیز گفته است که کوچاندن اهالی کرانه باختری به این کشور یعنی اعلان جنگ علیه اردن؛ مواضعی که با تقدیر حماس مواجه شده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۲:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    یعنی با کوچ اختیاری شون موافقه؟! بی پدر
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    ملعون تو هم با مردم یمن همین کار رو کردی. خدا لعنتت کنه.
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    آی منافق ها . آی دورو ها، آی شکم و هوس پرستها، مثل سگ دروغ میگه دلش با اسرائیل و آمریکاست داره فیلم بازی می کنند. فردای قیامت همه چیز رو خواهد شد.
  • IR ۱۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    ابراز مخالفت سران حکومت‌های اسلامی باید در عمل دیده شود و الا همه از جمله صهیونیست‌ها باور نمی‌کنند و به اقدامات تخریبی خود ادامه می‌دهند
  • IR ۱۴:۲۵ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کسی از تو نظری نخواست. خودت باید کوچ کنی مثل نتانیاهو، به درک.
  • IR ۱۴:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کسی از تو نظری نخواست رفیقِ سران یهودی صهیون. خودت باید کوچ کنی مثل سران یهود صهیون، به درک.
  • IR ۱۴:۴۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    خاک بر سر بن سلمان کمکهایی که برای غزه فرستاده کفن زنانه و مردانه ست، انشاالله قسمت خودش و آل سعود وهابی یهودی الاصل بشه
  • IR ۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 0
    کوچ کنند ولی اجباری نه 🤣🤣🤣
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 4
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • مجید IR ۱۷:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 5
    بیش از صد هزار پیامبر برای هدایت قوم یهود فرستاده شد اما یهودیان در یک روز بیش از صد پیامبر را کشتند و سر حضرت یحی را هم در تشت گذاشتند تا خداوند بنی نصر را برای انتقام حضرت یحی و پیامبرانش فرستاد اینبار هم یک بنی نصر از فلسطین بر سر یهودیان صهیونیست قیام میکند ان شاء الله.
  • مسعود دیپلمات IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
    0 0
    صهیونیست ها نه می خواهند و نه می توانند غزه را از بین ببرند، زیرا با حذف غزه، دیگران را طرف مستقیم خود خواهند یافت، واین همان چیزی است که دشمن از آن اجتناب دارد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس