وزیر کابینه اسپانیا: باید نتانیاهو را متوقف کنیم

یک وزیر دولت اسپانیا با تاکید بر «ضرورت متوقف کردن نتانیاهو»، اقدام علیه «نسل کشی برنامه ریزی شده» رژیم صهیونیستی علیه غزه را خواستار شد.

به گزارش مشرق، ایرنه مونترو (Irene Montero) وزیر برابری اسپانیا با انتشار ویدیویی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس (توییتر سابق) با تاکید بر اینکه ضروری است که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی را متوقف کنیم، اقدام در برابر «نسل‌کشی برنامه‌ریزی‌شده اسرائیل» علیه غزه را برای بشریت، برای دفاع از دموکراسی و همچنین تضمین حقوق بشر خواستار شد.

این مقام اسپانیایی تاکید کرد که موضوعات اساسی مانند سیاست خارجی کشور باید در چارچوب ائتلاف قوه مجریه مورد اجماع قرار گیرند و اتخاذ شوند. وی در این راستا تصریح کرد درخواست‌های حزب پودموس (Podemos) از جمله قطع روابط با اسرائیل یا تحریم ‌ها علیه نتانیاهو، نه تهدید قلمداد می‌شوند و نه خط قرمزی در برابر شرایط تعیین نخست وزیر آینده هستند.

مونترو افزود: زمانی که ما با نقض آشکار حقوق بین‌الملل بشردوستانه روبرو هستیم، وقتی در مورد جنایات جنگی صحبت می‌کنیم، مسئله رقابت در دولت ائتلافی مطرح نیست، این کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم تا با قدرت عمل کنیم و مشکل را حل کنیم.

وزیر اسپانیا با بیان اینکه دفاع از حقوق بشر باید یک «هدف دارای اولویت» باشد، خاطر نشان کرد که پیشنهادات تشکیلات وی، اقدامات فشار دیپلماتیکی مانند آنچه جامعه بین‌المللی علیه روسیه اعمال می‌کند، است.

وی گفت این اقدامات، تحریم‌های اقتصادی برای کسانی که از منظر سیاسی در این نسل‌کشی مسئول هستند را شامل می‌شود.

یونه بِلارا (Ione Belarra) وزیر حقوق اجتماعی اسپانیا نیز به تازگی با اشاره به اینکه این کشور ریاست شورای اروپا را عهده‌دار است، از دولت متبوعش خواست تا شجاعانه‌تر رفتار کرده و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی را متوقف کند.

بلارا به عنوان دبیرکل حزب چپگرای پودموس (Podemos) همزمان با اینکه پایان دیپلماسی کشورش با رژیم اسرائیل به عنوان «کشور اشغالگر» را از دولت خواستار شد، اعمال فوری تحریم‌های اقتصادی مشابه آنچه در سطح اروپا علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین اعمال شده است را مطالبه کرد.

سران احزاب چپ سومار (Sumar) و پودموس اسپانیا به تازگی با شرکت در تظاهرات مادرید، از دولت پدرو سانچز نخست وزیر اسپانیا خواستند تا برای جلوگیری از یک فاجعه انسانی، در قبال رژیم اسرائیل قوی‌تر عمل کند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    0 4
    گفته واسه خودش گفته اگه اونم زنو بچه هاش و اقوامش رو کشته بودن اینو نمیگفت و میگفت باید همشون رو گرفت و اعدام کرد
    • IR ۱۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      نه صهیونیست بی صفت، اسرائیل بوده که طی هفت دهه هزاران فلسطینی رو قتل عام کرده پس باید نجاستش از روی زمین شسته بشه
    • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
      0 0
      سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...
  • IR ۱۵:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
    1 0
    سلام . برادران این اشعار یکی از بهترین اشعار عملی در راه مبارزه با اسراییل برای همگان میباشد و است ...خیبر خیبر یا صهیون جیش محمد قادمون ...یعنی ای اسراییل خیبر خیبر یادت است سپاه محمد ص و ع ایستاده است ....مشرق بی انصافی نکن از دشمنان ما مطلب چاپ کردی از مال ما هم چاپ بکن ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس